PrankCalls
Moderator: Moderatorteam
-
Hallo TS
- Infopolitie Gast
PrankCalls
Hallo, ik heb een vraagje. Ik help bij een frituur en ze nemen ook telefonish bestellingen. En laatste maanden blijft er een prive nummer bestellingen plaatsen en dan niet komen ophalen. Klinkt als dezelfde persoon steeds. Prive nummers blokkeren is geen optie want er zijn ook echte klanten die hier gebruik van maken. Is dit strafbaar als ze constant bewust bestellingen plaatsen en niet komen ophalen? Bedankt alvast!
Re: PrankCalls
Dit is geen zaak voor de politie, het heeft niets te maken met strafrecht maar met civiel recht.
Dit gezegd hebbende, ja, de persoon die belt gaat mondeling een overeenkomst met jullie aan op het moment dat jullie die aanvaarden en die is net zo rechtsgeldig als een geschreven en door beide partijen ondertekent contract. Je moet je echter als ondernemer afvragen of je dit wil denk ik... negeer het nummer en alle bestellingen gewoon.
Wil je toch meer weten over de wetgeving, lees eens boek 6 van het burgerlijk wetboek, vanaf artikel 217.
Link: https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 2022-10-01
Succes!
Dit gezegd hebbende, ja, de persoon die belt gaat mondeling een overeenkomst met jullie aan op het moment dat jullie die aanvaarden en die is net zo rechtsgeldig als een geschreven en door beide partijen ondertekent contract. Je moet je echter als ondernemer afvragen of je dit wil denk ik... negeer het nummer en alle bestellingen gewoon.
Wil je toch meer weten over de wetgeving, lees eens boek 6 van het burgerlijk wetboek, vanaf artikel 217.
Link: https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 2022-10-01
Succes!
-
vraagteken
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
Truc: vragen om een telefoonnummer. Een echte besteller heeft daar doorgaans weinig moeite mee. Bij twijfel bel je even terug.
Is TS woonachtig in België?
Hij spreekt over "een frituur".
En met privé nummers bedoelt TS verborgen/onherkenbare nummers.
Die kun je wel blokkeren maar dan blokkeer je iedereen die onherkenbaar belt.
Hij spreekt over "een frituur".
En met privé nummers bedoelt TS verborgen/onherkenbare nummers.
Die kun je wel blokkeren maar dan blokkeer je iedereen die onherkenbaar belt.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Blijft over vragen naar telefoon nummer en terug bellen ter controle. Zou wellicht als flessentrekkerij kunnen worden gezien. Maar zonder telefoon nummer is de dader moeilijk te achterhalen.
Stay safe out there.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
in Nederland kunnen providers een zogenaamd 'vangnet' opzetten. Gebeurt ook veel bij stalkers. Zal bij een zaak wat ingewikkelder liggen, maar er zijn wel technische mogelijkheden. Vraag er naar bij de provider..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Dat zal helaas niet gaan. Er ontbreekt een essentieel bestandsdeel uit het artikel van Flessentrekkerij, namelijk het zich verzekeren van de beschikking over de goederen.
@Pim onder de rivieren wordt wel vaker over een frituur gesproken. Wij eten hier ook friet, wat tevens de correcte benaming is voor gefrituurde steeltjes aardappel (what's in a name).
Dus niet uitgesloten dat hij uit de zuidelijke Nederlanden komt tot het deel voor zover de Zonnekoning was gekomen zo'n 350 jaar geleden.
Maar goed... België viel daar ook onder.
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Niet blokkeren maar nummer vragen. Dat is overigens normaal. Ik weet niet beter dan dat mijn nummer gevraagd wordt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Opmerking van moderator Frans
Voor wat betreft woordkeuze vraagsteller, IP komt gewoon uit Nederland- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Juridisch zie ik niet snel een strafbaar feit, civielrechtelijk is er wel sprake van een onrechtmatige onrechtmatige daad en kan daarvoor schadevergoeding worden geeist en eventueel een dwangsom om het in het vervolg te laten. Moeilijkhied is wel dat je de persoon moet zien te achterhalen. Daarom is hierboven aanbevolen vragen naar het telefoonnummer en terugbellen een eenvoudigere oplossing.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
https://www.androidplanet.nl/tips/tip-a ... hterhalen/
dat kan je proberen en je kunt ook onderstaande proberen .
of het werkt zie je vanzelf
dat kan je proberen en je kunt ook onderstaande proberen .
of het werkt zie je vanzelf
Onbekende nummers weergeven of blokkeren
Ga naar de telefoon-app en tik op de drie puntjes rechts bovenin;
Tik op 'instellingen' en selecteer 'Beller-ID en spam';
Zet het schuifje bij 'Beller- en spam-ID bekijken';
Vink ook 'spamgesprekken filteren' aan als je wilt dat verdachte telefoonnummers geblokkeerd worden.
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
De beste oplossing:
Maak een website met bestelformulier.
Laat klant eenmalig registreren met een (bij voorkeur) nederlands emailadres of met een SMS verificatie code.
Dan heb je:
Een telefoonnummer of emailadres.
Een IP adres.
Met die gegevens kun je makkelijker naar de klant rechercheren bij misbruik. Het is niet 100% waterdicht maar het zijn wel goede drempels.
Zo werkt het bij pizzaketens ook.
Is voor de klant eenmalig 'gedoe'.
Maar daarna ben je van dit soort kinderachtig gedoe af.
Geef geregistreerde klanten een kortingscode die een maand geldig is, zorgt er voor dat klanten graag weer bestellen om de code te gebruiken.
Veel webshopspakketten hebben dit soort functionaliteit standaard aan boord.
Of verloot onder de geregistreerde klanten een keer wat kroketten of borrelhapjes en de klant is ook blij.
Maak een website met bestelformulier.
Laat klant eenmalig registreren met een (bij voorkeur) nederlands emailadres of met een SMS verificatie code.
Dan heb je:
Een telefoonnummer of emailadres.
Een IP adres.
Met die gegevens kun je makkelijker naar de klant rechercheren bij misbruik. Het is niet 100% waterdicht maar het zijn wel goede drempels.
Zo werkt het bij pizzaketens ook.
Is voor de klant eenmalig 'gedoe'.
Maar daarna ben je van dit soort kinderachtig gedoe af.
Geef geregistreerde klanten een kortingscode die een maand geldig is, zorgt er voor dat klanten graag weer bestellen om de code te gebruiken.
Veel webshopspakketten hebben dit soort functionaliteit standaard aan boord.
Of verloot onder de geregistreerde klanten een keer wat kroketten of borrelhapjes en de klant is ook blij.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Zoals te lezen zijn er mogelijkheden genoeg om dit te voorkomen. Vraagsteller kan hier volgens mij mee uit de voeten.