Buren hebben een klacht ingediend ivm blaffende hond

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Buren hebben een klacht ingediend ivm blaffende hond

Ongelezen bericht door Proost »

Het bewijs kan er vanzelf komen als er onvoldoende ana gedaan wordt. Ik zal er. Korte situatie schets doen.

U bent van huis, hond is alleen en blaft vaak, buren ervaren overlast en bellen de politie, politie komt langs om te luisteren, agenten horen de hond inderdaad enkele minuten voortdurend blaffen. Agenten maken verbaal op voor de waargenomen overlast.
Acceptgiro met beschikking valt op de mat.

U kunt dan zeggen: ik heb er alles aan gedaan. Maar dat kost dan wel de eerder genoemde €150 want het was kennelijk niet genoeg.
En dit recept kan heel vaak herhaalt worden. Zelfs tot het uiteindelijk zo ver komt als wat @Pim Al aanhaalde.

Zoals ik al eerder zei. Laat het niet zo ver komen.
Ineke
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ineke »

Mensen moeten eerst eens nadenken alvorens een hond aan te schaffen, het is een levend wezen met gevoel en geen ping pong balletje. Walgelijk dat er niks over die anti blafband gezegd mag worden, Er zitten blijkbaar veel figuren hier die bepaald niet zorgzaam zijn naar honden. Doen ouders hun irritante gil-schreeuwblagen een anti schreeuwband om?
Nee?
Tja, dat dus, dat doe je niet.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat de gemoederen opnieuw oplopen.

@Tajo, ja hoor, jij hebt recht om huisdieren te houden. Maar je hebt ook de plicht om je te gedragen al een goede huurder, anderen om je heen geen overlast te veroorzaken en hun "woongenot" niet te verstoren. Natuurlijk, we wonen in een klein land en iedereen heeft wel eens last van die buurman die zijn laminaatvloertje legt. Dat is echter wat anders dan een hond die, kennelijk, continue, blaft.

Het vreemde daarvan is dat je hier al allerlei collega's aan het aanvallen bent die, in mijn ogen, niets verkeerds zeggen. Ze leggen je eigenlijk uit dat jij degene bent die overlast veroorzaakt, tegen jou, als eigenaar van de hond, is die klacht ingediend en jij bent degene die het probleem moet oplossen. Ikzelf vind allerlei operaties drastisch maar ik heb geen verstand van honden, daar hou ik me dan dus buiten.

Het aantonen van de overlast door de buren is heel simpel, ze kopen voor 14,95 een dictafoon en bij de action een simkaartje van 64GB en ze kunnen voor de rechter voor 100 jaar geblaf als bewijs opnemen, en dan ben je dus meteen af.

Kortom, een goed gesprek met die buren op een hele andere toon als je hier neerzet zou je zaak al goed doen vermoed ik, de buren klagen niet zomaar en als ze dat wel doen, een klacht wordt niet voor "een woef woef" in ontvangst genomen omdat de hond een keer blaft als de postbode langs wandelt.
Frans
Beheerder
Tajo
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Tajo »

Ik val absoluut niemand aan. Sterker nog ik probeer met een oplossing te komen. Zoals ik heb laten weten, kan ik niet en wil ik niet zonder mijn hond. Dat bewijst maar weer hoe koud de gemiddelde Nederlander is. Dan ben ik een van de weinige die empathie, gevoel en liefde heeft voor mensen en dieren. Even afstand doen omdat iemand klaagt van je hond maar niet proberen om iets te doen zoals castreren wat heel normaal is om een hond wat minder dominant te maken en tijdelijk nogmaals een “CITRONELLA” geur blafband en geen shock antiblafband waar ik ook absoluut tegen ben.

Maar goed bedankt :thanks:
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Ik hoop dat dit dan de oplossing is, er zijn meer anti-blafbanden in de handel die geen stroomstoten afgeven zoals fluittoontjes en trillen. Kijk even of je daarin kunt variëren, je huis vol citronella lijkt me ook niet altijd een pretje en toets even bij de buren of dit het probleem heeft opgelost. Dan weten zij dat je er alles aan hebt gedaan.

Succes! ;-)
Frans
Beheerder
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Ineke schreef: 04 aug 2022, 17:54 Mensen moeten eerst eens nadenken alvorens een hond aan te schaffen, het is een levend wezen met gevoel en geen ping pong balletje. Walgelijk dat er niks over die anti blafband gezegd mag worden, Er zitten blijkbaar veel figuren hier die bepaald niet zorgzaam zijn naar honden. Doen ouders hun irritante gil-schreeuwblagen een anti schreeuwband om?
Nee?
Tja, dat dus, dat doe je niet.
We zitten hier om een antwoord te geven op de vraag van TS. Niet om een discussie te voeren over blafbanden of aanschaf van honden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Frans schreef: 04 aug 2022, 19:07 Ik hoop dat dit dan de oplossing is, er zijn meer anti-blafbanden in de handel die geen stroomstoten afgeven zoals fluittoontjes en trillen. Kijk even of je daarin kunt variëren, je huis vol citronella lijkt me ook niet altijd een pretje en toets even bij de buren of dit het probleem heeft opgelost. Dan weten zij dat je er alles aan hebt gedaan.

Succes! ;-)
Kunt u mij wellicht vertellen welke u precies u bedoelt? Dan kan ik even kijken op internet. Want als er alternatieven zijn nog mooier en hopelijk helpt dat ook.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

https://www.bol.com/nl/nl/p/anti-blafba ... L4QAvD_BwE

Deze bijvoorbeeld geeft lichte piepjes en diervriendelijke trillingen.

(Link naar bol is een voorbeeld, ze zijn wellicht elders goedkoper!)
Frans
Beheerder
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Tajo schreef: 04 aug 2022, 16:51 Lekker makkelijk inderdaad een oordeel trekken. Alle honden blaffen en als ze dan MINDER gaan blaffen kan ik niks aan doen. Met je kinderachtig jij hebt nooit een hond gehad of hebt er een hekel aan vandaar dat ongeacht dat ik mijn moeite doe mijn hond moet wegdoen. Dat doe ik niet... ik heb alles gedaan om ervoor te zorgen dat hij minder gaat blaffen. Ook op dit moment blaffen overal honden maar ik word aangesproken. Het feit dat ik bereid ben om er wat aan te doen om het te verminderen is meer dan genoeg. Wie bent u dan om mij om een oordeel te trekken? :roll: Huurcontract ontbinding.. nou dan zal er nog een hoop moeten gebeuren. Want als persoon A zegt nog steeds klachten te hebben waar is het bewijs? Misschien komt het niet meer van mij of is het zoals eerder vermeld een persoonlijke kwestie. Dan gaan we naar de rechter... want zo makkelijk gaat dat niet.
Ik reageer louter op uw reactie.
U heeft kennelijk een beeld van mij, nergens op gebaseerd.

Ik heb van kind af tot mijn 50e honden gehad. Soms zelfs 2. Van Mechelse herders tot Rottweilers en Boxers.
Nooit heeft er een geblaft als ik niet thuis was. Kwestie van tijd investeren.

De deur uit gaan en een minuut wachten. Dan op de deuren op ramen kloppen.
Bij blaffen naar binnen gaan en de hond bestraffend toespreken.
En dat herhalen en de tijd van buiten wachten oprekken.
En dan na een tijd van afwezigheid en weer thuiskomen eerst weer op de deur of ramen kloppen en herhalen wat ik schreef.

Dat kost tijd naar werkt altijd.
Mijn honden blaften nooit.

Mijn huidige functie is wijkagent.
Ik sprak uit ervaring toen ik schreef dat een huurcontract ontbonden kan worden.
Dat staat in uw kleine lettertjes.
Dat hoeft een rechter niet aan te pas te komen. Men verwijst ernaar en klaar.

Hooguit achteraf als het voor u te laat is.
U krijgt een waarschuwing van de verhuurder. Daarna misschien nog een.
En dan volgt een sommatie om de woning op te leveren binnen 2 maanden.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, en dat volstaat voor dit gastentopic.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
Gesloten