WOK niet binnen na 3 weken en rare bekeuring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Trippp
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 17 mei 2022, 22:53
Roepnaam: mark
Contact:

WOK niet binnen na 3 weken en rare bekeuring

Ongelezen bericht door Trippp »

Beste leden,

3 weken geleden ben ik staande gehouden terwijl ik 15 km per uur reed op mijn snorscooter. Ik moest mee naar een algemene controle waar alle scooters op de rollerbank moesten.
Mijn snorscooter liep flink te hard. 55 gemeten op de rollerbank. Toen zeiden de agenten tegen mij: je krijgt geen bekeuring maar wel een wok. Dus ik dacht prima, ik laat de snorscooter alvast terugvoeren bij de scooterboer en maak hem RDW klaar. Ondertussen heb ik TOCH een bekeuring gekregen, echter stond hier "als bestuurder van een bromfiets rijden terwijl de bromfiets de maximumconstructiesnelheid overschrijdt t/m 10km/h (feitcode N083A). Echter klopt dit toch niet? Mijn scooter liep namelijk 55. Ach ja, prima, bekeuring betaald.

Nu heb ik in minder dan een week een afspraak bij de RDW om de wok eraf te halen. Maar deze staat niet op ovi.rdw.nl. (Verbod voor rijden op de weg: nee).
Ik heb daarom de RDW bericht maar die kunnen mijn scooter natuurlijk niet keuren zolang er geen WOK opstaat.

Is de agent misschien toch coulant geweest omdat ik geen eerdere overtredingen in het systeem heb staan?
Is 3 weken normaal om te wachten als je een WOK krijgt?
Kan ik er mee rijden? Nee omdat de WOK mij mondeling is toegezegd?

Met vriendelijke groet,

Mark


P.S oefenen de mensen op dit forum met de groepen politie / advocaat ook echt dat beroep uit?
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11073
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contact:

Re: WOK niet binnen na 3 weken en rare bekeuring

Ongelezen bericht door Hilde »

Trippp schreef: 18 mei 2022, 14:10 P.S oefenen de mensen op dit forum met de groepen politie / advocaat ook echt dat beroep uit?
Ja.
Als er een balkje met een functie naast een naam staat, zijn dit daadwerkelijke functies.
Ik ben moderator op dit forum, werk bij de politie en ben jurist.
forum.JPG
En dat staat dus ook naast mijn naam.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14417
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: WOK niet binnen na 3 weken en rare bekeuring

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Trippp schreef: 18 mei 2022, 14:10 Is 3 weken normaal om te wachten als je een WOK krijgt?
Kan ik er mee rijden? Nee omdat de WOK mij mondeling is toegezegd?

Ook de politie gaat met de tijd mee en een wok wordt digitaal verwerkt en zou op zeer korte termijn gewoon zichtbaar moeten zijn, ook voor u.
Als die er na 3 weken nog niet op staat, gaat het ook niet meer gebeuren..

Mag u dan wel rijden? Een andere politieagent raadpleegt hetzelfde rdw systeem als u, wellicht nog wat aanvullende (onderling gedeelde) poltie-informatie, maar als er geen wok geregistreerd staat na zo'n lange tijd wordt er uiteraard ook niet op gehandhaafd. Zo simpel is 't ook wel weer..

Gewoon gaan rijden en desnoods (voor de gewetensrust) af en toe nog eens checken op de site van de rdw..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Gebruikersavatar
Trippp
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 17 mei 2022, 22:53
Roepnaam: mark
Contact:

Re: WOK niet binnen na 3 weken en rare bekeuring

Ongelezen bericht door Trippp »

Dank voor jullie reacties.

Ik vermoedde al dat de WOK status digitaal verwerkt zou worden en dat dit best wel snel zou moeten gaan.
Als nog heel vreemd dat ik niet een hogere bekeuring en WOK heb gekregen.

Ik ben ondertussen weer gaan rijden en zal de WOK status elke dag in de gaten blijven houden.

Nogmaals bedankt

Mark
Gesloten