Oplichting tuinman

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hoi89
Infopolitie Gast

Oplichting tuinman

Ongelezen bericht door Hoi89 »

Helaas ben ik opgelicht tenminste zo voelt het. 1 tuinman gevonden via fb heeft betrouwbaar profiel en is een hoveniersbedrijf. Hij komt op tijd maar zet de gebroken schutting scheef en de gebroken paal stut hij ipv vervangen, heb alle materialen. Hij begint om alles een probleem te maken. Stenen moeten eruit dat moet extra, beits moet extra. Ik geef hem aan om niet te betalen voor dit... 300 euro inc reiskosten, want het is niet hoe we af hebben gesproken . Hij draait en geeft aan kan het nieuw plaatsen voor 900 euro. Hij laat alles precies zo liggen, tuin opengebroken, plank steekt uit, schutting niet gezet. Hij geeft aan het dan voor nu niets te rekenen, maar vraagt wel om aanbetaling van 450 voor planken. Ikzelf heb palen betaald voor 120 euro dus snap het wel. Hij weigert te tekenen dat hij het heeft ontvangen, geeft aan hij zal het via messenger doen en nu een offerte sturen. Alleen als hij maandag moet aanwezig zijn is hij onbereikbaar en zo ook woensdag. Toen geef ik hem aan de overeenkomst te ontbinden. En graag via tikkie 400 euro terug te krijgen min de reiskosten. Anders aangifte, maar volgens politie is dit een civiele zaak. Ik krijg een bericht terug dat hij 250 heeft ontvangen maar de buurvrouw was erbij en wij hebben akkoord gegeven dat hij de schutting zou zetten en de aanbetaling. Maar nu ontkent hij het. En vraagt alsnog de schutting te zetten voor 900 euro...... Heb bewijs, de berichten en 2 getuigen..... Wat kan ik doen? Geen geld voor advocaat geen rechtsbijstand, geen recht op juridisch loket.... En deze man lacht mij uit en heeft gewoon gewetenloos het geld genomen en lirgt glashard in mijn gezicht.
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Oplichting tuinman

Ongelezen bericht door Proost »

Zoals u zelf al aangeeft een civiel geschil. Stel hem civiel aansprakelijk en advies inwinnen bij het juridisch loket kost niets.

In ieder geen politie zaak. Maar dat had de politie u al verteld.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door SWAT »

U heeft uzelf in deze.situatie geplaatst. Geen offerte gevraagd niets op papier gezet. 1 tegen 1 verhaal. Zie. inderdaad niets strafbaars. Enige voordeel is dat nu er niets op papier staat de tuinman ook niets meer van u kan vorderen.
Stay safe out there.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Een civielrechtelijke kwestie. Wilt u uw geld terug dan zult uw portomonee moeten trekken. Eersdt moet u hem per aangetekende brief ingebreke stellen en terugbetaling van het voorschot eisen, en wel binnen twee weken. Terwijl bij niet voldoening de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor het terug krijgen van het voorschot voor zijn rekening zullen zijn. Het kost niets meer dan de aangetekende brief.
Na twee weken kunt u bijvoorbeeld een deurwaarder inschakelen, waaraan kosten verbonden zijn. Deze kosten kunt u eventueel terugkrijgen via de rechter.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Wie eist, bewijst.
Zorg ervoor dat u uw bewijzen op orde heeft.
Mondelinge afspraken zijn wel rechtsgeldig maar vaak niet (goed) te bewijzen.

Vaak gaat het dan om details die betwist worden.

Daarom:
1. altijd schriftelijk afspraken maken.
2. gedetailleerd en uitgebreid beschrijven wat er gedaan moet worden en wie wat betaalt

Is dit niet het geval dan wordt een civiel traject ook lastig.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
speedo
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door speedo »

Dit soort hufters blijf je houden. was er eerder deze week iets met een dakpan recht leggen voor 3500€
Waren het vroeger de scharenslijpers en andere slijpers die je een poot uit draaide . Nu is het aan de orde van de dag.
En daar verandert een Alberto Stegeman of opgelicht niet echt iets aan. ik denk aan lijfstraffen :wink:
Never change a winning team
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Waarom zou een bonafide bedrijf op Facebook klanten werven?

Zegt dat iets over het bedrijf?
Of over de, laat ik het heel netjes zeggen, navieve klanten die het bedrijf zoekt?
Of over het gemak waarmee hij weer kan verdwijnen (van Facebook)?
Om later weer op te duiken (op Facebook) met een andere naam?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

De grens tussen te duur en oplichting is ook uitermate vaag. Dat voor een bepaalde werkzaamheid veel geld wordt gevraagd in vergelijking met anderen wil nog niet zeggen dat men opgelicht wordt en zeker niet als het werk verder goed uitgevoerd wordt en als duidelijk is wat de afspraken waren. Ik heb dat Kassa item ook gezien. Ja, veel geld anderzijds men heeft gedaan wat men aangaf te gaan doen en de werkzaamheden zijn ook uitgevoerd.
Als mijn buurvrouw vraagt of ik een lamp bij haar wil vervangen omdat dit jaar zelf niet lukt doe ik dat met plezier voor haar. Als ik haar daar 200 euro vooraf voor vraag en zij gaat daarmee akkoord. Is zij dan opgelicht of ben ik een goede zakenman?
Stay safe out there.
speedo
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door speedo »

Je gaat nu een beetje voorbij aan het feit dat het senioren betreft waarmee niet gezegd dat alle senioren zich zo makkelijk laten bedotten.
je kun je voorstellen dat de klusser de klus zeer groot heeft gemaakt en de gevolgen voor het dak heeft overdreven en de betreffende senioren angstig gemaakt heeft, daarnaast is het vaak zo , en ik heb ook wel eens van die pipo's aan de deur gehad , dat ze zeer intimiderend kunnen zijn en al binnen zitten voor je er erg in heb.
in principe heb je gelijk afspraak is afspraak de lekkage oplossen voor 3500 maar als je dan na 5 minuten weer in de auto zit valt wat mij betreft niet in die groep.
valt in de categorie sleutel kwijt nieuwe deur er in toch als je niet beter weet.
Never change a winning team
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Lampje wisselen kost mij ook 5 minuten is dan 200 euro teveel gevraagd?
De omstandigheden waaronder de overeenkomst tot stand is gekomen kunnen bij de civiele rechter dwaling opleveren met een mogelijke vernietiging van de overeenkomst.
Dwaling is nog geen oplichting.
Stay safe out there.
Gesloten