Hallo! Mijn naam is Leah en ik wou dus gewoon vragen over de wetgeving rond zwaarden. Ik ben 17 geworden en maand of twee geleden en nu heb ik dus en ding of twee gehoord over en wetgeving dat zegt dat en minderjarige mens niet en zwaard mag hebben op hun plekje, en dat pa ook die zwaarden moet weg houden.
Dus mijn vraag is, als 17 jaar oud mag ik en samurai zwaard in en public kamer hebben? Want ik wil graag een koopen met mijn vakantie geld voor in mijn kamer te zetten. Maar ik wil dus ook niet mijn ma of pa in de problemen landen, en special niet in de gevangeni. Dus zou ik er een mogen hebben en als het niet mag wat zijn de gevolgen van en zwaard tog in mijn kamer te hebben?
Samurai Zwaarden Wetgeving Hulp Nodig.
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Samurai Zwaarden Wetgeving Hulp Nodig.
Je mag pas een zwaard bezitten als je 18 jaar of ouder bent. En dan uiteraard uitsluitend binnenshuis.
Het is een overtreding van de wet wapens en munitie om dat toch te doen. Nu zul je geen zware straf krijgen omdat je een zwaard aan de muur hebt hangen, maar het gevolg is wel dat je een strafblad hebt en dat is veel ernstiger omdat je voorlopig mogelijk geen bewijs van goed gedrag zult krijgen. Dat beperkt je arbeidsmogelijkheden voor een aantal jaar.
Wacht even tot je 18 bent of hang hem in de woonkamer als je het helemaal legaal wilt doen.
Het is een overtreding van de wet wapens en munitie om dat toch te doen. Nu zul je geen zware straf krijgen omdat je een zwaard aan de muur hebt hangen, maar het gevolg is wel dat je een strafblad hebt en dat is veel ernstiger omdat je voorlopig mogelijk geen bewijs van goed gedrag zult krijgen. Dat beperkt je arbeidsmogelijkheden voor een aantal jaar.
Wacht even tot je 18 bent of hang hem in de woonkamer als je het helemaal legaal wilt doen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Of laat je vader of moeder het ding kopen en ophangen.
Soms is een oplossing best heel makkelijk.
Soms is een oplossing best heel makkelijk.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Maar zelfs als pa & ma kopen en ophangen kan er in theorie nog steeds een probleem zijn toch? Tenminste, als ze erbij kan. Dan kan ze er de beschikking over hebben, wat voor een minderjarige niet is toegestaan.
- Hilde
- Geslacht:
Dan zou iemand dus nooit zwaarden in huis kunnen hebben als er minderjarigen in huis wonen.
Dan ben ik al behoorlijk lang in overtreding.....
Dan ben ik al behoorlijk lang in overtreding.....
==================================
Ik heb jaren lang iaito gedaan. Daar moet men vanaf de 2e dan (zwarteband) een echte katana gebruiken ( geen sierstuk). Voor training moest je natuurlijk ermee over straat. Zolang hij is opgeborgen en niet uit de saya (schede) in het openbaar wordt getrokken was het nooit een probleem. In een klein koffer vervoeren of wikkelen in een doek kan ook misverstanden voorkomen.
Een minderjarig lid heeft zijn pas gekochte katana een paar keer gebracht om ons te laten zien. Hij was gewoon door zijn vader afgezet en opgehaald.
Een minderjarig lid heeft zijn pas gekochte katana een paar keer gebracht om ons te laten zien. Hij was gewoon door zijn vader afgezet en opgehaald.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Je mag met een katana over straat miys goed verpakt. Het minderjarige lid mag dat echter niet. Men kan volgens mij voor sport doeleinden ontheffing krijgen, maar daar moet wel om worden verzocht.
In geval van en minderjarig lid zou ik het minderjarige lid een katana laten lenen van een meerderjarig lid dat er 1 heeft meegebracht.
In geval van en minderjarig lid zou ik het minderjarige lid een katana laten lenen van een meerderjarig lid dat er 1 heeft meegebracht.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Hilde
- Geslacht:
Opmerking van moderator Hilde
De vraag gaat over een souvenir-zwaard, wat TS in haar kamer wil ophangen, dus laten we niet afdwalen naar echte zwaarden voor sport==================================