Agent buiten dienst gedraging

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Agent buiten dienst gedraging

Ongelezen bericht door Proost »

@Pim heb inderdaad ook wel eens gezien dat een sporadische teamrecherche zo'n bordje gebruikt voor parkeren in de binnenstad zodat de BOA mogelijk coulant is want anders moeten ze het zelf voorschoten, declareren en dan drie maanden wachten tot ze het parkeergeld terug krijgen. Daarentegen zijn er in ons land ook nog een heel aantal BOA's die gewoon een noodhulpvoertuig een bon geven als die op de stoep geparkeerd staat dus de wonderen zullen de wereld niet snel uit gaan.

De keren dat het voorkomt dat de échte politie een zelf gefabriceerd bord gebruikt voor dergelijke doeleinden zullen heel schaars zijn en alleen maar afnemen.
Stefan
Superlid
Superlid
Agent

Ongelezen bericht door Stefan »

Pim schreef: 24 jul 2022, 09:48
SWAT schreef: 23 jul 2022, 16:12 Als politieambtenaren hebben we GEEN plastic bord met politie logo om ons te kunnen identificeren.
Nou.....
Ik ken burgervoertuigen waar geplastificeerde A4-tjes in liggen met de 'brandende tosti' om aan betaald parkeren te 'ontkomen'.

Daarmee "identificeren" de collega's zich nooit, dat is waar. Maar het heeft wel een doel en wordt wel gebruikt.
Dat is eigenlijk per definitie een parkeerboete waard. Alsof iemand in een dienstvoertuig zich bezig houdt met betaald parkeren als hij daar bezig is met z`n taak.
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Bordjes om aan betaald parkeren te ontkomen bestaan niet.
Dat ze ervoor gebruikt worden kan, maar er mag gewoon geschreven worden. Er is namelijk geen vrijstelling voor betaald parkeren.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Carolien
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Carolien »

Zoals voor mij ook al aangegeven kan het vanalles zijn.

U kunt genept zijn, de persoon kan zich inderdaad niet zo netjes gedragen hebben, hij kan een goede reden gehad hebben wat u als asociaal heeft ervaren maar wat wel toegestaan is etc.

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van uw klacht. Laat dit vooral hier weten zou ik zeggen.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Stefan schreef: 24 jul 2022, 12:00 Dat is eigenlijk per definitie een parkeerboete waard.

Alsof iemand in een dienstvoertuig zich bezig houdt met betaald parkeren als hij daar bezig is met z`n taak.
Zin 1 versus zin 2: Contradictio interminis?
Waarom is het een boete waard (zin 1) terwijl je zegt het te kunnen begrijpen dat iemand die bezig is met zijn taak zich niet bezig houdt met betaald parkeren (zin 2).
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door SWAT »

Pim schreef: 24 jul 2022, 09:48
SWAT schreef: 23 jul 2022, 16:12 Als politieambtenaren hebben we GEEN plastic bord met politie logo om ons te kunnen identificeren.
Nou.....
Ik ken burgervoertuigen waar geplastificeerde A4-tjes in liggen met de 'brandende tosti' om aan betaald parkeren te 'ontkomen'.

Daarmee "identificeren" de collega's zich nooit, dat is waar. Maar het heeft wel een doel en wordt wel gebruikt.
Dat is dan het resultaat van enige huisvlijt want de werkgever verstrekt deze bordjes niet.
Stay safe out there.
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 34

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Bij onze dienst zijn de meeste onopvallende dienstvoertuigen wel degelijk voorzien van gelamineerde A5jes of plastic bordjes voorzien van het politielogo, vaak in opvallende kleuren.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Klopt, bij onze dienst net zo.. Om te voorkomen dat je onopvallende voertuig wordt weggesleept door parkeerterreur..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

speedo
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door speedo »

bedankt voor de tip :like:
Never change a winning team
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Probeer 't vooral..

Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

SWAT schreef: 24 jul 2022, 19:35 Dat is dan het resultaat van enige huisvlijt want de werkgever verstrekt deze bordjes niet.
Als je bedoelt dat je die niet kunt bestellen via "zelf regelen" dan heb je helemaal gelijk.

Voor de rest zou ik zeggen: ga eens kijken bij de eenheid Rotterdam :roll:
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Stefan
Superlid
Superlid
Agent

Ongelezen bericht door Stefan »

Pim schreef: 24 jul 2022, 18:25
Stefan schreef: 24 jul 2022, 12:00 Dat is eigenlijk per definitie een parkeerboete waard.

Alsof iemand in een dienstvoertuig zich bezig houdt met betaald parkeren als hij daar bezig is met z`n taak.
Zin 1 versus zin 2: Contradictio interminis?
Waarom is het een boete waard (zin 1) terwijl je zegt het te kunnen begrijpen dat iemand die bezig is met zijn taak zich niet bezig houdt met betaald parkeren (zin 2).
Staat er inderdaad krom. Ik bedoelde te zeggen dat ik vaker fout parkeer, of parkeer zonder te betalen wanneer ik bezig ben met een melding/inzet etc. Ik ben dan echt niet bezig met wel of geen plastic bordje in de auto om een boete tegen te gaan. Dat geldt dan vooral voor onopvallende (dienst)wagens uiteraard.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door SWAT »

Pim schreef: 25 jul 2022, 05:53
SWAT schreef: 24 jul 2022, 19:35 Dat is dan het resultaat van enige huisvlijt want de werkgever verstrekt deze bordjes niet.
Als je bedoelt dat je die niet kunt bestellen via "zelf regelen" dan heb je helemaal gelijk.

Voor de rest zou ik zeggen: ga eens kijken bij de eenheid Rotterdam :roll:
Dus huisvlijt, al dan niet onder diensttijd.
Stay safe out there.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste allen,

Het blijkt dus idd een collega te zijn van een niet nader te noemen eenheid. Dit is vanmoregem middels de mail bevestigd.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Dan is de helft van de casus al helder, u gaat vanzelf vernemen hoe het eea verder verloopt..

Thanks voor de terugkoppeling zover..

Gesloten