Gestolen scooter teruggevonden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wendy TS
Infopolitie Gast

Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Wendy »

Een jaar geleden is mijn scooter gestolen. Ik was verzekerd voor diefstal, dus er is allang uitgekeerd en heb al weer een nieuwe.

Nu werd ik vanmiddag gebeld door een agent, dat mijn scooter op het bureau staat. Niemand schijnt te weten hoe dat ding er is gekomen, want hoe staat niet als in beslag genomen.

Nou vertelde hij mij dat ik de scooter zaterdag (want hij is nu werkzaam in een andere stad) gewoon kan komen ophalen.

Ik vertelde dat ik geen sleutels meer had (deze heb ik toen naar de verzekering gestuurd) en toen zei hij dat ik ook even langs kon komen om een handtekening te zetten en dat zij hem dan gewoon zouden afvoeren.

Nou vraag ik me dus af, als hij in eerste instantie zegt dat ik hem gewoon kan komen ophalen, is de scooter nog gewoon van mij?

Ik weet niet in welke staat hij is, maar als ik er een ander slot op zou kunnen laten zetten en hem kan door verkopen, dan zou het zonde zijn om het niet te doen. Een mazzeltje is in deze tijd altijd leuk, maar werkt dat ook zo?
Of moet ik gewoon tekenen om ze de scooter zelf te laten opruimen?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Scooter is nu formeel eigendom van de verzekering die heeft uitgekeerd. U dient contact te zoeken met de verzekeraar om hen te vragen wat nu te doen. De scooter terug in eigendom nemen kan niet zo maar!

U kunt formeel dus ook niet tekenen voor ontvangst of afstand doen. U bent geen eigenaar meer!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Je kunt dus never nooit die scooter zomaar gaan ophalen en ik snap die verbalisant dus niet??? Weet je wel zeker dat hij heeft gezegd dat je hem "zomaar" kunt komen ophalen?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Wendy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wendy »

Dank voor de reactie.

Ja hij zei dat ik hem gewoon mocht ophalen of anders moest ik er voor tekenen inderdaad.

Ik vond het zelf ook al raar, maar het is natuurlijk sowieso al een raar verhaal, dat hij na een jaar plotseling op het bureau staat en dat niemand weet waar hij vandaan komt.

Ik zal inderdaad maar even contact opnemen met de verzekering.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Frans schreef: 25 okt 2022, 18:54 Je kunt dus never nooit die scooter zomaar gaan ophalen en ik snap die verbalisant dus niet??? Weet je wel zeker dat hij heeft gezegd dat je hem "zomaar" kunt komen ophalen?
De collega zal ongetwijfeld niet weten dat TS schadeloos is gesteld door haar verzekeraar. Ik zelf vraag daar overigens altijd wel naar bij de aangever als ik een gestolen scooter weer aantref. Dat laatste ontslaat de (voormalige) eigenaar niet van de verplichting dit te vertellen zodra hij door de politie benaderd wordt.
TS zou, als zij zich nog steeds voordoet als de eigenaar, zich schuldig maken aan oplichting.

Wendy, je dient je verzekeraar op te bellen en deze te vertellen dat je scooter is gevonden en waar deze staat. De politie vertel je ook dat je al schadeloos bent gesteld en met welke verzekeraar zij contact op moeten nemen. Formeel ben je geen partij meer in deze zaak. Je bent dus ook niet gemachtigd om afstand te doen van de scooter.
Jou verzekeraar is, zoals dat zo mooi heet, in rechte getreden.
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Dit staat ook zo in de dekkingsvoorwaarden van je verzekering. De verzekering wordt eigenaar nadat ze uitgekeerd hebben. Doorgaans stuur je dan ook je sleutels en kentekenbewijs naar ze op.
Je hebt wel het recht om de scooter terug te krijgen van de verzekering. Je dient dan wel het reeds door hun overgemaakte bedrag terug te storten.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

SWAT schreef: 25 okt 2022, 22:11 De collega zal ongetwijfeld niet weten dat TS schadeloos is gesteld door haar verzekeraar.
Eens SWAT maar er is inmiddels een jaar verstreken, de collega mag er toch, met enig gezond verstand, wel vanuit gaan dat er een verzekeringspartij tussen zit, die vraag stellen zou TS een hoop ellende kunnen schelen (in al haar onschuld zelfs)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Zeker. Maar wij kunnen sowieso niet makkelijk controleren of er uitgekeerd is door een verzekering en ook lang niet alle brommers zijn verzekerd tegen diefstal. Ook dan maak je nog mee dan iemand als aangever gebeld wordt en letterlijk op de man af gevraagd wordt of een verzekering uitgekeerd heeft, en dan nee zeggen terwijl het tegendeel waar is. Krijgt de brommer gewoon terug (en daarna begint de ellende maar dat is een ander verhaal).
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

Deze van interpolis zegt dit
2.13. Welke voorwaarden zijn er als we betalen voor diefstal?
Als de bromfiets voldeed aan onze beveiligingseisen.
De bromfiets is langer dan 20 dagen weg.
U tekent een akte van eigendomsoverdracht.
De bromfiets is van ons als deze wordt gevonden.
U levert de bromfiets in met de sleutels, accessoires en het kentekenbewijs
Lijkt me duidelijk dat die van de verzekering blijft dus gewoon contact opnemen met verzekering voordat je naar politieburo gaat
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Totdat TS de brommer weer "in het verkeer brengt" of "laat brengen".
Dan moet hij deze verzekeren, of bij verkop tenaamstellen. Bij beide komt het framenummer om de hoek kijken.

Dan wordt de verzekeringsmaatschappij wel een keer wakker. Ongeacht welke maatschappij want het framenummer gaat in het bonus/malus-bestand en dat is overkoepelend/gemeenschappelijk in gebruik. En dan het TS kans op een boel gedonder.

En dat wil je niet met een verzekeringsmaatschappij.
Hun armen zijn soms langer (en sterker) dan van de overheid.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Reden dus van mijn eerdere opmerking ook ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Volgens mij is het Wendy geheel duidelijk hoe verder te handelen. Betekent dat ik dit topic sluit.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten