Buren hebben een klacht ingediend ivm blaffende hond

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Tajo
Infopolitie Gast

Buren hebben een klacht ingediend ivm blaffende hond

Ongelezen bericht door Tajo »

Dag mensen,

Helaas, ervaar ik voor het eerst in mijn leven dat er een klacht wordt ingediend door buren tegen ons vanwege hond die blaft. Wij hebben een maltezer die blaft als wij ons huis verlaten, thuiskomen als iemand gebouw betreedt. Het is niet dat hij elke dag uren blaft maar alleen op bepaalde momenten.

Woonstichting heeft telefonisch contact met mij opgezocht. Mevrouw gaf aan dat buren overlast hebben van ons hond. Met als advies dat wij er iets aan moeten doen. Hoeveel blaffen is toegestaan? Ik kan me niet voorstellen dat een hond niet mag blaffen.

Ik ben dan aan het overwegen om een blafband te bestellen om te kijken of dit wellicht helpt. Mijn directe buren hebben er geen last van maar mevrouw flat naast heeft er wel last van en heeft een klacht ingediend.

Vind het echt wel vervelend en jammer dat wij als gezin gezien worden als problematisch. Dit terwijl haar beste vrienden "buren" regelmatig met politie te maken hebben en nog vorige week met getrokken pistolen van agenten is aangehouden. Vrouw mishandelt, regelmatig dronken is, aan het barbecueën is op een openbare plek vlak voor het gebouw. Waar bruiloften worden georganiseerd en dat mag dan wel allemaal.. en klaagt zelfde mevrouw niet over want het zijn ja, haar favoriete buren.

Is er wellicht iets wat ik zou kunnen doen of heeft iemand hier ervaring mee?
Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Buren hebben een klacht ingediend ivm blaffende hond

Ongelezen bericht door Proost »

Laten we het even bij de feiten houden en bij uw zaak.

U heeft een hond, en iemand anders heeft overlast van het geblaf.
U bent op dat moment niet thuis dus weet u ook niet in welke mate uw hond blaft en overlast veroorzaakt. Maar kennelijk voldoende dat mensen de woningbouw bellen (niet de politie, de woningbouw... Een goede eerste stap).

U bent er nu dus van op de hoogte en aan u om ervoor te zorgen dat het huisdier dat u zelf aangeschaft heeft, geen overlast meer veroorzaakt. Uw buren zullen u best uw hond gunnen, maar wensen geen geluidsoverlast ervan te ervaren. Iets wat goed voorstelbaar is

Een blafband lijkt me een goede stap. Zoek ook eens op internet hoe u een hond kan trainen niet continu te blaffen als u afwezig bent.
Mijn hond geeft geen kik als er niemand thuis is, tenzij er iemand binnenkomt die er niet hoort. Het is dus best te trainen.

Blijft uw hond alsnog blaffen en uw buren blijven last houden en uiteindelijk de politie bellen. Dan staat u een boete te wachten van €150. Daar kun je volgens mij ook een prima blafband van kopen. Laat het niet zo ver komen.
Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 36

Ongelezen bericht door Mitch »

De woonstichting nam contact op toch? Dan is daar de klacht gedaan en moet je met hun zaken doen en niet met de politie.

Goed dat je een oplossing zoekt voor het geblaf, verder adviseer ik je om niet teveel met anderen bezig te zijn en okk te stoppen met 'moddergooien'.
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Zet eens een recorder aan en ga weg. Kijk bij thuiskomst wat er op de band staat en trek daaruit uw conclusies
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik heb de geplaatste link gelezen, en dat was niet moeilijk. Daarin (nota van toelichting) staat

Wetstekst

Apparatuur die niet geschikt is om stroomstoten af te geven en alleen signalen als geluid en trillingen produceert of als gps-ontvanger dient, valt niet binnen het toepassingsgebied van het verbod.
Wat @Proost dus zei over de trilfunctie was juist.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Ik denk dat we die niet meer gaan afwachten Mitch. Voldoende antwoorden gegeven voor TS om verder te kunnen, de rest kunnen we wel missen.
Frans
Beheerder
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Opmerking van moderator Hilde

onderwerp geschoond en heropend.

TS niet dezelfde persoon als de persoon die tegen de blafbanden was.

TS opperde zelf het idee om een band aan te schaffen

Topic geschoond van de discussie over de blafbanden en weer open gezet zodat TS nu wel eventueel een antwoord kan krijgen
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Tajo
Infopolitie Gast

Ik begrijp helaas niet dat er mensen gelijk een oordeel trekken en het heel persoonlijk nemen. Dat ik een antiblafband wil kopen wil niet zeggen dat ik er maar een seconde aan heb gedacht om mijn hond pijn te doen. Het aanschaffen van een antiblafband zou een zijn die een citronella geur verspreidt.

Absurd dat mensen denken dat ik dan mijn hond mishandel. Ik kan u zeggen dat mijn liefde voor dieren groter is dan voor mensen. Ik probeer in oplossingen te denken om te kijken of er wellicht een alternatief of oplossing is om het blaffen en overlast te minimaliseren van mijn hond.

Natuurlijk is het heel makkelijk een hond naar een dierenopvang en dan zouden buren heel graag willen. Wellicht zal het ook helpen binnenkort als ik mijn maltezer laat castreren en een tijdje met een antiblafband te lopen. Vervelend is het en er zullen mensen altijd zijn die dit vreselijk vinden maar sta in mijn schoenen.. ik wil mijn hond niet kwijt.

Waar ik mij voornamelijk zorgen om maak, is het feit dat als het ook minder is, dan zullen er altijd mensen zijn die een klacht blijven indienen. Hoe bewijs je dit dat je zelf stappen hebt ondernomen om het op te lossen?

Woonstichting en gemeente weten dat niet het is hun woord tegen mijn woord en krijg je welles nietes spelletje.

Bij voorbaat dank.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Waar ik mij voornamelijk zorgen om maak, is het feit dat als het ook minder is, dan zullen er altijd mensen zijn die een klacht blijven indienen. Hoe bewijs je dit dat je zelf stappen hebt ondernomen om het op te lossen?
Wanneer is de geluidsoverlast van een hond acceptabel?
Tja, daar bestaat waarschijnlijk geen eensluidend antwoord op..

U moet alleen maar u best doen om het eea in alle redelijkheid te beperken en meer mag men niet van u verlangen, grof gezegd..
Waar mensen samenleven is overlast, dat is heel simpel..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

Tajo
Infopolitie Gast

Dank voor uw reactie. Wat ik ga doen hond wordt gecastreerd en krijgt tijdelijk een blafband. Ik heb dan stappen ondernomen om het proberen op te lossen. Honden blaffen vandaag helemaal niet en zijn rustig. Als er dan wordt geklaagd omdat er buren zijn die iets om welke reden dan ook persoonlijks iets tegen ons hebben. Dan ga ik wel naar de rechter. Ik val niemand lastig, ik leef mijn leven, betaal ook mijn huur, ik klaag ook niet over anderen en laat iedereen zijn gang gaan. Meer dan dat kan ik niet doen een hond blaft en als er soms dagen zijn dat ze meer blaffen kan ik niks aan doen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Er volwassen houding maar niet heus.

Dat u er iets aan doet is prima.
Maar als dat niet helpt is het nog steeds uw probleem. En uw uitspraak: "een hond blaft nu eenmaal" is alleen maar een bevestiging dat uw hond kennelijk blaft en dat de buren dat als overlast ervaren. Dat "een hond nu eenmaal blaft" had u ook kunnen bedenken voor de aanschaf.

Uiteindelijk zou dit verhaal kunnen eindigen in een ontbinding van uw huurcontract door de verhuurder.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Tajo
Infopolitie Gast

En u kent mij dat ik kinderachtig ben? kan ik trekken uit uw conclusie. Ik heb ook last van buren die met getrokken pistolen worden aangehouden door 5 agenten, die in drugs handelen. Maar mijn hond is een probleem. Lekker oordeel weer!
Tajo
Infopolitie Gast

Lekker makkelijk inderdaad een oordeel trekken. Alle honden blaffen en als ze dan MINDER gaan blaffen kan ik niks aan doen. Met je kinderachtig jij hebt nooit een hond gehad of hebt er een hekel aan vandaar dat ongeacht dat ik mijn moeite doe mijn hond moet wegdoen. Dat doe ik niet... ik heb alles gedaan om ervoor te zorgen dat hij minder gaat blaffen. Ook op dit moment blaffen overal honden maar ik word aangesproken. Het feit dat ik bereid ben om er wat aan te doen om het te verminderen is meer dan genoeg. Wie bent u dan om mij om een oordeel te trekken? :roll: Huurcontract ontbinding.. nou dan zal er nog een hoop moeten gebeuren. Want als persoon A zegt nog steeds klachten te hebben waar is het bewijs? Misschien komt het niet meer van mij of is het zoals eerder vermeld een persoonlijke kwestie. Dan gaan we naar de rechter... want zo makkelijk gaat dat niet.
Gesloten