Is dit chantage?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Lien
Infopolitie Gast

Is dit chantage?

Ongelezen bericht door Lien »

Mijn volwassen pleegdochter heeft in het verleden al een flinke ruzie gemaakt met mijn oudste dochter en daarbij is ze grenzeloos geweest in haar boosheid, anoniem bedreigen op social media, laster en leugens verspreiden, valse meldingen doen en omdat ze ook nog een sleutel had van het huis van mijn dochter in haar woede spullen verkocht en kleding weggegooid. Oudste dochter heeft het contact daarom jaren geleden al met haar verbroken maar haar toch een paar wekenn geleden weer een kaart gestuurd met een varken erop met een nare opmerking over het uiterlijk van mijn dochter, lelijke varkensneus, lelijke varkenskop, en waag het niet je te bemoeien met de ruzie tussen D en mij enz.
We dachten allemaal dat het nu heel goed met pleegdochter ging, goede baan, lief en gezellig en een geweldige lieve grote zus die mijn dochter van 17 voor haar diploma meenam naar een zonvakantie. Deze vakantie omschrijft mijn dochter van 17 als een hel met woedeaanvallen, scheldpartijen om niks en hele toestanden dat ze haar zusje niet de hotelkamer in wilde laten. Alcohol was ook in het spel bij haar. Nu heeft ze vandaag mijn dochter van 17 een bericht gestuurd dat ze binnen een week het geld van de vakantie over moet maken. Ik heb pleegdochter gemaild dat ze haar minderjarige zusje niet lastig mag vallen en als ze van mening is dat ze geld van haar krijgt ze dat met mij af moet handelen. Ik heb haar gezegd dat ze onredelijk doet en dat de vakantie een cadeau was. Ze richt al haar woede nu op mij, ik heb hele nare bedreigende emails gehad waaronder dat ze bij me aan de deur komt en hoe dan ook haar geld wil en ze heel veel drama gaat maken en ik niet moet denken dat ze dat niet doet omdat ze nu een ambtenaar is et cetera. Ze schreef ook: " En trouwens, krijg ik mijn geld niet? Dan volgen er andere acties, dit is geen bedreiging voor je het groter maakt maar dan zul je andere gevolgen ervaren middels instanties want er is een hoop te vertellen, aan jou de keus".
Dit maakt me bang en zenuwachtig, Ik zou echt niet weten wat ik verkeerd doe bij instanties, doe ook geen slechte en verboden dingen, nooit gedaan, maar ik weet dat ze grenzeloos is en dingen gaat verzinnen als ze heel erg kwaad is. Ik ben bang en verdrietig en weet niet wat ik moet doen. Ik heb haar gevraagd me met rust te laten omdat ik herstellende ben van een operatie maar ze heeft zoveel psychische problematiek dat dit nu compleet aan haar voorbij gaat terwijl ze normaal altijd heel lief en zorgzaam voor me is. Wat voor meldingen zou ze kunnen doen? Ik zie haar voor alles aan helaas en hoe kan ik ons behoeden van valse aangiftes? Hoe kan ik haar laten stoppen? Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Is dit chantage?

Ongelezen bericht door Pim »

Ze schreef ook: " En trouwens, krijg ik mijn geld niet? Dan volgen er andere acties, dit is geen bedreiging voor je het groter maakt maar dan zul je andere gevolgen ervaren middels instanties want er is een hoop te vertellen, aan jou de keus".
Geen bedreiging maar afdreiging.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Is dit chantage?

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik zie geen afdreiging. Dan zal er toch meer indicatie moeten zijn op welke wederrechtelijke acties wordt gedoeld. Ze kan met acties ook bedoelen dat ze een advocaat of dwurwaarde gaat inschakelen.
Een vervelende situatie maar nog niet een waar de politie iets mee zou kunnen.

Het is me niet echte duidelijk wie nu feitelijk wat tegen wie heeft. U heeft het over een oudste pleegdochter en dan weer over een oudste dochter en dan weer over een dochter van 17.. Allemaal ietwat verwarrend.

U zou wellicht eens met de wijkagent kunnen gaan praten.

Mijn directe advies zou zijn om voorlopige elk contact met deze dochter mijden. Dus niet meer reageren op berichtjes in welke vorm dan ook.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1888
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Is dit chantage?

Ongelezen bericht door maestro »

Eens met SWAT, vooralsnog kan ik er geen strafbaar feit in zien. Maar los daarvan, het probleem is de psychische toestand van de pleegdochter. Om het probleem op te lossen zal daar wat aan gedaan moeten worden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
Lien
Infopolitie Gast

Re: Is dit chantage?

Ongelezen bericht door Lien »

Dank jullie wel, aan Swat: Mijn oudste dochter heeft het contact met pleegdochter eerst al jaren terug verbroken vanwege extreem gedrag bij een ruzie. Nu na de vakantie is mijn dochter van 17 zo bang voor pleegdochter geworden dat ze haar al dan niet tijdelijk, niet wilde zien. Ik had goede gesprekken met pleegdochter over haar gedrag en ze was gemotiveerd om hier iets aan te doen . Ze is weer in therapie en ze heeft helaas een lange geschiedenis van psychische hulp en was ook erg verdrietig over haar eigen gedrag. Ik weet ook de oorzaak, er speelt hechtingsproblematiek en zonder in details te spreken, ze is niet voor niks bij ons gekomen. Het ging juist al jaren goed, dit had ik ook niet verwacht.
Gesloten