Kattenoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

imperial
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Remco

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door imperial »

Pim schreef: 11 jun 2022, 21:11
En als een ander de benadeelde gaat adviseren zijn tuin te overnetten om van een ander zijn katten verschoond te blijven en de kattenbezitter weet te zeggen dat hij niet weet wat hij eraan moet doen om zijn kat geen overlast te laten veroorzaken dan zijn we denk ik aardig van koers geraakt.
Bent u daar ooit wel eens met een kattenvrouwtje over in discussie gegaan?
Dat is werkelijk een volledig kansloze missie.
Heb zelf een paar huizen verder bij een kattenvrouwtje aangebeld voor een gesprek.
Normaal gesproken gewoon nette mensen. maar ik was maar een idioot dat ik mij druk maakte dat hun kat in mijn tuin schijt, "hij begraaft het toch netjes"
Toen ik daarop voorstelde dat ik dus ook prima bij hun in de voortuin kon gaan zitten schijten als ik het maar begraaf waren de rapen gaar. Ze zouden me wel even de tuin uittrappen als ik dat zou doen.
Maar eigenlijk komt het er op neer dat je op een legale manier eigenlijk totaal niets aan de overlast kan doen.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

imperial schreef: 11 jun 2022, 22:31 Toen ik daarop voorstelde dat ik dus ook prima bij hun in de voortuin kon gaan zitten schijten als ik het maar begraaf waren de rapen gaar. Ze zouden me wel even de tuin uittrappen als ik dat zou doen.

Volkomen terecht. Als iemand zichzelf zo degradeert door dit soort kansloze vergelijkingen te maken (bij een serieuze conversatie), dan is er ook geen andere reactie meer mogelijk.. Met andere woorden; dan kan je ook een reactie op je eigen niveau terugverwachten..

We kunnen hier nog 23 pagina's vullen met kattenoverlast (iets dat ongetwijfeld bestaat(!)), maar het feit blijft dat katten loslopen in Nederland, wen er maar aan.. Klagen over loslopende katten is net zo nuttig als klagen over 't weer..

Ik heb jarenlang tegenover een man gewoond die papegaaien kweekte..en dat waren er geen 4..en ook geen 40..maar om 0530 begon de eerste zich te melden.. Waar mensen dicht op elkaar wonen, hebben mensen overlast van elkaar.. Vervelend, maar zo gaat dat nou eenmaal in ons overbevolkte Nederland..

'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'

donmarcello
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door donmarcello »

Dit is mijn kat genaamd Adolf Hitl.... geen idee waar die kakt maar in de zeeuwse klei gaat dat moeilijk en niemand klaagt :D :D :D
https://photos.app.goo.gl/mfemtZL9nFvoY3K59
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Ongelezen bericht door Frans »

OMG, Marcel! :-D
Frans
Beheerder
Tinywheels
Nieuw lid
Nieuw lid

Ongelezen bericht door Tinywheels »

Ik heb slechts één tip, schrikdraad. Tweedehands schrikdraad.

Als je dat meteen had gedaan was je nog stukken goedkoper uit geweest dan die zogenaamde ultrasone kattenverjagers.

Hier een complete set met bevestigingspaaltjes voor 3 draden, een hoogspanningsapparaat, tientallen meters draad etc etc.

https://link.marktplaats.nl/m1839089159 ... ialbuttons

Doe een bod van 35€ en je kan hem waarschijnlijk vandaag nog ophalen. Succes!
MK27
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door MK27 »

We hebben besloten schrikdraad een kans te geven.
We hebben, i.v.m. onduidelijkheden in de APV en de toestanden met de kattenverjagers, schriftelijk om de Gemeente gevraagd of dit mag én om het antwoord schriftelijk aan ons mee te delen.
I.i.g. zijn de huidige buren al begin dit jaar op de hoogte gesteld dat de schutting/erfafscheiding overal op ons eigen perceel staat (en dat ze eraf moeten blijven).
Hartelijk dank voor de adviezen.
Gesloten