School heeft mijn fiets ingenomen

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

MWA41831
Infopolitie Gast

School heeft mijn fiets ingenomen

Ongelezen bericht door MWA41831 »

Hallo,

Laatst had mijn school briefjes hangen rond de school waarin staat dat als mijn fiets niet is geparkeerd in het hok, dat hij dan ingenomen en opgesloten wordt met een ketting tot rond 5 uur, ik heb dit bericht gezien en heb er rekening mee gehouden, gister was het hok helemaal vol en kon ik geen plek vinden mijn fiets in te parkeren, ik heb hem buiten het hok geparkeerd en buiten schoolterrein op een stoep naast een paal, ik heb hem zo geparkeerd dat ik helemaal niemand hinder. De conciërges hebben mijn fiets toch gepakt en hebben ze die opgesloten met een ketting, ik vind dit best wel oneerlijk aangezien ik vind dat school niet mag bepalen waar ik mijn fiets parkeer, zolang ik me aan de wet hou en mijn fiets buiten het schoolterrein parkeer. Ik vind het niet zo een erg probleem, ik kom gewoon terug om 5 uur om mijn fiets op te halen, maar die dag kwam ik te laat aan op werk en kreeg ik een officiele waarschuwing, ik heb geen toegang tot een auto, ik heb van tevoren ook geappt dat ik iets later zou komen, natuurlijk verandert dit niets maar ik vind het hierdoor heel irritant dat ik mijn fiets niet kon gebruiken.

Dus mijn vraag is, mag dit eigenlijk van de school? Of zit ik nou verkeerd? Wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Re: School heeft mijn fiets ingenomen

Ongelezen bericht door Hilde »

Dus even voor de duidelijkheid: je stond niet op het schoolterrein?
De fiets is meegenomen en op het schoolterrein vastgelegd.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
MWA41831
Infopolitie Gast

@Hilde - Ik zat wel in de klas (op het schoolterrein) toen de conciërge mijn fiets van buiten het schoolterrein, naar binnen het schoolterrein vast heeft gezet.
speedo
Stamgast
Stamgast

Ongelezen bericht door speedo »

ik herken dit . gevalletje rijdende rechter van een paar jaar geleden. en ja dat mag de school doen was toen de conclusie. dit is de enige link die ik kon vinden
https://www.youtube.com/watch?v=o5klZJxQVn4
Never change a winning team
MWA41831
Infopolitie Gast

@speedo Interessante filmpje, heb hem helemaal afgekeken, super bedankt. Ik heb het regelboekje van de school eens nagekeken en in de statuten staat de uitspraak van de rechter (Rechter: ''Als een leerling met de fiets naar school komt, dan moet de fiets in de fietsenstalling'') er niet in, sterker nog, er staat geen enkele regel en/of afspraak over het parkeren van fietsen. Zou dit iets veranderen?
speedo
Stamgast
Stamgast

Ongelezen bericht door speedo »

Geen idee ik herkende jou vraag vandaar de link.
Als de rode draad in de uitspraak het reglement is dan kan ik mij voorstellen dat als het er niet instaat anders is maar daar hebben wij hier en juriste voor :wink:
Never change a winning team
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

De school heeft ook een zorgplicht naar de omgeving. Mc Donalds veegt in de buurt van hun toko, een portier van een horecagelegenheid let op klanten links en rechts van de zaak, en school zorgt ervoor dat de trottoirs toegankelijk blijven.

En dan kun je zeggen;
Het was maar één fiets die daar stond dus dat had niemand last van... maar als er een sta at staan er weer na een week 5, en een week later 10.

Ik zeg: Je moet niet mauwen.
Er hingen briefjes dus je wist het.
Je had ook naar de conciërge kunnen gaan en melden dat het hok vol was en waar je je fiets dan moest plaatsen.
Proactieve communicatie het dat.

Waarom zou de school die briefjes plaatsen en de conciërge laten surveilleren?
Omdat het kennelijk een groeiend probleem is.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

De utispraak van de rijdende rechter was dat de fietsen aan de ketting mogen worden gelegd. Echter tot het moment dat de eigenaar zich meld, dan moet de fietst direct terug gegeven worden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Plaats reactie