Verduistering
Moderator: Moderatorteam
-
Seppy TS
- Infopolitie Gast
Verduistering
Goedendag, Een kennis heeft mijn invalide scootmobiel gebruikt omdat hij net uit het ziekenhuis was en een scootmobiel aangevraagd had om even naar zijn moeder te gaan. 5 dagen later is hij nog niet terug en neemt de telefoon sinds de dag nadat hij de scoot meenam niet meer op ondanks dat hij de laatste keer dat ik hem sprak zei dat hij terug kwam.Nadat hij dus niet terug kwam ,nam zijn begeleider contact op met zijn familie en zou een familielid van hem de scootmobiel sleutel komen brengen en zou iemand mee mogen rijden om de scoot op te halen en terug te rijden. Ook dit is niet gebeurd maar is de dag ernaar een familie lid van hem wel langs gekomen zonder sleutel van de scoot.Ik zit zelf in een rolstoel en hij wist donders goed dat ik de scoot nodig heb en al 5 dagen geen boodschap of iet kan doen.Dit is toch gewoon verduistering en strafbaar? Al helemaal omdat zowel het familie lid en de kennis wisten dat de scoot terug moest maar doodleuk niet de sleutels meenam toen die langs kwam.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Verduistering
Wat zei het familielid over de sleutel en de brommobiel? De vraag is of er sprake is van onmacht (hij kan kan de brommobiel niet teruggeven) of onwil (hij wil hem niet teruggeven).
In beide gevallen is hij overigens aansprakelijk voor de extra kosten die je maakt als je zelf geen boodschappen kunt doen maar bijvoorbeeld online moet bestellen ter bezorging thuis.
In beide gevallen is hij overigens aansprakelijk voor de extra kosten die je maakt als je zelf geen boodschappen kunt doen maar bijvoorbeeld online moet bestellen ter bezorging thuis.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Van verduistering is sprake als degene die het goed onder zich heeft daar als heer en meester over gaat beschikken. Je moet dan denken aan weggeven, verkopen, vernietigen etc.
Verzuimen een geleend goed terug te brengen, zeker als er geen goede en harde afspraken over de duur van het lenen zijn gemaakt is nog geen verduistering.
De politie is geen "breng mijn uitgeleende spullen terug bezorg service".
Als u sterke aanwijzingen heeft dat de lener andere dingen doet met de uitgeleende scootmobiel dan wat u heeft afgesproken zou een aangifte wellicht mogelijk zijn.
U zult echter eerst zelf de lener (schriftelijk) een termijn moeten stellen om de geleende scootmobiel terug te geven.
Verzuimen een geleend goed terug te brengen, zeker als er geen goede en harde afspraken over de duur van het lenen zijn gemaakt is nog geen verduistering.
De politie is geen "breng mijn uitgeleende spullen terug bezorg service".
Als u sterke aanwijzingen heeft dat de lener andere dingen doet met de uitgeleende scootmobiel dan wat u heeft afgesproken zou een aangifte wellicht mogelijk zijn.
U zult echter eerst zelf de lener (schriftelijk) een termijn moeten stellen om de geleende scootmobiel terug te geven.
Stay safe out there.
-
Seppy TS
- Infopolitie Gast
Er waren wel duidelijke afspraken ,hij zou de scootmobiel Maandag in de avond een uurtje meenemen en gelijk terug komen. Dinsdag heb ik hem een whats app gestuurd dat hij terug moest komen omdat ik zelf de scootmobiel nodig had. Donderdag zou zijn zus de sleutels terug brengen maar is niet geweest en vrijdag is zijn zus wel bij de begeleiding geweest om de medicatie van mijn kennis te halen maar had geen sleutel mee en vandaag hoorde ik dat die kennis buiten stond te wachten. Dus komt bij mij over dat hij niet van plan is noch de sleutel of de scootmobiel terug te geven. Wel hoor ik dat hij zelf op de scootmobiel gewoon rond rijd ,dat lijkt mij het toe eigenen wetend dat die voertuig niet van jou is en wetend dat de eigenaar zelf de voertuig terug wilt zoals de afspraak was. Het komt bij mij heel raar over als iemand eerst zegt sleutels te brengen en de volgende dag zonder sleutels op komt dagen of zie ik dat verkeerd?.
Staan deze afspraken zwart op wit en heeft die ander ervoor getekend?
Of is het uw verhaal tegen zijn verhaal?
En de appdiscussie daarover is geen bewijs. Ook is het geen contract. Het is hooguit een weergave van.... een gesprek. En aangezien zelfs watsappgesprekken gefaked kunnen worden stelt dat ook niks meer voor.
Of is het uw verhaal tegen zijn verhaal?
En de appdiscussie daarover is geen bewijs. Ook is het geen contract. Het is hooguit een weergave van.... een gesprek. En aangezien zelfs watsappgesprekken gefaked kunnen worden stelt dat ook niks meer voor.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
U kunt uiteraard altijd aangifte gaan doen van verduistering. U moet wel rekening houden met het feit dat bij het doen van de aangifte vragen gesteld kunnen worden zoals wij ze hebben gesteld. Afhankelijk van de door u aangevoerde feiten en omstandigheden zal gekeken worden of er wel of geen onderzoek ingesteld zal worden.
Stay safe out there.
-
Seppy TS
- Infopolitie Gast
Zijn begeleidster wil wel bevestigen dat zei de afspraak gemaakt had ,dat de scootmobiel donderdag avond terug gebracht zou worden.Ook kan bevestigd worden dat de volgende dag wel medicatie op de zelfde locatie is opgehaald maar geen sleutel van de scootmobiel is afgegeven. De scootmobiel stond eerst binnen en vandaag buiten de woning waar hij sinds hij mijn scootmobiel meenam verblijft.Omdat ik zelf in een rolstoel zit heb ik iemand daarheen gestuurd en met mijn reserve sleutel de scootmobiel op laten halen. Iemand zijn vervoer middel een week in bezit houden ,telefoon niet opnemen en wegblijven waar je woont en ingeschreven staat om elders te verblijven met dat vervoer middel lijkt mij moedwillig en bewust.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Of de scootmobiel de reden is, dat iemand een week niet thuis verblijft, is een pure gok, maar verder onbelangrijk. Ik begrijp dat de scootmobiel terug is. Nu alleen nog even zorgen dat de sleutel ook nog even terug komt om te voorkomen dat ie straks ongevraagd “geleend” wordt.
Nu de scootmobiel terug is kan dit topic naar het archief.
Nu de scootmobiel terug is kan dit topic naar het archief.