Voorwaardelijk in duitsland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Renato1988
Infopolitie Gast

Voorwaardelijk in duitsland

Ongelezen bericht door Renato1988 »

Ik heb een korte vraag, hoop dat iemand mij hierop antwoord op kan geven want op het internet kan ik helemaal niks over vinden, Ik heb in duitsland voorwaardelijk die nog lopend is, ik ben een NL burger en ik woon in NL, stel ik bega een misdrijf in NL en word ervoor verordeeld kan er dan in dat geval de voorwaardelijke straf herroepen worden in Duitsland? Of staat dat los van elkaar.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Voorwaardelijk in duitsland

Ongelezen bericht door SWAT »

Een voorwaardelijke straf kan alleen herroepen worden bij het plegen van een strafbaar feit in het land waar de voorwaardelijke straf is opgelegd.
Het is wel mogelijk dat de straf (ook) op uw Nederlandse strafblad staat.
Hij kan dan wel als straf verzwarend meetellen bij een nieuw feit in Nederland.
Stay safe out there.
Marco999
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Marco
Geslacht:

Ongelezen bericht door Marco999 »

@SWAT

Weet u dat heel zeker? Heel toevallig heb ik ooit een stuk gelezen over dat voorwaardelijk, het ging namelijk over een duitser die voorwaardelijk in duitsland had maar na een jaar in ecuador is opgepakt met coke in tas, straf heeft ie in ecuador uitgezeten en na zijn straf hebben de duitsers de voorwaardelijke straf omgezet in gevangenis straf omdat ie strafbare feit heeft gepleegd tijdens zijn voorwaardelijk in dit geval in Ecuador
Marco999
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Marco
Geslacht:

Ongelezen bericht door Marco999 »

Wellicht dat het ermee te maken heeft dat ie een duitser was ik weet het niet, ik vermeld alleen wat ik een keer voorbij heb zien komen
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Dat gaat dan dus over een Duitser in DL. Dus compleet andere casus
.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Je vraag is naar Duits recht en zal je aan een Duitse advocaat moeten vragen. Mogelijk is voor de Duitse rechtsmacht ook van belang om wat voor ander strafbaar feit het gaat.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Renato 1988
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Renato 1988 »

Zoals ik het lees hier boven aan commentaren lijkt het erop dat dat niet her geval is dus niet mogelijk om de duitse voorwaardelijk te herroepen bij een misdrijf hier in NL, ik denk dat ik toch maar een duits advocaat ook deze vraag ga stellen voor alle zekerheid
Renato 1988
Infopolitie Gast

Het gaat in duitsland om meerdre malen dronken rijden een x aantal jaren terug, hierin ben ik beetje te ver gegaan en heb ik de laatste keer voorwaardelijk gekregen, ik ben inmiddels al een aantal jaar mn rijbewijs kwijt, en ben ik paar weken terug aangehouden in NL voor het rijden met een ongeldig verklaarde rijbewijs nuchter op klaarlichte dag, en ben me nu zorgen aan het maken stel dat ik veroordeeld word of het kan zijn dat de straf in duitsland herroepen kan worden
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Een in Nederland gepleegd misdrijf door een Nederlander met uitsluitend de Nederlandse nationaliteit wordt niet gemeld bij de Duitse autoriteiten.

Er zijn wel landen die die de goede naam van het land zo belangrijk vinden dat misdrijven gepleegd door hun onderdanen in het buitenland ook in het eigen land vervolgd worden.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Renato 1988 schreef: 15 sep 2022, 07:07 ....ik denk dat ik toch maar een duits advocaat ook deze vraag ga stellen voor alle zekerheid
Renato 1988 schreef: 15 sep 2022, 07:44 Het gaat in duitsland om meerdre malen dronken rijden een x aantal jaren terug, hierin ben ik beetje te ver gegaan en heb ik de laatste keer voorwaardelijk gekregen, ik ben inmiddels al een aantal jaar mn rijbewijs kwijt, en ben ik paar weken terug aangehouden in NL voor het rijden met een ongeldig verklaarde rijbewijs nuchter op klaarlichte dag, en ben me nu zorgen aan het maken stel dat ik veroordeeld word of het kan zijn dat de straf in duitsland herroepen kan worden
Of je gedraagt je :scratch:
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Renato1988
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Renato1988 »

Ja ik gedraag me nu zeker, ik heb de alcoholisten tijd en rijden achter de rug rij al jare niet, alleen dit haar heb ik wel een aantal x gebruik gemaakt van de auto, en natuurlijk loop ik een x tegen de lanp zoals een paar weken terug, dus op klaarlichte dag in nuchtere toestand met een al enkele jare ongeldig verklaarde rijbewijs aangehouden, wat voor soort straf kan ik hier ongeveer voor verwachten, voor zover ik weet is dit de eerste keer dat ik in NL eventueel veroordeeld zou kunne worden, ben vorig jaar bij een cbr onderzoek geweest gezakt naar mijn mening geheeld ontwrecht want bloedwaardes waren dik in orde, maar helaas gezakt en moest ik een jaar wachten, het jaar is bijna om, ik ga volgende maand weer bij een cbr keuringsarts via de gezondheidsverklaring, en pas daarna kan ik theorie examen en praktijk afleggen omdat ik me rijbewijs wegens recidieve ben kwijtgeraakt, mijn vragen zijn nu ook:

1.wat voor straf kan ik ongeveer verwachten mocht ik worden veroordeeld?
2.heeft het invloed op mij plannen om weer een rijbewijs te behalen?mij lijkt niet dat er een rijontzegging kan worden opgelegd of dergelijk want heb al jaren geen rijbewijs dus mocht al niet rijden.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Op rijden met een ongeldig verklaart rijbewijs staat een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van naar ik meen bij de eerste keer, 2 weken.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Renato1988 schreef: 15 sep 2022, 11:38 Ja ik gedraag me nu zeker
Ik stel vast dat mijn definitie van"gedragen" afwijkt van de uwe.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Renato 1988
Infopolitie Gast

Met gedragen bedoel ik dat ik niet dronken meer rij of uberhaupt alcohol nuttig, ik ben ervoor behandeld, maar het feit dat ik af en toe gebruik maak van een auto terwijl het niet mag is in mijn ogen niet zo erg, er is mij onrecht gedaan bij het cbr onderzoek, was toen ook al alcoholvrij maar toch gezakt, met een hele domme reden, ik weet dat het niet mag op deze manier rijden maar ik heb er toch voor gekozen om het te doen en nu achteraf denk ik had ik het maar niet gedaan maarja dat risico was er altijd nu moet ik er het beste van maken, er gebeuren wel veel ergere dingen op de wereld dan iemand die nuchter auto rijd zonder rijbewijs
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Om niet in een geheel andere discussie te komen, stel ik vast dat de vraag wel beantwoord is en sluit ik het bericht.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten