Beveiliger schopt en stompt 16 jarige op vakantiepark

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Re: Beveiliger schopt en stompt 16 jarige op vakantiepark

Ongelezen bericht door Hilde »

Hier een antwoord van een mamma van zo een ex-opgeschoten-puber, agent en jurist..
Wat zou ik doen?
Niks.
Een goed gesprek met kind en zitten op de blaren (die hij niet heeft).

Kind heeft geen letsel. Neef is neef en geen kind, dus als die iets wil kan hij het zelf gaan doen (met pappa en/of mamma).
Politie is al geweest, als de mishandeling een reden voor aangifte was geweest hadden ze toen al geadviseerd aangifte te doen.
De pubers waren de hele week al bezig.. ik weet uit ervaring hoe irritant pubers kunnen zuigen........ ("mijn kind doet dat niet...", de mijne wel (en die is overigens heel goed terecht gekomen, irritante pubers hoeven zeker geen irritante volwassenen te worden)
Fysiek geweld is nooit goed. Daarom ben ik benieuwd naar de reden van het schoppen. Die heb ik hier nog niet gehoord.
Een hele groep tegen één beveiliger, das best triest..
En dan moeten rennen voor je leven?? Sorry, maar díé gaat er bij mij niet in. Neem aan dat de beveiliger geen Terminator was.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Zoals Hilde aangeeft, veel pubers zijn vervelend. Met de meeste komt het goed. Mijn ervaring is ook dat jong volwassenen die de politie keer op keer tegenkomt op een zeker moment kiezen voor huisje boompje beestje en een modelburger worden en uit het zicht verdwijnen. Degene die met criminaliteit bezig blijven moet je je echt zorgen over maken.

Je kunt speculeren of zoon lief straf verdient en of vader deze heeft gegeven. Dat laatste weten we niet en speculeren we alleen maar over. Maar doet bovendien niet terzake. Vader kwam simpelweg niet voor opvoedkundig advies.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Oh maar @Frans . Die mannen zijn ook niet erg hoor.
Ik heb alleen wel het idee dat er tegenwoordig veel en veel sneller de weg naar het strafrecht werd gezocht dan wat vroeger was. Vroeger was men in mijn ogen aanzienlijk zelfredzamer.

Ik schat even in dat als je deze vraag 55 jaar geleden bij een jurist had neergelegd dat hij zich had afgevraagd of je wel goed bij je hoofd was om hier enkel al te overwegen om hier aangifte van te doen. Het wetboek van strafrecht is in die zin niet wezenlijk veranderd, maar de kijk er op wel en al helemaal wat kennelijk de drempel is om aangifte te doen.

Hopelijk gaan we niet richting te norm van de VS waar ze al iemand voor de rechter slepen omdat ze zelf de handleiding van de magnetron niet goed gelezen hebben...
Het begint er wel steeds meer op te lijken als ik dat zo zie.
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik vraag me af of TS ooit nog iets gelezen heeft wat hier geschreven is. Er is totaal geen reactie meer van hem
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door thijeleo »

Geen enkele reactie van topicstarter, einde topic dus.
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster
Gesloten