overlast van kinderen vd buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
retep1
Infopolitie Gast

overlast van kinderen vd buren

Ongelezen bericht door retep1 »

De kinderen van de buren hebben een step met harde wielen, en daarmee rijden ze dan over de stoep die maar 1 meter breed is en dan de hele tijd op en neer
voor mijn huis, en dat gebonk van die wielen dreunt gewoon door tot in de woning, en dat ben ik gewoon zat want ik werk heel de dag en wil dan rond een uur of 19
even een uurtje slapen en dat gaat dan niet met dat gebonk. De buren zijn beroepssoostrekkers uit verwegistan en ben ik al aan de deur geweest, maar die zijn van mening
dat hun kinderen alles moeten mogen en kunnen en kreeg ik een grote smoel op de koop toe. Onze straat is een woonwerf, dus heb ik gezegd dat ze met die rot step op straat
moeten rijden en niet op de stoep. Nou heb ik altijd begrepen dat je niet bij een ander voor de deur mag gaan hangen, en dit heen en weer gestep zie ik als hangen
want het is heel de tijd langs mijn huis te toen, dus moet ik deze overlast gewoon pikken of moet ik de woningbouwvereniging ( verhuurder) er op af sturen?
Want in mijn huurcontract staat dat zij de plicht hebben om mijn woongenot te garanderen, dus overlast moeten zij oplossen, maar hoor ik graag van de politie
in hoeverre kinderen voor overlast mogen zorgen.
En tot hoe laat mogen kinderen achter op hun plaats/tuin herrie maken? 10 jaar geleden had ik ook al eens buren die tot diep in de nacht aan het feesten waren
en vertelde een medewerker van de woningbouwvereniging dat iedereen best buiten mag zitten, maar wel dat het na 19 uur gewoon stil moet zijn, dus geen geschreeuw
en/of harde muziek. Dus zou ik ook graag hier een advies over willen hebben.

Mvg, Peter
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: overlast van kinderen vd buren

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Overlast van kinderen is heel moeilijk en omdat u het steppen als overlast ervaart ergert u zich er steeds meer aan.
Helaas spreekt uw taal in uw post niet positief (beroepssoostrekkers). Ik vraag me af op welke manier u uw gesprek heeft gevoerd. De toon maakt de muziek
Dit soort overlast is ook niet voor de politie.
Geluid mag tot 22.00 uur gemaakt worden.
Ik kan u alleen verwijzen naar https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... soverlast/
Sterkte
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Ongelezen bericht door Pim »

Sterker nog: er is geen officiële tijd waarna er geen overlast mag zijn.

Er is dus een glijdende schaal:
Dat wat de agent overlast vindt op het tijdstip dat deze zich voordoet zou als overlast aangemerkt kunnen worden.
'Zou aangemerkt kunnen' worden, want het hangt dus af van de soort overlast en het tijdstip en wat de betreffende agent daarvan vindt.

En ook ik vind dat u uw eigen toon wel wat mag matigen.
- beroepssoostrekkers
- rot step
- dus overlast moeten zij oplossen,
- dit heen en weer gestep zie ik als hangen dus...

Het gaat er niet om hoe u iets ziet.
Het is niet: shoppen in het wetboek tot ik iets gevonden heb waaronder ik het weg kan stoppen en daarmee in de aanval kan gaan tegen de buren.

Dit zijn kinderen en kinderen spelen. Niks anders. En als ze jong zijn doen ze dat vlak bij huis. Worden ze ouder wordt de afstand groter. Rondhangen, zoals u dat noemt, kent een wetsartikel en daarin staat: Zonder redelijk doel ophouden. Dat is hier sowieso niet aan de orde.

Het is in de eerste plaats een probleem tussen u en uw buren. En bedenk: hoe harder u te keer gaat hoe vervelender dit wordt. Voor u. U ervaart het immers als overlast en zij zijn aan het spelen.

En u woont er waarschijnlijk nog heel lang naast. En kinderen in de leeftijd van de lagere school worden een keer 16 en krijgen brommers, en 18 en nemen een auto.

Ik wens u veel wijsheid.

- dus overlast moeten zij (woningbouw) oplossen
U vergeet iets... het is WOONgenot en WOONoverlast. Waar stopt de verantwoordelijkheid voor de woningbouwvereniging om op te treden overlast door SPELENDE kinderen?
Bij uw voordeur, bij de hoek van de straat? In het winkelcentrum? Spelen is niet verboden.

En is spelen op straat wel WOONOVERLAST?
Laatst gewijzigd door Pim op 23 jun 2022, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 41

Ongelezen bericht door Mir81 »

Oordoppen. Magisch. Doe ik ook in als ik nachtdienst heb (gehad) en niet van de buurtkinderen kan verlangen dat zij stilletjes binnen gaan zitten, enkel en alleen omdat ik een ander ritme heb.

Verders sluit ik mij aan bij mijn voorganger: dit moet via de woningbouwvereniging. Over de toon van uw bericht is verder al genoeg gezegd.
thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door thijeleo »