Bediening rollerbank

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Cobus
Infopolitie Gast

Bediening rollerbank

Ongelezen bericht door Cobus »

Mijn zoon is beboet bij een rollerbank test met een gemeten snelheid van 56km/u. Waar ik echter moeite mee heb, is dat de gemeten snelheid eerst 52km/u was en nadat degene die de meting uitvoerde, tegen de rollerbank had geschopt, werd het 56km/u. Dat lijkt me niet in lijn met de Metrologiewet. Als de waarde verspringt, is het geen accurate meting. Het gaat hier niet om een geschatte waarde maar om het vaststellen van een nauwkeurige waarde op basis waarvan het RDW en de Officier van Justitie een oordeel vellen. Mijn mening is dat als geconstateerd werd dat de meetapparatuur (rollerbank) mankementen vertoont, de bromfiets controle gestaakt had moeten worden en men alle metingen ongeldig had moeten verklaren verklaart. Is het gebruikelijk dat er tegen een rollerbank wordt geschopt? Wordt de controle gestaakt als wordt geconstateerd dat de metingen niet juist zijn? Wat raden jullie mij aan te doen?
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 63

Re: Bediening rollerbank

Ongelezen bericht door Skipperje »

Werd er tijdens de meting geschopt, of na afloop. Tijdens de meting zou het kunnen dat de bromfiets aanliep met het achterwiel tegen een roller. Als je dan dé rijplaat, of hoe heet dat, iets verschuift, waardoor het achterwiel niet meer aanloopt, dan wordt de meting uitgevoerd zoals het hoort. Na de meting heb ik geen beeld bij, de afgelezen waarde is digitaal en zal door een schop niet wijzigen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Cobus
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Cobus »

Het was tijdens de meting. Zoals gezegd. Eerst werd 52 km/u gemeten. Na het schoppen was dit 56 km/u.
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 36

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik zou eens bellen 09008844 en vragen hoe het zit aan de bedienaar van de rollenbank, je wordt dan na een paar dagen terug gebeld. Ik ga er vanuit dat je er zelf niet bij was namelijk.

Schoppen is niet gebruikelijk, hoewel het weleens voorkomt dat de klep bij het voorwiel soms blijft hangen wat met en tik weer verholpen is. Dit zou de meting ook niet kunnen beïnvloeden.

Als de apparatuur niet functioneert dan wordt de controle gestaakt.
Plaats reactie