Vordering huis te verlaten na een valse melding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ChristopherPunt
Infopolitie Gast

Vordering huis te verlaten na een valse melding

Ongelezen bericht door ChristopherPunt »

Hoi.
Excuses voor het na-vertellen wat ik waarschijnlijk zal doen. Ik probeer antwoord te krijgen op een paar vragen die ik en mijn vriendin hebben over hoe de algehele politie te werk is gegaan bij vordering het huis te verlaten.
Zij is namelijk door haar moeder dakloos gemaakt in de slechtste speelfilm die ik ten minste ooit gezien heb.

De belangrijkste feiten voor de rechters en handhavers: Moeder woont al bijna een vol jaar in een vakantiehuisje, maar heeft al die tijd haar huurwoning gehouden bij de plaatselijke corporatie en hun ook niet verteld dat ze mijn vriendin een huisgenoot liet zoeken, de eerste huisgenoot was geen match en heeft 1 maand er gezeten, tweede huisgenoot was haar hartsvriendin en dat was natuurlijk helemaal mooi voor haar. Hartsvriendin had een mondelinge afspraak met haar ouders ook nog aanwezig als getuigen en een best aanzienlijk hoge huurprijs werd afgesproken, dat terzijde even. Omtrent mijn vriendin en haar woonrecht, die heeft mailwisselingen met haar moeder waarin er vanaf moeders kant regelmatig gedreigd werd met het huis wegdoen (haar woorden). Deze agressiviteit in mails komt voornamelijk door de kijk van moeder op haar dochter. Moeder is ex-verslaafd en kiest drank nu boven alles, mijn vriendin heeft dus een enorme afkeer naar drank maar ze blowt wel regelmatig. En dat stoot moeder dan voornamelijk verkeerd als mijn vriendin op een dag besluit te stoppen met haar opleiding om aan het werk te gaan, dit was een weloverwogen beslissing voor haar, maar niet in de ogen van haar moeder blijkt uit de mailwisselingen die voor de rest gaan over echt de grootste onzin mogelijk te bedenken, baby's/mannen/kleedjes/prullaria en verhalen zonder clue.
In diezelfde mailwisseling zegt moeder dat zij de huur nooit zomaar zou opzeggen. Vriendin moet werk of opleiding doen en voor opa en oma zorgen die om de hoek wonen word er gevraagd en dan zal er nooooit wat gebeuren.. (moeder kan enorm verward en tegenstrijdig overkomen in schrift, als je haar zou spreken is ze enorm slim en een echte kenau )
Wij zien hier bewijs in dat zij afspraken had met moeder voor wonen in het huurhuis mits ze daar tegenprestatie voor levert. Echter hebben wij NOG geen advocaat gezien, die kan ons beter helpen met dit soort dingen.
Voor de gene die het zich afvragen: Ze heeft daarna min of meer meteen een baan geaccepteerd en hield veel geld over in spaarpot.

~fast forward een ruime maand komt mijn vriendin overstuur thuis na een bezoek bij moeder en legt mij uit dat zij het huis uit word gegooid door moeder. De reden: Mijn vriendin had moeder de week ervoor betrapt op een kleine nikszeggende leugen en dat hebben ze toen besproken, op de desbetreffende dag zaten ze gezellig te kletsen het ene moment en vriendin "probeert' een soort grap te maken over die nikszeggende leugen en moeder schiet uit haar plaat. Huilen/schreeuwen ook dreigen met dat ze de buurman op de camping roept en die haar op de bus terug gaat zetten. Dat laatste werd gezegd omdat mijn vriendin in dit soort situaties dus helemaal dicht slaat, wat enorm knikkers met ui en dan nog waT is in zo een situatie. Ik geloof mijn vriendin dan ook meteen als ze zegt: Ik ging maar een glas water in de keuken pakken ookal had ze me al naar buiten willen hebben want ik probeerde na te denken over wat ik zou moeten zeggen nu en toen griste ze het glas zelfs uit me handen en ben ik huilend naar huis gekomen. Heb er gewoon moeite mee als ik dit schrijf en ik was er niet bij voor haar.
Er was dus in mijn ogen alleen sprake van een simpele ruzie. Ik verdenk dan ook dat moeder dit gewoon aangreep als punt om kind eruit te zetten maar ik ben bang dat ik het antwoord nooit ga weten of wil weten.
Vervolg is korter beloof ik:
Ik besluit bij vriendin te logeren en voor een volle week lang doen wij pogingen tot contact leggen met haar moeder. Maar die komt nooit ergens met wederhoor. Wij hebben toen ingelogd via het account van moeder zonder haar toestemming bij de woningcorporatie en daar zagen wij dat het contract aan het einde van de maand verliep.
Vriendin en ik waren hier geheel tevreden mee. Waren al keihard aan het zoeken voor een andere plek. Maar die vrijheid was ons niet gegund.

De volgende morgen om klokslag 0900 staat moeder voor de deur. Ik doe open en nodig haar binnen uit omdat ik haar graag wil vertellen wat ik ervan vind EN dat we haar verzoek al aan het inwilligen zijn. We hadden alleen meer tijd nodig. Moeder is het daar niet mee eens en verteld mij dat ze de politie dan gaat bellen om ons eruit te zetten. Prima , doen we dat er ook nog bij zeg ik nog tegen haar. Op dat moment klik ik gelijk de camera aan die ik niet geheel toevallig bovenop de kast had gezet een week daarvoor en ik besluit naar boven toe te lopen om haar het gevoel van vrijheid te geven..
Volgens mij belde ze hier dus gewoon 112 maar dat weet ik niet 100%zeker kan ook speeddial zijn geweest.
Ze verteld en ik citeer:
1: Dit is mijn naam, dit en dit is mijn adres en er staan ook al mutaties op het adres van de wijkagent
(.....) , ja het gaat om mijn dochter die heeft mij bedreigd de afgelopen dagen en is heel agressief nu hier in de woonkamer.
2: Ja nee, ze moet eruit ze moet nu weg want ik trek het niet meer hoor en als ik het zelf ga doen word het heel lelijk
(....) nee haar vriend is hier ook en die is groter dan mij
3: ja, ja, ja , oke
en ze hangt op.
ze schreeuwt vervolgens de trap op: Ze komen eraan hoor, als jij het via de politie wilt doen doen we het toch via de politie!
.. Hier liep ik naar beneden toe en vroeg uiteraard: hebben ze gezegd hoe lang het gaat duren ? want wij hebben liever dat je buiten wacht.
Zij reageert: ja dat zou je wel willen he dat ik nu naar buiten loop doe jij snel de deur dicht.
Kleine fast forward van 40minuten ongeveer en ik zit naast mijn vriendin op de bank en haar moeder staat te roken bij de achterdeur en word gebeld.
Bleken de twee agente te zijn die de straat inliepen want ze deed gelijk de deur open voordat wij dat door hadden. Afijn, wij waren hier nog volledig rustig omdat wij ervan uit gingen dat de agent A: Gelijk zou zien dat er 2 meiden daar woonden en de moeder niet. B: Hoor en wederhoor toegepast zou worden. C: Camera stond op tijd aan dus ze staat op beeld te liegen dat haar dochter voor haar neus haar aan het bedreigen is.
Helaas verliep het zo:
Agent 1 en 2 noem ik ze.
agent 1 luistert naar verklaring moeder, agent 2 gaat nadat hij hoorden dat het ging om uit huis zetten naar eigen zeggen de meldkamer bellen.
Verklaring van moeder vol met leugens over de psychische en mentale gezondheid van mijn vriendin en ze noemt haar zelfs gestoord. Gek genoeg hangt ze niet hetzelfde verhaal op als dat ze bij het bellen had gedaan over agressiviteit en bedreiging van dochter.
Dichtstbij was dat ze de agent zei: Ze hebben me ook bedreigd de afgelopen week. Ik onderbrak toen haar verklaring met de vraag: Wat dan? Ik wil het nu zien.
Agent was hier niet van getolereerd en zegt: zullen we eerst even de verklaring van je moeder aanhoren. Waarop ik natuurlijk antwoord: Dat is niet mijn moeder, schoonmoeder helaas.
Agent 1 legt moeder nog kort uit waarom agent 2 de meldkamer is bellen want het is rechtmatig allemaal ingewikkeld en ze moeten zeker weten voordat ze iets faciliteren.
Vervolgens is mijn vriendin aan het verklaren en dat ging niet zo goed. Stress zat onwijs hoog, kwam niet uit haar woorden en bleef haken op rare zinnen om de agent te overtuigen als: Verhaal wat mijn moeder verteld raakt kant noch wal, slaat nergens op. Ze verteld hem wel dat ze ruzie hebben gehad een week eerder bij haar thuis 40 km verderop en dat moeder toen besloten had dat ze eruit zou moeten. Agent 1 had geen makkelijke taak begrijp me niet verkeerd maar hij handelde vervolgens averechts, hij deed zijn best om mijn vriendin ervan te overtuigen te accepteren dat ze zelf al zegt dat er ruzie was, dus een onveilige situatie, mijn vriendin haar verklaring veranderde in verhoor of ze al een plek heb om vanavond terecht te kunnen. Hij accepteerde niet dat wij daar woonrecht hadden want: Ja, maar je moeder heeft ook woonrecht en dat betekend dat het geen onveilige situatie mag zijn daarom zijn wij hier ook nu...
Hier sloeg ze helemaal dicht met zuchten en handgebaren uit onmacht en toen heb ik de agent nog verteld dat ze een ongelofelijk grote fout maken als dit doorzet.
Agent 2 loopt binnen, dus wij denken: Hallelujah
Agent 2 gaat voor ons voor de bank staan en ik citeer: Meldkamer gesproken en die hebben mij het haarfijn kunnen uitleggen dat je moeder in haar recht staat jou toegang tot de woning te ontzeggen. Nou heb ik begrepen van (agent 1) dat je ook al een plek heb om mogelijk naar toe te gaan dus dat is fijn. Dan vorder ik je bij deze de woning te verlaten , willig je het niet in krijg je PB en dat wil je niet (mooi dat dreigen met macht in zo een pijnlijke situatie zeg, maar dit zeg ik alleen maar omdat ik mij compleet onmachtig voelden toen). Ze vroegen nog of we aan 10 minuten genoeg hadden onze spullen in te pakken en rekte het op tot 15.
Ik ben toen met mijn vriendin 20 minuten later de woning rustig uitgelopen nadat we boven onze spullen beduusd aan het inpakken waren geweest.
Uit de camerabeelden van die 20 minuten waar wij boven inpakken zijn er 2 gesprekken, eerst met huisgenoot die natuurlijk staat te vragen wat de bedoeling met haar is. Hier spreekt moeder, voor de ogen van 2 agente de legendarische zin uit: Ben je nu boos op me? Geen zorgen, je krijgt je geld terug van deze maand. En ze tovert een envelop tevoorschijn.
Vervolgens blijft ze alleen achter met 2 agente:
agent 2: Ja nee, de meldkamer kon er helemaal niks van maken van die mutaties de verklaringen waren wel meer dan 5 a-4tjes vol, maar ik heb de wijkagent te pakken gehad en die staat voor u in.
....
daarna word ook nog gevraagd door agent 1 wie dat tweede meisje die net om geld kwam vragen nou is. Moeder antwoord: Hartsvriendin zijn altijd samen die twee haha.

Nou, meer had ik niet te delen geloof ik.
Wij hadden hierna dus eigenlijk gelijk een advocaat moeten inschakelen maar daar zijn wij nu pas mee bezig. We hadden de fout gemaakt om vol in de emotie gelijk een afspraak met de politiechef van de gemeente te regelen onder de vermelding: wij komen aangifte doen, we willen de 5 a4-tjes aan mutaties zien en nodig u voor ons even de wijkagent gelijk uit, wel zo makkelijk ! Helaas is dit natuurlijk niet ingewilligd. Wijkagent hebben we verzocht via de website contact met ons op te nemen ondertussen 2 maanden geleden, schriftverzoek voor inzien van gegevens dus mutaties is korter geleden gebeurd en zit nog binnen wettelijk termijn.
bij het gesprek met de politiechef
Hij heeft naar ons hele verhaal geluisterd en geloofden ook dat wij camerabeelden hadden van begin tot eind van die dag waarop duidelijk te zien is dat er een valse melding word gemaakt. Maar verteld ons dat er niet genoeg is gebeurd. Over het onnavolgbare/uitlegbare vervolg over een wijkagent i.p.v meldkamer en 5 a-4tjes aan mutaties waar wij helemaal niks vanaf wisten, gaf hij aan dat hij wederom ons hier niet mee kan helpen. We zouden een civiele zaak kunnen starten tegen moeder voor compensatie. Maar hij zag geen enkele reden om onze aangifte op te nemen of uberhaupt om een kladblok op tafel te leggen en wat te noteren. Hier werd ik best wel boos op de beste man en heb ik hem aangegeven dat dit alles al zwaar genoeg is en het misschien handig was er een andere agent bij te hebben gehad voor dit gesprek. Op het einde beloofd die mij dat zijn secretaresse/assistent/weetikveelwathijzij mij nog gaat whatsappen voor een afspraak voor klacht indienen bij een andere agent. Wat vervolgens nooit gebeurd is.
Ik ben maar een simpele jongeman die google al zijn hele leven gebruikt en hij is de politiechef van mijn gemeente, ik ging er dus altijd vanuit dat je geen valse melding mag maken of liegen om je zin te krijgen en gebruik te maken van agenten voor het verpesten van een ander zijn leven. Maar, ik begrijp dus van de politiechef dat dit geen strafbare feiten zijn?

Die klacht komt er wel! of aangifte? of alleen mutaties inzien en eerlijk en naar waarheid maken en civiele zaak starten met die informatie?
Vraag is alleen hoeveel mensen raken we met klachtenprocedures en aangiftes wat betekend dat 2 agenten verkeerd gehandeld hebben terwijl wij eigenlijk een reprimande moeten zoeken bij mijn schoonmoeder en de mogelijkheid nog moeten onderzoeken dat de wijkagent er niet misschien meer mee te maken heeft.
Een vraag die nu nog opkomt over dit: Ik lees op internet dat mutaties helemaal niks betekenen of doen eigenlijk behalve helpen een politie-dossier op te maken. Zou het mogelijk zijn, compleet hypothetisch natuurlijk, dat de moeder van mijn vriendin heel goed bevriend is met de wijkagent en dat die zonder veel waarheidsvinding of wederhoor gewoon 5 a4tjes volklad voor een dossier over mijn vriendin waardoor zij nu misschien wel als gevaarlijk word gezien? En dat vandaaruit dit zo gelopen is?
Het lijkt mij aannemelijker dat de twee dienstdoeners zelf moeten inschatten of wel of niet een situatie onveilig voor iemand is, als dat uberhaupt al kan.

Afijn,
mijn hoofd staat op exploderen en ik wil naar mijn vriendin.

Ik ga mijn uiterste best doen reacties in de gaten te houden voor als die er zijn en te reageren op eventuele vragen of bijzonderheden.
fin
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Vordering huis te verlaten na een valse melding

Ongelezen bericht door thijeleo »

Op 2 juni 2022 is een soortgelijke vraag gesteld, de topicstarter van toen heeft nergens op gereageerd terwijl er wel antwoorden zijn gegeven.
Lees eerst die antwoorden eens.

viewtopic.php?f=70&t=44133
L.J.B. ten Thije-Boonkkamp
Forummaster
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 56

Ongelezen bericht door Hilde »

Lees de antwoorden die vorige keer zijn gezet bij uw vraag.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Heel veel overeenkomsten met hier en daar een wisseling van man naar vrouw om de overeenkomsten te doorbreken.... toeval?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

om niet in herhalingen te vallen sluit ik dit bericht