Gele duplicaatcode

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Passant TS
Infopolitie Gast

Re: Gele duplicaatcode

Ongelezen bericht door Passant »

Ik begrijp je reactie Pim, in de praktijk werkt het soms alleen niet altijd zo.

Vaak wordt een auto geadverteerd met dealerplaten ipv de echte kentekenplaten (in mijn geval was dit zo). Dan kom je er pas achter dat er een 1 op het kenteken staat als de auto opgehaald mag worden (als je het al opmerkt en niet gewoon voor lief neemt).

Daarnaast is het niet zo dat iedere burger elke wet uit zijn hoofd weet. Ja, het is logisch dat een kenteken in orde moet zijn. Maar wat betekend “in orde” nou echt en wat zijn daar de precieze voorwaarde van? Als een autodealer mij (bij wijze van) aangeeft dat dat geen kwaad kan, kan een burger daar in mee gaan. Verkopende partij is namelijk degene met kennis over de auto en de branche. Een burger is maar een leek.

Dat ik er mee rond rijdt komt voort uit het onwetend zijn.

Niet iedereen zit op de stoel van een politieagent. Wat ik er mee bedoel: Als ik in de veronderstelling was dat dit zoveel gedoe en problemen zou opleveren dan had ik het allang verholpen. Ik overtreed niet moedwillig de wet.
Passant TS
Infopolitie Gast

Als aanvulling:

Ik pleit overigens ook nergens voor “onschuld”. Sterker nog, ik zeg hierboven nog dat ik totaal niet verwacht dat ik “vrij uit” ga.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Om er heel kort op in te gaan dat je hoopt dat men coulant is en zoals @Skipperje aanhaalt K405 als bon geven. Dat kan niet.

Het is óf een waarschuwing, óf je wordt vervolgd voor art 41.1 sub b wvw.
We kunnen geen lichter feit ten laste leggen als iets, iets anders is. Tis geen koehandel en wordt ook niet als zodanig door het cvom geaccepteerd.

Hopelijk voor jou blijft het dus bij een waarschuwing.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

@Passant. Gezien de discussie ben ik best wel nieuwsgierig of, en zo ja, waarvoor je wordt veroordeeld. Misschien wil je te zijner tijd hier nog melding van maken?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
passant TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door passant »

@skipperje,

Ik zal je hier op de hoogte houden.
Ik hoop in eerste instantie dat ik er uit kom met de agent, vandaag ga ik proberen om het gele te verwijderen (even kijken hoe het vast zit).
Mocht dat niet lukken bestel ik eind van de middag nieuwe platen.

Boetes zijn volgens mij in het leven gebracht voor een afschrikkende werking / herhaling te voorkomen.
Van afschrikking was geen sprake omdat ik onwetend was van de gevolgen. Enige wat ik kan doen is laten zien dat herhaling van het feit niet zal voorkomen.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Advies: laat nu gewoon een set nieuwe platen maken. Dan ziet iedere agent nu en in de toekomst in zijn app ook dat je dat gedaan hebt

Als je het er af gaat krabben (er vanuit gaande dat het verf is, bestaat de kans dat je de zwarte laag er onder ook mee vanaf krabt. Als de ophoogcode geel is omdat de zwarte laag eraf gehaald is een mag je hem er ook niet op kleuren. Dus ga even naar de automaterialen zaak en het is binnen 5 minuten altijd deugdelijk opgelost.

Dan toon je richting de agent ook je goede wil ipv (weer) zelf prutsen aan de plaat.
Passant TS
Infopolitie Gast

Het gele was er inderdaad niet zomaar af te halen. Nieuwe platen zijn besteld en worden als het goed is vandaag nog gemonteerd.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het lijkt me dat dit topic voor nu even op slot kan.
Als Passant in een later stadium nog wil laten weten hoe het afgelopen is, kan hij in een berichtje aan een beheerder/moderator verzoeken dit topic opnieuw te openen. We horen het graag.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten