Rijden onder invloed drugs combinatie

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Jurr
Infopolitie Gast

Rijden onder invloed drugs combinatie

Ongelezen bericht door Jurr »

Goede morgen,
Ik heb een vraag,

Afgelopen zondagavond ben ik gepakt voor rijden onder invloed van amfetamine. Enorm dom, maar het kwaad is al geschied.
Bij de vraag of ik wat anders heb gebruikt of medicatie slikte zei ik overtuigd nee. Want dat had ik niet.
Tot ik mij bedacht vanmorgen.. Ik had ook kamagra geslikt. Het gebruik hiervan stond verder niet in relatie met elkaar. Dus ik heb hier nooit over nagedacht.

Is het gebruik van kamagra aantoonbaar in de NFI bloedtest en word dit nu dan gezien als een combinatie gebruik?
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Rijden onder invloed drugs combinatie

Ongelezen bericht door Proost »

Ik moest even opzoeken wat Kamagra nu was. Het gaat om door de minister aangewezen stoffen die verdovend of waarnemingsveranderend zijn.

Hoewel je vast na het gebruik van Kamagra iets anders kan waarnemen, is het geen waarnemingsveranderende stof in de zin van de Opiumwet. Dit zou dus best er uit kunnen komen bij het NFI maar wordt niet meegenomen in combinatie gebruik.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Het antwoord is hier niet te gegeven. Primair zal het NFI onderzoek gericht zijn op het aantonen van het gebruik van amfetamine om zo een juridisch bewijs te verkrijgen. Welk effect dan het (mede)gebruik van Kamagra heeft, is onbekend. De kans bestaat dat ook dit gebruik bij de analyse wordt vastgesteld. De vervolgvraag is dan of het een 'verboden middel' is volgens de opiumwet. In het algemeen zijn erectiemiddelen die via reguliere kanalen worden betrokken dat niet, maar de vraag is wel hoe een erectiemiddel dat mogelijk via het grijze circuit is betrokken is samengesteld. Het kan dus zijn dat er ook verboden middelen in zitten.

De uitslag van het NFI zal een en ander uitwijzen. Hoe zich dat gaat verhouden tot uw uitspraak dat u geen andere medicijnen had gebruikt is afhankelijk van wat er gevonden gaat worden. Wilt u op veilig spelen, dan kunt u alsnog altijd aanvullend verklaren nog voordat de NFI-uitslag bekend is.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Jurr
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Jurr »

Aanvullend verklaren, dat doe ik door middel van naar het politie bureau te gaan en dit alsnog te melden?
Het betreft inderdaad kamagra verkregen via internet. En niet via een voorgeschreven recept.

Verder bedankt voor jullie reactie!
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ja, even bellen met de politie via 0900-8844. Situatie uitleggen en zeggen dat u aanvullend wilt verklaren aan de verbalisant Dat u alsnog medicijngebruik wenst te melden. Vergissen/vergeten is menselijk, niet.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

De enige reden dat Kamagra (Spam in de volksmond, maar van een andere Indische fabrikant, Ajante Pharma) in Nederland niet mag worden verkocht is het alleenrecht wat het merk Spam heeft verworven op de markt, de reden daarvan weet niemand. Daar waar de gemiddelde prijs per pil (500mg) al snel rond de € 12,50 ~ €15,00 ligt koop je Kamagra (1000mg) per 4 al snel voor een euro of € 7,-

De werking van Kamagra is beter omdat de werking langer aanhoudt en met de pil "an sich" is niks mis, in Belgie zijn ze nog net niet in de snoepwinkel te koop maar verder zo ongeveer toch wel "overal".

De werking van Spam en Kamagra heeft niets te maken met de opiumwet, ook al staat Kamagra op een verboden lijst van medicijnen, reden zoals aangegeven. Het is dus een merkenkwestie, geen "stoffen"-kwestie.
Frans
Beheerder
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Is dat laatste met zekerheid te zeggen, Frans? Weten we wat er allemaal bijgemengd is als we spullen via internet bestellen? Of dat allemaal wel of niet binnen de (opium)wet valt?

Even advocaat van de duivel.

Dat het ook merknaam gerelateerd is geloof ik meteen!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

Ah, wat je via een internetwinkel besteld@ThunderSTreak, daar kan ik geen uitspraken over doen.

Er is geen verschil tussen het (originele) medicijn Vi agra en de originele versie (zeg maar de merkloze versie) Kamagra, maar daar waar we in NL alles merkloos willen, nee sterker nog, MOETEN, is juist Kamagra verboden terwijl het in bijv. België gewoon in elke uitgaansgelegenheid, kroeg of Nachtwinkel gewoon op elke toonbank staat naast de snatch & grab doos kauwgum en snickers. Ik weet dus niet wie er beter van wordt dat Vi agra dat alleenrecht heeft maar iemand wordt daar beter van.
Frans
Beheerder
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Als we dan toch in detail gaan treden. "Vi agra" is oorspronkelijk ontwikkeld als hart medicatie voor de behandeling van angina pectoris. Waar het nu voor gebruikt wordt is een bijwerking.
Als je dit zou gebruiken buiten dokters voorschrift om terwijl je onderliggend een hart probleem hebt wat zich nog niet gemanifesteerd heeft kan het is het minst erge geval schadelijk voor je hartspier zijn.

Kan me zomaar voorstellen dat Kamagra eenzelfde soortige uitwerking heeft dus dit soort meuk slikken zonder recept is gewoon ongezond en niet slim.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Bij kamagra gaat het om de werkzame stof sildenafil, deze stof kan bijwerking hebben als duizeligheid. Zolang deze niet optreed is er geen bezwaar tegen autorijden. (Combinatie met drank maakt dat je sneller duizelig wordt omdat beiden de bloedvaten verwijden). https://www.apotheek.nl/medicijnen/sild ... uik-ik-het
De site "Rij veilig met medicijnen" heeft geen vermelding

Kamagra is in Europa niet legaal te vekrijgen omdat de standaard van de pil niet gegarandeerd is. Er is een risico op verontreiniging van de pil omdat de verschillende fabrikanten niet voldoen aan de standaards die de EU aan de productie van medicijnen stelt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Plaats reactie