Goedendag,
Mijn man wordt verdacht van een misdrijf waarbij er dus een kans bestaat dat hij berecht wordt en een strafblad krijgt.
Ik weet dat er voor hem dan gevolgen zijn met betrekking tot een VOG en en aanvragen van verzekeringen etc. Maar ik wil graag weten in welke opzichten ik als vrouw van en mijn kinderen benadeeld worden door zijn strafblad.
Kan ik nog wel verzekeringen afsluiten of zal ik daarvoor van hem moeten scheiden?
Gevolgen partner met strafblad voor gezin
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Gevolgen partner met strafblad voor gezin
Dat ligt er helemaal aan.
Of wat uw man gedaan heeft een risico is voor de betreffende verzekering.
Scheiden heeft hier overigens geen invloed op. Het gaat om de gezinsleden. Dus pas als hij uit huis is (en niet als gedetineerde maar als niet meer samenwonend) dan is hij geen gezinslid meer.
Op papier scheiden, hem uit laten schrijven en toch blijven samenwonen, daarna een verzekering aanvragen en aangeven dat er geen gezinslid is met een strafblad is fraude en geeft meer problemen dan het strafblad zelf.
Of wat uw man gedaan heeft een risico is voor de betreffende verzekering.
Scheiden heeft hier overigens geen invloed op. Het gaat om de gezinsleden. Dus pas als hij uit huis is (en niet als gedetineerde maar als niet meer samenwonend) dan is hij geen gezinslid meer.
Op papier scheiden, hem uit laten schrijven en toch blijven samenwonen, daarna een verzekering aanvragen en aangeven dat er geen gezinslid is met een strafblad is fraude en geeft meer problemen dan het strafblad zelf.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)