Problemen buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Piem TS
Infopolitie Gast

Problemen buren

Ongelezen bericht door Piem »

Ik heb mijn vriendin een mooie bloempot cadeau gedaan. Die ze naar een tijdje in de achtertuin neer had gezet. Later bleek deze verdwenen en bij de buurvrouw in de tuin te staan. De zoon heeft deze weer terug gehaald. Waarna ze deze pot in het afgesloten schuurtje had gezet. Later heeft mijn vriendin deze pot weer in haar (afgesloten) achtertuin gezet, omdat het schuurtje aardig vol stond. Na een paar dagen was de bloempot weer weg en stond weer gevuld met een plant te pronken bij de voordeur van de buurvrouw! Ik was daar boos over en heb de pot weer meegenomen naar huis. Zij verdenken mijn vriendin er nu van dat zij deze pot heeft meegenomen, waarna ze nu de nodige problemen heeft met de buurvrouw en haar vriend. Van eieren en bananenschillen tegen de ramen tot gluren en intimidatie. Ook 's nachts aanbellen en zo. Erg vervelend en ik verwacht nog meer dingen. Ze voelt zich nu niet meer zo veilig in haar huis. Ze heeft de politie wel ingelicht, maar die rijden af en toe langs om te kijken. De wijkagent is op het moment op vakantie. Wat is nu verstandig om te doen?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Problemen buren

Ongelezen bericht door Frans »

Heb je wel eens gewoon gepraat met die buurvrouw?

Een simpel scenario: de winkel waar je die bloempot kocht had er zo vreselijk veel dat ze er nog meer verkochten en de buurvrouw had er al 1 gekocht en in de tuin gezet. Een bloempottendief komt langs en neemt dat ding mee, vervolgens geef je (toeval bestaat) een dag later je vriendin zo'n bloempot kado en blij als die is zet die hem in de tuin. De buurvrouw ziet (in haar gedachten) "haar bloempot" ineens bij de buurvrouw in de tuin staan en voila. Oorlog de komende 25 jaar om een misverstand en een bloempot van € 25,-

En dan is dit een hypothetisch verhaal wat heel simpel mogelijk is maar ook opgelost in 10 minuten als mensen zouden communiceren, niet via eieren tegen ramen maar samen met een kop koffie om de tafel. Het is de hele waarde van die bloempot niet waard.

Dus je kunt hier de wijkagent op zet, mediators, gemeentebemiddeling...

Begin eens met een goed gesprek. ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Dat de politie überhaupt af en toe langs rijdt om te kijken... ongelofelijk. En ik maar denken dat wij het overal heel druk hadden.
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

En wat speelt er eventueel nog meer? Vaak gaat er al een hele geschiedenis aan vooraf voordat met 's nachts aanbelt en met bananenschillen gooit. Dat is vast niet vanwege 1 bloempot.

Ga als volwassenen het gesprek aan. Dit wordt anders zo'n eindeloze burenruzie om niks... en anders is bemiddeling met een externe partij erbij nog een optie. Wanneer politie komt na een melding zal deze ook met beide partijen in gesprek gaan en vragen wat er allemaal speelt. Deze zal hetzelfde advies geven: ga in gesprek, desnoods met een bemiddelaar erbij en ga elkaar niet het leven zuurmaken.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Oh Carolien, ik heb een heel gezellig straatfeest in standje buurtoorlog zien omslaan in een paar minuten omdat jan zijn auto wel eens op "de parkeerplaats van piet" (lees: voor de deur) parkeerde, meer is er echt niet nodig want als er dan eenmaal een begint met schelden dat jan zo'n vetvelende man is, dan zijn er meer die daar wel een zegje over hebben, overigens, de andere helft vindt Piet een vervelend mens en zo heb je oorlog.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

O ja zeker. Kan er hele boeken over schrijven inmiddels. Mensen maken het elkaar zo moeilijk. De ervaring leert mij dat er in veel gevallen al meerdere (kleine) irritaties spelen. Beste advies is dan inderdaad gewoon eens te gaan praten met elkaar.
Gesloten