overlijden politiechef mag niet gemeld worden aan familie?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
K. Janssen TS
Infopolitie Gast

overlijden politiechef mag niet gemeld worden aan familie?

Ongelezen bericht door K. Janssen »

Hallo,

Op zaterdag 17 december overleed mijn zwager, oud hoofdcommisaris van Z.O. Brabant ****.

Opmerking van moderator Skipperje

naam verwijderd
. Zijn echtgenote, mijn zus, mocht (volgens haar zeggen) dit feit niet aan haar familieleden bekendmaken. Wij hebben uit de krant moeten vernemen dat **** overleden was. Nog steeds mag mijn zus geen contact met ons opnemen hierover!! **** is 20 jaar geleden met pensioen gegaan en 9 jaar zwaar ziek geweest totdat hij stierf. Wij (broers en zussen van zijn vrouw, *****) hebben altijd veel contact met hem gehad en begrijpen derhave totaal niet waarom zijn dood niwt aan ons mocht worden vermeld. Klopt dit en zoja, wat is daarvan de reden?

In afwachting van uw reactie, verblijf ik

met vriendelijke groet,

K. Janssen
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: overlijden politiechef mag niet gemeld worden aan familie?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Gecondoleerd met uw zwager. Ik heb het bericht meteen gesloten, dit is niet bestemd voor ons forum. Ten 1e zijn wij niet de politie, maar een vraag en antwoord door vrijwilligers, waarvan er wel erg veel bij de politie werken. Ten 2e is het aan de familie aan wie ze bekend maken dat iemand is overleden, daar kunnen wij hier niets over zeggen. En ten 3e, als uw vraag was of de politie het bekendmaken heeft verboden dan moet u dat gaan vragen bij het politiekorps waar uw zwager heeft gewerkt.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67
Gesloten