Goededag,
Hoe zit het nou ik hoor zo veel verhalen ik weet het niet meer. Ik heb een paarden trailer die in het totaal 2000 kg mag wegen. Alleen kom ik daar niet aan. Mijn auto mag 1600kg geremd trekken. Mijn trailer met paard erin kom ik uit op 1280kg. Ik zou zeggen dat mag. Nu hoor ik dat als de trailer max 2000kg mag zijn ik er ook een auto voor moet hebben die 2000kg mag trekken. Klopt dat? Ik ben in het bezit van BE rijbewijs.
Groetjes Rachel
Trekken paardentrailer
Moderator: Moderatorteam
Re: Trekken paardentrailer
Het is ook wat verwarrende materie. Voor het rijbewijs kijken we naar de papieren gewichten. Omdat u BE heeft is dat gedeelte goed. Voor het trekgewicht en trekvermogen kijken we naar daadwerkelijk gewicht van de aanhangwagen. Dat wil zeggen dat we kijken of uw auto de aanhangwagen zoals die op het moment van de controle er staat mag trekken. Als u uitkomt op 1280 kg en uw auto maximaal 1600 kg geremd mag trekken is dat helemaal voor elkaar.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Trekken paardentrailer
Opmerking van moderator Skipperje
Deze vraag komt inderdaad vele malen voor op ons forum. Daaruit blijkt wel de onzekerheid bij vele automobilisten over dit onderwerp. Maar het antwoord van @DiNozzo is super duidelijk en (natuurlijk) juist. Daarom sluit ik dit bericht meteen weer.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit