Scooter voor de deur parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Scooterparkeren TS
Infopolitie Gast

Scooter voor de deur parkeren

Ongelezen bericht door Scooterparkeren »

Mijn vraag is of ik mijn scooter met blauw kenteken voor de deur mag parkeren. Wij wonen in een appartement blok met geen toestemming om fietsen enof scooters beneden in de hal te stallen. Wij hebben deze dus buiten tegen het hek geplaatst waar ook af en toe een aantal fietsen staan de stoep is 2,5 meter breed dus er wordt niemand gehinderd. De scooter staat nu al zo'n 1,5 jaar buiten zonder klachten maar gisteren stond er ineens een boa voor de deur met de vraag of we hem kunnen verplaatsen omdat iemand in de straat een melding had gemaakt dat de scooter te lang buiten stond??? Mag dit?
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Scooter voor de deur parkeren

Ongelezen bericht door Pim »

Waarom heb je dit niet aan de BOA zelf gevraagd?

Ging het de BOA misschien niet zozeer om het parkeren op de stoep maar om het feit dat de snorfiets kennelijk (zoals de melder verteld zou hebben) langere tijd niet gebruikt werd?

"Voor het parkeren geldt dat alle scooters en fietsen op het trottoir mogen parkeren mits zij de doorgang niet blokkeren."
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Scooter voor de deur parkeren

Ongelezen bericht door Skipperje »

Dit is wettelijk geregeld in artikel 27 van het RVV 1990.

Wetstekst

Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.
Dus, als er geen hinder is, dan voldoe je aan de wet. Ik neem dan wel aan dat er geen borden zijn geplaatst die het plaatsen van bromfietsen daar verbieden, maar dat lijkt mij logisch. Dan had je de vraag niet gesteld.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten