Ondeelbare lading op auto met aanhanger
Moderator: Moderatorteam
-
martnil TS
- Infopolitie Gast
Ondeelbare lading op auto met aanhanger
Ik moet binnenkort misschien een lange mast vervoeren, deze zou ik op de imperial kunnen doen. Dan lees ik dat de lading (mits ondeelbaar) 1 meter voor het voertuig uit steken en 1 meter erachter. Ik vroeg me af wat de regels zijn, indien er een aanhanger achter de auto zit: mag er dan achter meer uitsteken?
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Ondeelbare lading op auto met aanhanger
Ik heb het artikel hier geplaatst. Ik heb alleen de delen die betrekking hebben op aanhangwagens laten staan. Als je alles wilt lezen, dan is het artikel 5.18.13 Regeling voertuigen
Piet
Wetstekst
de uitsteek van de lading achter het hart van de achterste as van aanhangwagens niet meer dan 0,5 maal de lengte van het voertuig mag bedragen, zoals vermeld in het kentekenregister of na meting is vastgesteld, met een maximum van 5,00 mWetstekst
de lading niet voor de voorzijde van de aanhangwagen, niet zijnde een oplegger, mag uitsteken;Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
@Skipperje ik vermoed dat ts de mast op de auto wil vervoeren, terwijl er een aanhangwagen achter de auto hangt.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Ah, dank @MotoRon . Dan is het antwoord, nee, dat maakt geen verschil.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit