Bedreigen van een kind

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Bedreigen van een kind

Ongelezen bericht door Frans »

En ik ben het met Pim eens, de details die de buurvrouw weet zijn verbazingwekkend.

Daarnaast @Proost, het feit dat VT langs komt zegt niets, sterker nog de keren dat ze langs gaan bij een melding (en overigens VT gaat nooit af op 1 melding, behalve als het een meldcode melding betreft) en het bij dat ene bezoek laten komt vaak genoeg voor, deze "buuf" stelt zelf in haar eerdere bericht dat:
Kind is verder prima, moeder en kind liggen al jaren scheef in verhouding
Maar dat noem je opvoeden in een omgeving waarbij de OUDERS mer elkaar overhoop liggen, de VRIENDIN van vader daar nog eens graag schepjes bovenop doet ("is dit een bedreiging") en 3 volwassenen zorgen voor nogal wat spanning rond een kind wat dan kennelijk moet kiezen tussen de loyaliteit van de een of de ander. En dan vind die "buuf" het gek dat dat kind zo eens wat opstandig wordt, naast het feit dat ik het de allergrootste kolder vind dat je van een kind van 12 de uitspraak doe dat de verhouding met moeder "al jaren scheef ligt". Hoezo, was dat meisje vanaf haar 5e al onbeschoft tegen moeder? Dan durf ik nog steeds hardop te roepen dat dit komt door de opvoeding van vader én moeder die ze meekrijgt en ik denk dat de invloed van die vriendin ook daar niet aan jeeft bijgedragen.

Dit alles bij elkaar lijkt me eerder een uitspraak van de vriendin van vader dan van de buurvrouw, optellend bij alle details die @pim noemt.
Frans
Beheerder
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

En wat dan nog?
We krijgen zo vaak een vraag in de trant van "een vriend van mij is aangehouden... etc". Laat ik er dan vanuit gaan dat de vraagsteller gewoon de vriendin van Vader is. Dat doet niets af aan de zorgen die er zijn. En als de zorgen er zijn en je het gevoel hebt dat je machteloos staat (want daarom wend je je anders tot een politie forum als je precies weet wat je moet doen), ben je op zoek naar een uitleg. Ik ga er in deze dan ook maar vanuit dat er terechte zorgen zijn. De aangehaalde verwijzingen naar het kind en het feit dat vader te horen heeft gekregen dat hij het kind maar kan houden en deze niet meer terug hoeft na de vakantie zijn reden tot zorg. Een kind moet in een veilige omgeving op kunnen groeien en als daar twijfels over zijn is een dergelijke melding naar VT of meldpunt kindermishandeling terecht. Die komen echt niet voor iedere scheet ter plaatse. En ook niet bij de eerste melding zoals je zelf al aangaf.

Gelukkig hoeven wij op dit forum het opsporingsonderzoek niet te draaien. Ik vind het dan ook helemaal niet interessant wie er achter het scherm aan de andere kant zit of hoe die aan de feiten/bevindingen is gekomen. De vraag staat, en aangezien wij in de meeste gevallen van kindermishandeling en verwaarlozing achter de feiten aan lopen, is een vroegtijdige melding alleen maar waardevol.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Eens @Proost, anderzijds worden onterechte meldingen ook vaak gedaan met desastreuze gevolgen tot gevolg, een bekende van me draagt daar voor de rest van zijn leven de allerzwaarste gevolgen van.
Frans
Beheerder
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Geen idee wat er met je kennis is gebeurd en waar het fout gegaan is. Maar zowel hier op dit forum als tijdens de dienst ga ik er vanuit dat wanneer er een ketenpartner betrokken raakt in een casus, deze zijn uiterste best zal gaan (moeten) doen en op basis van feiten en waarheidsvinding zijn traject inzetten. Er zullen vast ooit fouten gemaakt worden maar dat is m.i. nooit een reden om geen melding te maken (tenzij ik een voordehand liggende fout vooraf kan overzien).
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Zie PB Proost.

Je gaat ervan uit en zo zou het inderdaad moeten zijn...
Frans
Beheerder
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Ik stel slechts vast wat ik opvallend vind.
En ik hou er niet van als mensen dingen verdraaien om gang in de zaak te krijgen in hun voordeel, maar tegelijk van mij en andere instanties 100% eerlijkheid verwachten.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Tinka
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tinka »

Tinka is niet de vriendin, zoals hier neergezet is. De buurvrouw en tevens haat liefde relatie met de moeder. Van mij neemt ze momenteel niet heel veel meer aan. Van niemand eigenlijk.
Kind hoeft niet te kiezen, het mag kiezen.
Buurvrouw heeft contact met de vader, als dat al mag hier !
De oma is ingeschakeld en die krijgt zelfs de deur op haar neus.
iig bedankt voor alle prettige en minder prettige reacties.
En dan hebben over veilig voelen.
Het is inmiddels opgelost voor zover... kind is bij de vader en nu maar zien wanneer ze haar moeder en zusje ziet.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Je kunt als buurvrouw nooit de kennis hebben die je hebt als je enkel een gewone buurvrouw bent, daar ging het om.

En zoals hierboven al blijkt valt Tinka al wel een beetje door de mand denk ik maar goed, buuf Tinka heeft dus goed contact met vader.

Tinka schreef:Het is inmiddels opgelost voor zover... kind is bij de vader en nu maar zien wanneer ze haar moeder en zusje ziet.
En je denkt dat je hiermee iets "goeds" voor elkaar hebt gekregen? Er is dus niets opgelost, je hebt voor elkaar gekregen dat een meisje van 12 een van haar ouders, haar moeder, en een van haar zusjes niet meer ziet.

Jeugdzorg kan het geen bal schelen, die zitten erin omdat ze een heel eng verdienmodel hebben, Veilig Thuis doet niet aan waarheidsvinding, dus die doen verder niets, de Raad gaat af op veilig thuis en de rechter gaat af op de rapportages van de raad.

Ja, goeie zaak, iedereen kan dik tevreden zijn. Er zijn alleen 2 personen wiens leven compleet kapot zijn gemaakt, dat van moeder en dat van dochter.

Maar ach, als het maar is opgelost toch?
Frans
Beheerder
Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 41

Ongelezen bericht door Mir81 »

Ik heb zelf iets te vaak gezien dat kinderen de inzet zijn in situaties. Dat er vanalles uitgevochten wordt over de ruggen van deze kinderen door ouders, opa's, oma's, nieuwe partners van pa & ma, buren, vrienden en ga zo maar door. En dat gevolgen heeft voor die kinderen. Van 'simpele' gedragsproblemen tot veel erger.

Maar ook dat het naïef is om uit te gaan van professionaliteit van partners. Om te vertrouwen op hun kennis, kunde en inschattingsvermogen. Dat zelfs helaas zeer recent nog gezien. En dat was geen 'foutje'. Grote gevolgen voor de kinderen en de betrokken organisaties weer over tot de orde van de dag.

Sluit me volledig aan bij @Frans .
Gesloten