Onterechte extra boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Werodi
Infopolitie Gast

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door Werodi »

Snap ik en eigelijk is die boete wel ook terecht voor het blikje. Prima en we hebben met de groep afgesproken gewoon die boete samen te betalen. Maar die mannelijke agent wilde gewoon stoer doen voor zijn vrouwelijke collega of zo. Waa echt een mannetje en dan zeggen dat we het voor zijn neus alsnog op moeten ruime. Die boete is gewoon onterecht en slaat nergens op. Me maatje zei ik heb nu toch al boete en hij krijgt er gewoon nog een. maar de ene van jullie zegt dat me maatje dus niet verplicht was om te doen wat hij zei en de ander zegt dat hij t wel moest opruimen. kunne we erges aangeven dat we het er niet mee eens zijn as die boete straks binnen komt?
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door SWAT »

Werodi schreef: 01 aug 2022, 18:35 Ik snap het niet.
Was gewoon twee agenten. Een man en een vrouw. de vrouw had me maatje de boete gegeven voor iets op de grond gooien en die knipte allemaal pics van zijn legitimatie en was aan 't appen of zo en toen zei de mannelijke agent dat hij moest opruimen anders kreeg die nog een boete en hij had zoiets van ja daag want heb net al boete gehad en er ligt al troep dus ik doe niets meer en die mannelijke agent ging toen nog een boete schrijven. maar kan het nou wel of niet?
Dat is afhankelijk voor welk feit de tweede boete is geschreven. Wij kunnen dat niet zien dus laat even weten wanneer je maat de boetes binnen heeft welke feiten daarop vermeld staan.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door SWAT »

De Wegenverkeerswet kent een bepaling dat de politieambtenaar vorderingen kan doen in het belang van de veiligheid van het verkeer. Dat geeft dus de mogelijkheid een (verkeers) gedraging te doen stoppen mits er een bestuurder aanwezig is.
De vraag is of de milieuwetgeving of wellicht de lokale APV ook een dergelijke bevoegdheid kent.
Bepalend is wat dus op de feitelijke boete staat.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door SWAT »

Werodi, beroep tegen een bekeuring is altijd mogelijk. Op de brieven die maat gaat krijgen staat op welke manier en vooral BINNEN welke termijn je dat kan doen.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door Hilde »

Werodi schreef: 01 aug 2022, 23:16 Maar die mannelijke agent wilde gewoon stoer doen voor zijn vrouwelijke collega of zo. Waa echt een mannetje en dan zeggen dat we het voor zijn neus alsnog op moeten ruime.
Geloof me, als hij indruk wilde maken op zijn vrouwelijke collega had hij dat wel op een andere manier gedaan. Extra boetes geven maak je echt geen indruk mee 😉
Werodi schreef: 01 aug 2022, 23:16 Kunne we erges aangeven dat we het er niet mee eens zijn as die boete straks binnen komt?
Je maatje kan dat. Hij is degene die de boete krijgt. Op de acceptgiro staat precies beschreven hoe en binnen welke termijn hij dat moet doen.

Er zal dan eerst een afwijzing komen (omdat het feit nou eenmaal gepleegd is), dan mag je maatje daarna beroep aantekenen tegen de deze afwijzing. Dan mag hij daarna aan de rechter uitleggen waarom hij het er niet mee eens is.

Tipje: om de rechter te overtuigen zal hij wel iets meer moeten zeggen dan dat de agent het alleen deed om stoer te doen...

Maar wat @SWAT (en anderen ook al volgens mij) ook al aangaf: we zijn wel benieuwd welke feit er op de tweede boete komt te staan.

Dus als die binnenkomt: laat het ons even weten.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
imperial
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 256
Lid sinds: 14 mar 2012, 23:38
Roepnaam: Remco
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door imperial »

Carolien schreef: 01 aug 2022, 07:55 . Ik vind het altijd zo bijzonder: men kan wel volle flessen drinken, zakken chips en allerlei andere dingen meenemen naar het park maar zodra het genuttigd is kunnen de verpakkingen niet meer mee terug genomen worden. Sterker nog, in elk park staan wel prullenbakken, gooi het daar gewoon in. Het ligt er soms gewoon naast... wat mij betreft had hij ook de rekening van de gemeentereiniging mogen krijgen als hij van mening is dat hij afval gewoon mag laten slingeren. Doe je dat thuis ook?
Nee hoor dat is helemaal niet bijzonder, zie / zag het hier voor de deur op het speelveld iedere dag.
Ze er op aanspreken levert je zelfs van lagere school jeugd een grote waffel op. of een " dat is niet van mij " terwijl je zelf ziet dat ze het neergooien.
Opgelost door een paar maal het spul op te rapen , in een plastic zak te doen en bij de ouders af te geven met de boodschap dat hun prinsje of prinsesje, te lui waren om het in de afvalbak te gooien.
Dat heeft goed gewerkt.
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 525
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door Carolien »

@imperial
Ik kom het dagelijks tegen in mijn werk. Ik kom ook vaak bij meldingen waarbij de melder de jeugd aansprak en ook een grote mond kreeg. Wat dat betreft is mij niets vreemd. Ik blijf het gewoon "bijzonder" vinden dat ze wel hele tassen vol eten en drinken mee kunnen nemen naar het park maar de verpakkingen niet mee terug kunnen nemen of op kunnen ruimen. De gevulde flessen en zakken passen toch ook in de rugzak? Dan passen de lege verpakkingen er ook in. En ik zie het volwassenen overigens ook doen hoor. Kijk maar eens om je heen als je een dagje naar het strand gaat. Ik schrijf dus ook gewoon die prent.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2107
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door Proost »

@TS
Ik schat in dat je maar 1 boete binnen gaat krijgen. Je vriend bedoel ik dan natuurlijk.
Zo niet, ben ik wel héél nieuwsgierig voor welke feitcode geschreven is.

Verder spreekt het natuurlijk voor zich dat de collega je niet voor niets vraagt de rotzooi op te ruimen. Je zit zelf ook liever in een schone omgeving dan in de troep. Wellicht ga je dit later meer waarderen als je wat wijzer wordt met de jaren (hoop ik althans).
Onterecht zou ik het niet willen noemen. Alleen groepsgedrag werkt nu eenmaal meestal niet goed icm logisch nadenken waarom er überhaupt een boete bestaat voor een bepaalde gedraging.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8385
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Topic geschoond. De discussie over de manier van vorderen is hier niet van belang voor beantwoording van de vraag van ts.
:topic:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Werodi schreef: 01 aug 2022, 18:35 de vrouw had me maatje de boete gegeven voor iets op de grond gooien en die knipte allemaal pics van zijn legitimatie en was aan 't appen of zo en
We maken geen foto's van de ID-kaart maar scannen de code die er op staat. Daarna vullen we op de telefoon de overige details in en voor je het weet, heb je de bekeuring thuis.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8385
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Onterechte extra boete

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Prima afsluiting.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten