Straf bumperkleven

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Proost »

zijlvaart67 schreef: 09 nov 2022, 09:46 Ja duidelijk, maar dat heeft allemaal niets met deze casus te maken en wel hierom:
Nee verder niks gezegd of toegegeven maar hij zou op naam van kentekenhouder worden geschreven.
Oftewel; geen bestuurder, geen herkenning, helemaal niks. Blijft over; op kenteken bekeuren en probeer dat eens via je dienst-gsm
Dan maakt het nog steeds geen fluit uit. Hij wordt in de bon gewoon gekoppeld als persoon. Staat ook onder het tabje persoon, niet berstuurder, persoon .

Dan kan de bon zonder enige hindernis door. In het bijgaand pv staat dat hij opgemaakt is aan de kentekenhouder omdat de bestuurder onbekend is gebleven. Ook het OM accepteert dit.
Geen enkel probleem... En ook geen tik pv
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Dusty »

Voor zover ik weet, heb ik dit draadje (heel) goed doorgelezen, maar ik mis nog iets.
Op de site van de Rijksoverheid lees ik dit:
Welke strafbare feiten tellen mee voor het beginnersrijbewijs?

Bij een beginnersrijbewijs kunt u strafpunten krijgen als de politie u staande houdt voor een verkeersovertreding. De agent die u aanhoudt, moet persoonlijk hebben vastgesteld dat u achter het stuur zat.
Verkeersovertredingen en strafpunten beginnersrijbewijs

U kunt strafpunten krijgen als:

u gevaar of hinder veroorzaakt in het verkeer;
u een verkeersongeval veroorzaakt, waardoor een ander is gedood of zwaar lichamelijk letsel is toegebracht;
u bumperkleeft bij een snelheid van meer dan 80 kilometer per uur;
u op autosnelwegen meer dan 40 kilometer per uur harder rijdt dan toegestaan. Of op andere wegen meer dan 30 kilometer per uur harder rijdt dan toegestaan;
u de verkeersregels niet goed naleeft, waardoor een aanrijding met lichamelijk letsel of materiële schade is ontstaan.
Aangezien TS niet daadwerkelijk aan de kant is gezet, kan er van een strafpunt (door een aantal reageerders genoemd.......) toch geen sprake zijn? :roll:
Of zie/lees ik dat verkeert??? :?
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14386
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Eens, kan inderdaad niet.

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Proost »

Klopt. In denk alleen wel dat een eventueel opgelegde OBM eenzelfde soortige uitwerking gaat hebben.
Dus eigenlijk lood om oud ijzer als het zover komt.

Echter, een punt had hij ALTIJD gehad. Dat is dan nu het enige "voordeel".
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Dusty »

@Proost: Het is toch helemaal niet zeker dat hij een OBM opgelegd krijgt?? :roll:

Datzelfde geldt (in mijn ogen, als ik de tekst van de site van Rijksoverheid goed begrijp) ook voor dat strafpunt.
Hij is immers niet staande gehouden en de betreffende agent heeft niet persoonlijk vastgesteld dat hij achter het stuur zat. :?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Proost »

Nee dat klopt. Maar dat schrijf ik toch ook.
Gebruikersavatar
HandhaverDordrecht
Infopolitie Gast

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door HandhaverDordrecht »

Proost schreef: 09 nov 2022, 13:21
zijlvaart67 schreef: 09 nov 2022, 09:46 Ja duidelijk, maar dat heeft allemaal niets met deze casus te maken en wel hierom:
Nee verder niks gezegd of toegegeven maar hij zou op naam van kentekenhouder worden geschreven.
Oftewel; geen bestuurder, geen herkenning, helemaal niks. Blijft over; op kenteken bekeuren en probeer dat eens via je dienst-gsm
Dan maakt het nog steeds geen fluit uit. Hij wordt in de bon gewoon gekoppeld als persoon. Staat ook onder het tabje persoon, niet berstuurder, persoon .

Dan kan de bon zonder enige hindernis door. In het bijgaand pv staat dat hij opgemaakt is aan de kentekenhouder omdat de bestuurder onbekend is gebleven. Ook het OM accepteert dit.
Geen enkel probleem... En ook geen tik pv
De bon zal wel door gaan maar als de betrokkene in bezwaar gaat en de verbalisanten hebben geen PV gemaakt met een uitleg waarom er geen staande houding heeft plaatsgevonden dan zou het bezwaar gegrond verklaard moeten worden. Alleen boetes waarbij het aannemelijk is dat er geen betrokkene aanwezig was zoals flits en parkeer boetes kunnen geschreven worden zonder staande houding en PV.
Een rechtbank zal er ook zeker zwaar aan tillen aangezien een staande houding nog steeds de basis is en het schrijven op kenteken volgens de wet de uitzondering.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door Proost »

Je zegt niets nieuws.
Enkel is dit al ondervangen in de bonnenmodule omdat je aan moet vinken dat je óf een staandehouding óf geen staandehouding hebt gedaan. Ik beiden gevallen moet je het verder uitschrijven waarom, wie, wat etc. dus zolang de verbalisant het stappenplan volgt is er niets aan de hand en staat alles er in.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8299
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Straf bumperkleven

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Volgens mij is de vraag van ts al beantwoord. Voor verdere discussies staat de rest van het forum open voor geregistreerde gebruikers. Voor het gastendeel laten we het hierbij.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten