Elektrische step als invalide voertuig

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Elektrische step als invalide voertuig

Ongelezen bericht door Frans »

Gast schreef: 10 aug 2022, 23:26Neem dan sowieso geen deel meer aan het verkeer ook al zou ik doordat ik er aan gewend ben wel zou mogen.
Hoop dat het nu wel duidelijk is.
Ik begrijp dat je een ziekte hebt die vastgesteld door een arts recht geeft op een GPK. Zoals @Skipperje stelt zijn wij vervolgens niet degenen die dan daaraan moeten twijfelen. (Punt).

Maar je schreef zelf:
Step is niet nodig om de 4 daagse afleggen. Nee het gaat over hoe ik wel met mijn gezin meer als 5 minuten mee kan zonder meteen de scootmobiel te moeten meeslepen. Dan maar in de avond nog meer pijnstillers door de harde banden ect want zonder lukt het me helemaal niet.
Dus je kiest voor een vervoersmiddel met harde banden én een pijnstiller waarmee je niet meer aan het verkeer mee mag doen(en dat doe je wel, op een segway, op een step, zelfs op je scootmobiel) en dan vraag ik me nóg steeds af of je van deze 3 nog steeds het beste een step kunt nemen, terwijl je weet dat de harde banden dit tot gevolg heeft en terwijl er andere en betere opties zijn zoals die scootmobiel.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: Elektrische step als invalide voertuig

Ongelezen bericht door Gast »

Het is voor incidenteel gebruik en zeer korte afstanden.

Voornaamste reden is dat je een scootmobiel zoals al aangegeven niet zomaar meesleept. Ik heb nog geen aangepaste auto en je zet hem niet zomaar even achterin. Step leg je in de kofferbak en kijk je nooit meer na. Dus misschien gebruik ik hem nooit. Maar stel ik sta in de stad en ze zeggen zullen we nog een ijsje doen? Ik weet dat ik dat lopend niet ga halen maar ik kan wel 500 meter op een step dan is dat toch perfect. Idee ligt al in de prullenbak hoor want ik voorzie veels te veel problemen.

Bijsluiter oxycodon:

U kunt erg suf, slaperig, moe, verward en duizelig worden.
Gebruikt u oxycodon elke dag? Als u begint met dit medicijn mag u de eerste 2 weken niet autorijden. Daarna alleen als u geen last meer heeft van bijwerkingen.

Ik gebruik oxycodon dus al 2 jaar zonder bijwerkingen.
Begrijp niet helemaal hoezo ik dan niet aan het verkeer zou mogen deelnemen.
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Elektrische step als invalide voertuig

Ongelezen bericht door Frans »

Als je oxy gebruikt in een vaste dosering, geen probleem. Ik kan me voorstellen dat je daar zoals je zegt aan went.

Maar pilletjes erbij van een middel wat valt onder de opioïden, daar stel ik dan mijn vragen bij.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Elektrische step als invalide voertuig

Ongelezen bericht door Skipperje »

Gast schreef: 11 aug 2022, 10:37 Idee ligt al in de prullenbak hoor want ik voorzie veels te veel problemen.
Wat zie je voor problemen? Ik zie ze niet, aannemende dat je een snorfiets aanschaft uit de lijst van de RDW.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Elektrische step als invalide voertuig

Ongelezen bericht door Proost »

Skipperje schreef: 10 aug 2022, 21:31 Ik zie veel antwoorden die het gebruik afraden. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. In mijn vorig antwoord stond de link naar alle snorfietsen die zijn aangewezen.
Volgens mij heeft ook niemand gezegd dat het niet kan. Enkel heeft de RDW maar een zeer kleine selectie toegelaten voor rijden op de weg. Dan is de keuze niet reuze. Je moet een verzekeringsplaatje voeren op je step (voor de politie dus makkelijk te herkennen of het om een toegelaten model gaat) en je mag ook niet op de stoep rijden.

TS begon al over "een Segway" en daar gaat het dan al snel mis. Er zijn maar enkele modellen van segway toegelaten. Als je enkel af gaat op segway kan het zomaar zijn dat je stepje ineens in het beslaghok van het dichtstbijzijnde politiebureau ligt (pas nog een ninebot in beslag genomen). Als TS écht heel graag een e-step wil kan dat. Een van de 17 modellen. En zoals Pim al aangaf is 99% van de steps niet toegelaten dus dan mag je ook wel heel specifiek gaan shoppen. Oh ja en de verzekering niet vergeten.
Gesloten