boete door duif

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
bart@
Infopolitie Gast

boete door duif

Ongelezen bericht door bart@ »

Hallo,

Een paar weken geleden ben ik wezen stappen met wat vrienden. Het regende dus ik had een paraplu bij mij. Toen wij naar huis wilden gaan heb ik met mijn beschonken hoofd een paraplu richting een duif gegooid, totaal niet met de bedoeling om hem iets kwaad te doen. De paraplu was niet raak en er is niks kapot gegaan. Vervolgens komen er twee politieagenten naar mij toe die enorm boos worden en dreigen dat ik mee moet naar het bureau. Ik werk netjes mee en doe precies wat deze agenten zeggen. Ik krijg een boete van ongeveer 60 euro binnen 5 weken op de mat. ''weet je wat'' zegt de agent, ''ik doe hem via de officier van justitie dan ben je nog meer kwijt''. Ik doe werkelijk waar niks verkeerd. Ik zeg: ''gast waarom ik doe helemaal niks verkeerd.'' Hij reageert dat het me 150 euro gaat kosten. Vandaag heb ik een boete van 259,- op de mat gekregen waar ik totaal niet op zit te wachten. Ik erken mijn fout maar ik vind de hoogte van deze boete nergens op slaan. Heeft het zin om hiervoor in hoger beroep te gaan of is dit zonde van mijn tijd? Zijn hier ook extra kosten aan verbonden?

Ik hoor graag van iemand, Bart

Opmerking van moderator MotoRon

Emailadres ts verwijderd
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14387
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Waar bent u uiteindelijk voor bekeurd, wat is de feitcode?

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door Pim »

Ok hier is het slechts gissen:
Toen wij naar huis wilden gaan heb ik met mijn beschonken hoofd een paraplu richting een duif gegooid,
Het zou kunnen zijn:
-Openbare dronkenschap
-Verstoren van de openbare orde
-Baldadigheid
...totaal niet met de bedoeling om hem iets kwaad te doen. De paraplu was niet raak en er is niks kapot gegaan.
Ohh. U gooide die paraplu naar de duif zodat hij kon schuilen voor de regen?
Dat hij niet raak was verraad in mijn ogen 2 dingen, het was wél de bedoeling maar de oog-handcoordinatie was niet meer optimaal, mogelijk door de inname van teveel alcohol. Zoiets? 8)

Op de brief staat vast meer dan alleen een bedrag? Een feitcode of overtredingstekst misschien?

De eerste stap is "bezwaar aantekenen"
Gebruik de zoekfunctie.
En de hoogte van een boete staat vast.
Het strafbare feit bepaalt het bedrag.
U kunt in bezwaar gaan tegen het opgelegde feit. Niet tegen het bedrag.
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7385
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door rai »

Gezien de omschrijving die u geeft in combinatie met de hoogte van de sanctie gok ik dat u een strafbeschikking heeft gekregen voor feitcode D505 “baldadigheid tegen personen of goederen”, (Straatschenderij) waarvan de strafbaarheid staat in artikel 424 WvSr.

Dit is een strafbeschikking die afgedaan wordt middels door OM vastgesteld bedrag 250 euro, vermeerderd met 9 euro administratiekosten.

Mocht dit zo zijn dan staat er ergens bovenaan de brief een grote “O”.
Let wel, is dit zo dan moet u de termijn voor het in verzet gaan tegen de boete tijdig doen anders wordt hij onherroepelijk en bestaan er geen beroepsgroepen meer.

Dan wordt de zaak doorgestuurd en zult u ter zijner tijd een brief ontvangen dat u voor de rechter moet verschijnen.
Dit kost u verder op voorhand geen extra geld.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door Pim »

Beroepsgroepen = beroepsmogelijkheden (vermoed ik)
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1865
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door maestro »

Beroep is mogelijk. Zoals gezegd tegen het feit zelf, niet tegen de hoogte van het bedrag.

Heeft de agent u een feit medegedeeld, zoals "openbare dronkenschap" of alleen een bedrag? Als er een boete is aangezegd voor feit A kan men niet zomaar een boete gaan opleggen voor feit B en is er een grond voor het beroep.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: boete door duif

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Bart reageert niet meer. Dan laten we het hierbij
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten