Iemand uit huis duwen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Iemand uit huis duwen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zit met mijn eigen geweten in de knoop. Afgelopen weekend heb ik iemand, nadat de gemoederen hoog opliepen en mijn grens bereikt was (ik voelde me emotioneel mishandeld) en ik de persoon verzocht heb mijn huis te verlaten en dat weigerde, mijn huis uitgeduwd. Er werd bovendien tegengestribbeld (wat ik op zich logisch vind). Mijn intentie is nooit geweest de persoon letsel toe te brengen, alleen mijn huis uit te krijgen, daar ben ik ook absoluut de persoon niet naar (volgens mij is er nu ook geen fysieke schade), maar er is wel gedreigd om naar de politie te stappen (maar (nog) niet gedaan). Er gaat een enorme geschiedenis aan dit voorval vooraf. Ik heb het idee dat ik nu door de omgeving van de betreffende persoon (die ik niet zomaar uit mijn leven kan bannen) als het zwarte schaap gezien wordt, maar vind dat zelf niet helemaal terecht. Heb ik onjuist gehandeld en is hier sprake van mishandeling of iets dergelijks? Ik zou mezelf bij wijze van nog eerder aangeven dan dat iemand anders dat tegen mij doet.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Iemand uit huis duwen

Ongelezen bericht door maestro »

Strikt genomen mag alleen de overheid geweld gebruiken en zit je verkeerd. Als iemand je huis niet uit wilt moet je de politie bellen. Het is echter niet automatisch mishandeling, daarvoor moet er sprake zijn van enige pijn.

Praktisch gezien zal de politie er niet veel mee doen, zolang er geen sprake is van verwondingen e.d.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Woont of woonde die persoon bij u?
Staat of stond deze persoon bij u ingeschreven?
Heeft of had u een relatie met deze persoon?
En zoja: in welke hoedanigheid? Getrouwd, samenlevingscontract?
Of was deze slechts op bezoek.
Gast TS
Infopolitie Gast

Het betrof een persoon waar ik ooit een relatie mee had, maar niet meer tot mijn huishouden behoort. Ergens ook nog wel steeds een relatie heb tov de kinderen.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Strafrechtelijk heb je weinig te vrezen maar omdat er kinderen in het spel zijn kan het voor de relatie met die wel rampzalig zijn. Ik zou me meer richten op hoe die schade zoveel mogelijk te beperken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Gast schreef: 31 jan 2023, 12:45 Het betrof een persoon waar ik ooit een relatie mee had, maar niet meer tot mijn huishouden behoort. Ergens ook nog wel steeds een relatie heb tov de kinderen.
Als je een correct antwoord wil zul je de vragen moeten beantwoorden.
Waarom praat je daar omheen?
Gast TS
Infopolitie Gast

Als je een correct antwoord wil zul je de vragen moeten beantwoorden.
Waarom praat je daar omheen?
Ah, ik dacht dat het wel duidelijk was, niet ingeschat dat ik zo concreet moest zijn. Ik wil graag een correct antwoord:
- de persoon heeft er gewoond (tot 3 jaar geleden)
- deze persoon stond daar dus ook ooit ingeschreven
- is mijn ex, en de moeder van mijn kinderen (dat leek me wel duidelijk)
- via samenlevingscontract
- was dus op bezoek
Gast TS
Infopolitie Gast

maestro schreef: 31 jan 2023, 15:07 Strafrechtelijk heb je weinig te vrezen maar omdat er kinderen in het spel zijn kan het voor de relatie met die wel rampzalig zijn. Ik zou me meer richten op hoe die schade zoveel mogelijk te beperken.
Dat is ook zeker waar we op ons gaan richten, we hebben kort na het incident ook al gesproken over het voorval.
Gesloten