Buiten parkeervak

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Henkjannes990
Infopolitie Gast

Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Henkjannes990 »

Ik heb mijn auto geparkeerd buiten een parkeervak omdat alle vakken bezet waren en ik nog 5 minuten de tijd had om voor mijn afspraak te verschijnen bij de gemeente. Ik heb wel netjes een parkeerbon betaald en binnen de tijd liep ik terug naar mijn auto en tot mijn grote verbazing zag ik een parkeerboete voor het niet parkeren in een parkeervak?

Het is toch niet mijn schuld dat er niet voldoende parkeervakken zijn?
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9145
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Skipperje »

Zonder te weten waar het was, maar was er in de gehele stad geen parkeerplaats meer vrij. Ik kan mij dat niet voorstellen. En dan leg ik de schuld weer bij jou, want jij maakt de keus om niet op grotere afstand van het gemeentehuis te parkeren.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Hilde »

Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 Ik heb mijn auto geparkeerd buiten een parkeervak (...)
Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 (..) tot mijn grote verbazing zag ik een parkeerboete voor het niet parkeren in een parkeervak?
Dat is ook precies wat u gedaan had.
Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 Ik heb wel netjes een parkeerbon betaald en binnen de tijd liep ik terug naar mijn auto...
Dat is mooi, anders had u (in veel gemeenten in ieder geval) ook een boete kunnen krijgen voor het niet betalen van de parkeerbelasting.
Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 Het is toch niet mijn schuld dat er niet voldoende parkeervakken zijn?
Nee, maar het was wel uw schuld dat u niet in een vak stond..
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Frans »

Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 ... en ik nog 5 minuten de tijd had om voor mijn afspraak te verschijnen...
Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 Het is toch niet mijn schuld dat er niet voldoende parkeervakken zijn?
Het is wel je schuld dat je nog maar 5 minuten de tijd had om een parkeervak te zoeken toch? Als je 30 minuten eerder naar die afspraak wad gegaan dan had je alle tijd gehad om een plaats te zoeken, desnoods 1 die 15 minuten verderop ligt.

Een terechte beschikking dus. We kunnen er niks anders van maken.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Pim »

Sterker nog... de reden waarom je niet parkeert zoals het hoort is feitelijk niet van belang.

Geen tijd.
Een afspraak.
Geen parkeerplaatsen vrij.

Allemaal ongeldige excuses.
Maar wellicht als u in bezwaar gaat treft u een rechter die er anders over denkt.
alex52889
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 264
Lid sinds: 01 dec 2021, 14:15
Roepnaam: Alex
Geslacht:
Leeftijd: 24
Contact:

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door alex52889 »

Het lijkt wel alsof de laatste tijd mensen voortdurend als volgt denken (ook een ander topic net gelezen, ook over parkeren)

"ik ga iets doen wat niet mag, ik weet dat het niet mag, maar ik doe het lekker toch, lekker puh"

*oom agent komt langs, boete*

"huh, boete? Ik deed toch niks?"

Je zegt het letterlijk zelf:
"ik kon geen parkeerplaatsen meer vinden dus ik zette 'm maar neer"
Henkjannes990 schreef: 17 nov 2022, 12:22 tot mijn grote verbazing zag ik een parkeerboete voor het niet parkeren in een parkeervak?
Terecht toch? Parkeren geschied in een parkeervak

Meestal zijn de parkeerplaats(terreinen) bij gemeentehuizen voorzien van zo'n grote blauwe bord met een witte P en dan geldt:

artikel 24, lid 4

Wetstekst

Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd
Nogmaals, terechte boete dus.

Ik krijg dat smoesje als verkeersregaar ook vaak te horen "ja, maar ik moet over deze weg want anders ben ik te laat"

Tja... Niet mijn probleem, moet je eerder vertrekken.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Buiten parkeervak

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Ik denk dat deze vraag voldoende is beantwoordt. TS heeft zslf niet meer gereageerd maar snapt de strekking wel vermoed ik.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten