'Wit' parkeervak in blauwe zone

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: 'Wit' parkeervak in blauwe zone

Ongelezen bericht door Frans »

Er zijn een aantal redenen waarom in een blauwe zone een wit vak of zelfs meerdere witte vakken voor kunnen komen, van een gewoon invalidenvak tot betaaldparkeervakken die ook voor kunnen komen binnen een blauwe zone. Maar dan moet het wel duidelijk zijn wat voor val het is en wat voor regime er geldt.

Ik lees hierboven ook dat een paar keer dat het bewuste vak(ken) binnen het stadscentrum valt en dus geen woonerf kan zijn, maar veel stadscentra zijn ingericht als "winkelerf", waarbij dezelfde bebording en ook dezelfde regels worden gebruikt.

Maar goed, in welk stadscentrum speelt zich dit allemaal af want ik begin intussen eigenlijk best benieuwd te worden, is er een linkje naar google maps?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Blauwezonevraag
Infopolitie Gast

Re: 'Wit' parkeervak in blauwe zone

Ongelezen bericht door Blauwezonevraag »

Hoi,

Ik was deze vraag helemaal vergeten. Excuses. Ik zal aangeven waar de locatie ligt, zodat op streetview gekeken kan worden.

Het gaat om de straat "Kerkwal" te Groenlo ter hoogte van de Calixtuskerk. Aan de zuidkant van straat staan twee parkeergebieden; westelijk een blauwe vakken en oostelijk witte. In het midden staat een stoepje met daarop een afvalcontainer. Dat stoepje lijkt een scheiding te vormen; graag jullie mening dus. "Mag je zonder parkeerkaart onbeperkt parkeren in de oostelijke vakken?"
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: 'Wit' parkeervak in blauwe zone

Ongelezen bericht door Pim »

Afbeelding Afbeelding-Afbeelding

Foto 1 en 2:
Vanaf dezelfde plek genomen, schuin naar links en schuin naar rechts. Links de parkeervakken zónder blauwe streep, rechts mét.
Het zijn idd parkeerplaatsen want aangeduid met een "P-tegel".
Foto 3:
De parkeerzone-aanduiding aan de Ruurloseweg.

Mijnsinziens mag je daar staan.

Lees de Staatscourant (gegoogled op "groenlo blauwe zone")
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... _D1bWvlVva

Daar lees je
(...)
Buiten de venstertijden is het parkeren vrij en kan zonder parkeerschijf op de bedoelde parkeerplaatsen worden geparkeerd.

Belangenafweging
In de huidige situatie zijn 13 vrije parkeerplekken aanwezig. Met het instellen van een parkeerschijfzone
blijven nog 8 vrij plekken over voor langparkeren in de venstertijden. Dit nadeel weegt niet op tegen
de beperkte bereikbaarheid van de winkels.
Binnen de venstertijden blijven de parkeerplekken beschikbaar voor publiek, echter voor een beperkte
duur. Buiten de venstertijden zijn alle 13 parkeerplekken te gebruiken als langparkeerplek. Daarnaast
hebben de omliggende percelen voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein
Ook staan er plattegrondjes met daarin deze vakken als voorbeeld.
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: 'Wit' parkeervak in blauwe zone

Ongelezen bericht door speedo »

Geef maar weer eens aan hoe onduidelijk e.e.a is voor de gewone weggebruiker als ik het woord "gewoon" hier wel gewoon nog mag gebruiken :D
Never change a winning team
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Re: 'Wit' parkeervak in blauwe zone

Ongelezen bericht door Gast »

Top, bedankt voor de reacties! Wel weer lekker verwarrend; Nederland met de uitzonderingen.
We maken gebied X een blauwe zone, maar voegen er enclaves met witte zones aan toe.
Gesloten