Ik vind dit verkapte belediging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Maarte TS
Infopolitie Gast

Ik vind dit verkapte belediging

Ongelezen bericht door Maarte »

Ik heb iemand die ik regelmatig zie en weleens vreemde dingen opmerk en daarop aanspreek. Ik krijg dan uitspraken terug waar die het grof schelden naar zich zelf toe draai naar mijn en ook bij andere.

De persoon heeft nooit iemand rechtstreeks voor rotte vis uitgemaakt en rechtstreeks mij of een ander grof beledigd. Nee hij antwoord :

O ja -- u zou op zijn minst nu tegen mij gezegd moeten hebben dat u mij kanker toewenst.
U zou op zijn minst tegen mij nu gezegd moeten hebben dat u mij een enkele trein reis naar Auschwitz toe verwenst.
U zou op zijn minst tegen mij gezegd moeten hebben dat u van mij had verwenst dat ik als jong kind door een zedenmisdrijf om het leven was gekomen.
Dus voor duidelijkheid tegen mij is dus tegen de persoon zelf dat ik dat op zijn mist gezegd zou moeten hebben.
Uiteraard zal ik en enkele andere die hem aanspreken nooit iets van wat op zijn minst gezegd zou moeten worden ook worden ingewilligd . Maar dat spreekt voor zich.

Als hij dat wat ik op zijn minst hem allemaal zou moeten verwensen gewoon als verwensing tegen mij had geuit dan was ik al lang en breed met een smartphone opname naar het politiebureau gegaan.

Maar ik vind het bijna net zo beledigend als die het mij zou verwensen. Maar door de spot met zich zelf te bedrijven zal aangifte van grove belediging niet eens opgenomen worden. Want hij heeft natuurlijk nooit gezegd dat ik hem dat zou verwensen waardoor er geen sprake is van laster. Hij heeft gezegd dat ik dat op zijn minst tegen hem zou moeten verwensen

Voor mij komt het over als dat die op verkapte wijze al die verwensingen tegen mij uit maar door de spot met zich zelf er mee te bedrijven hiermee de randjes en maas van de wet weet te vinden.

Omdat iemand opstoken en aanzetten om extreem grove beledigingen tegen zich zelf te laten uiten niet strafbaar is.
( wel als iemand opstookt en aanzet om dat tegen en andere te zeggen ).

Kan hij hiermee tegen iedereen door de spot met zich zelf te bedrijven op verkapte wijze gewoon onbeperkt iedereen met de meest extreme grove woorden beledigen ??

Ik vind dat als iemand zegt dat ik op zijn minst extreme grove beledigingen dit of dat tegen hem zelf zou moeten zeggen waar elk weldenkend mens nooit achter zal staan om een andere daarmee te beledigen dan is dat naar mijn mening
ook groeve belediging. Maar vrees toch dat de wetgeving daar anders over oordeelt.

Hoe kijken politie mensen aan tegen deze wereldvreemde manier van communiceren.
Want tot gesprek komt het nooit als hij al meteen gelijk middels zelfspot roept u zou op zijn minst kanker dit of Auschwitz dat of stasi gevangenis moeten verwensen

Groet Maarten
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Ik vind dit verkapte belediging

Ongelezen bericht door SWAT »

De politie zal deze persoon beschouwen als een "verward" persoon. Als u zoveel moeite heeft met de wijze van communiceren van deze persoon kan ik alleen maar adviseren deze persoon te negeren.
Er is inderdaad in deze context geen sprake van een strafbaar feit.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Ik vind u een fantastische man, serieus, u bent een man die een lintje verdient van onze koning zelve. U heeft echter wel geluk dat u mijn opa niet heeft getroffen want die zou u echt een heel vervelende man hebben gevonden, een.. (vul maar in), helaas leeft mijn opa niet meer maar hij zou u echt wel... Ik niet, ik geef u een pluim en wens u nog een heel prettige dag.

Tja, je kunt er weinig mee...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67