Gelaserd op Lelylaan Amsterdam

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Yoyo_2001 TS
Infopolitie Gast

Gelaserd op Lelylaan Amsterdam

Ongelezen bericht door Yoyo_2001 »

Ik ben laatst gelaserd met 124 km/u op een 70 km/u weg. Dus met correctie 51 km/u te hard.

De Lelylaan waar ik ben gelaserd is een vrij lange 2 baans weg. Waarna er op een gegeven moment de weg versmalling ontstaat naar één baansweg met een verkeersbord 50.

Alleen de agenten stonden tussen de 50 a 100 meter van het 50 km/u verkeersbord te laseren op de 2 baansweg die 70 km/u aangeeft.

Ondanks ik zeker te hard heb gereden vraag ik mij af of dit wel mag? Mogen de agenten vlak achter het verkeersbord 50 km/u laseren op de weg die 70 km/u aangeeft. Echter hebben ze mijn rijbewijs ingevorderd voor het te hard rijden op de 70 km/u weg.

Opmerking van moderator Frans

Omdat je geen afbeelding hebt toegevoegd alle overbodige img-tags verwijderd
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Gelaserd op Lelylaan Amsterdam

Ongelezen bericht door Frans »

Je zou gelijk hebben gehad, er was een regeling die die afstand vaststelde op 140 meter. Nu zeg je zelf al dat het 50 à 100 meter was dus dat vind ik zelf al twijfelachtig... maar vooruit.

De regeling waar ik het overheb is echter vervallen per 1-7-2022 en je kunt er dus geen rechten meer aan ontlenen, simpel gezegd je moet bij het bord 70 (of 50) gewoon de aangegeven snelheid rijden en dat kan ook als je een defensieve rijstijl hebt, als je vooruit kijkt en ziet dat dat bord eraan komt. Als je dan je gas los laat dan ga je never nooit met 51 km te snel door die meting.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Die regeling bestaat nog wel @Frans . KLIK Zie hoofdstuk 2.2. De afstand had je nog wel goed :like:

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Geslacht:

Ik heb toch nog wel een vraag. De agenten stonden 50 tot 100 m van het bord 50. Stond het bord dan gezien jouw rijrichting achter de agenten of voor de agenten. Ik heb niet helemaal door aan welke zijde zij stonden. Daarbij moet je dan de meetafstand weten, want een lasergun kan behoorlijk ver weg de snelheid vaststellen. Dus als de meting op 300 m afstand heeft plaats gevonden vanaf de plek waar de agenten stonden, dan zie ik geen grond voor een bezwaar.

Piet
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Die afstandsvragen... ik vind er toch wat van.

Als je een rood verkeerslicht ziet, vraag je je dan ook af hoeveel meter NA het rode verkeerslicht je stil moet staan?

En dan te bedenken dat dat licht telkens van kleur kan veranderen. Heel verwarrend toch. Ineens kan hij rood zijn. Zo'n verkeersbord, das nog eens duidelijk. Staat maar één snelheid op, verandert nooit een is ook nog groter van diameter dan een verkeerslicht.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Skipperje schreef: 17 jan 2023, 19:52 Die regeling bestaat nog wel @Frans
Dank je Piet, kon het me al niet voorstellen maar vond hem niet meer op de bekende plek. Vreemd dat ie daar niet is vervangen.

:like:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Voor 70 is de afstand 190meter volgens de tabel.

Maar dit is dus niet de afstand waar de agent moet staan, maar waar gemeten wordt. Dus ook al zat de agent boven op het bord, dan nog hoeft het geen probleem te zijn.
Laatste keer dat ik gelaserd heb herinner ik me nog dat ik relatief makkelijk een meetafstand kon halen met een stabiele hand van zo'n 750 meter. De meet afstand wordt ook altijd opgenomen in het proces verbaal dus die is makkelijk terug te zien. Verder geen problemen met dit proces verbaal (vrij vertaald voor u... Geen gronden om bezwaar te maken).
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

De plaats waar u reed toen de meting plaats vond is dus van belang, niet de plaats waar de agent stond die de meting deed. De plaats van de meting moet dus minimaal de afstand hebben tot het bord, zoals genoemd in de tabel die Skipperje al poste in zijn bericht.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Geslacht:

Proost schreef: 17 jan 2023, 22:41 Voor 70 is de afstand 190meter volgens de tabel.
Oh ja, natuurlijk. Ik was uitgegaan van 50, maar de bekeuring is voor 70.

Piet
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Het gaat om deze situatie:
https://www.google.nl/maps/@52.3576917, ... 384!8i8192
Je komt aanrijden op een vak max 70 en deze veranderd in max 50
De agent stond achter het bord 50 en laserde op het vak 70. Daar is ook de beschikking op geschreven.
Ik zie daar geen probleem mee. Het zou anders zijn als er voor max 50 was geschreven
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Dat zou inderdaad anders zijn @taxikemperman , aangezien de collegas op het stuk voor 70 stonden. Als je dan voor 50 schrijft is het inderdaad anders.
Gesloten