Parkeren met gevarenlichten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Manuel
Infopolitie Gast

Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door Manuel »

Beste,

Onlangs heb ik een boete ontvangen toen ik voor mijn appartement geparkeerd stond met gevarenlichten, terwijl ik (letterlijk) binnen 3 minuten even wat was afgooien. Dit was op de (doodlopende) Jan Aartestraat, Tilburg waar ik geparkeerd stond aan de rechterkant (tegenover de ingang van mijn appartement).

Omschrijving overtreding: Een voertuig parkeren waar dat niet mag (bord E1. parkeersverbodszone) feitcode R584.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten Manuel
Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 16608
Lid sinds: 21 mei 2003, 12:00
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door Frans »

Volgens uw eigen omschrijving heeft u (minimaal) 3 minuten geparkeerd in een parkeerverbod.

Uit ervaring weet ik dat het constateren en uitschrijven van een boete, kijken of iemand niet aan het laden of lossen is, over het algemeen wat meer tijd in beslag neemt dan 3 minuten.

Maar strikt genomen heb je een terechte beschikking gekregen. Verder stel je geen vraag dus...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
speedo
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1400
Lid sinds: 15 mar 2014, 20:15
Geslacht:
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door speedo »

D vaak trekken de gevaarlichten zoals u die noemt in een dergelijke situatie ook extra de aandacht ( las ik pas in een ander topic hier ) :)
Never change a winning team
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7423
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door SWAT »

De Wet kent geen bijzondere status toe aan een voertuig dat stil staat met de gevarenlichten aan.

Gebruik van de gevarenlichten geeft u dus geen ontheffing voor het verbod om te parkeren bij een parkeerverbod.
U mag bij een parkeerverbod wel even stil staan om onmiddellijk te laden en te lossen. Dit laatste houd in "stoppen, goederen van enige omvang direct uit de auto halen op straat plaatsen en wegrijden".
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7385
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door rai »

Maar even een eerlijke vraag, het werd eerder ook al benoemd.

U geeft aan dat het voor uw eigen appartementencomplex is, dus u bent op de hoogte van de lokale parkeersituatie.

U geeft aan dat u de gevarenlichten aan had staan.
Wat is daar de reden voor, want ik neem aan dat als u de auto daar in de omgeving parkeert en de rest van de nacht laat staan, dat u niet de hele nacht uw gevarenlicht aan staan ?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door Pim »

Gevarenlichten:
Dienen ter waarschuwing bij gevaar.
Dus u parkeert op een gevaarlijk punt.
In plaats van uw lichten te gebruiken had u dus met het besef dat u gevaarlijk staat beter elders kunnen parkeren en naar huis kunnen lopen.

En dat "afgooien van iets" doet mij vermoeden dat het iets kleins was anders omschrijf je dat niet zo. En dus ook dan geldt: elders parkeren en naar huis lopen.

Een andere benaming voor gevarenlichten:
Pleur-maar-neer-lichten.
Gebruikersavatar
Manuel
Infopolitie Gast

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door Manuel »

@ Speedo
Kijk, daar ik heb ik wat aan 8)

@ Rai
Die aanname klopt niet helemaal. Het appartementencomplex heeft een eigen parkeerplaats waar je niet in kan zonder abonnement. Ik heb die niet, heb zelf ook al 4 jaar geen auto maar had de auto van mijn ouders mee. Als je de straat opzoekt zie je ook dat het midden centrum is, dus weinig parkeer mogelijkheden.

@Frans
Haha ja ik stond er ook versteld van hoe snel ze die boete onder mn ruitewisser hebben weten te stoppen.

Er is trouwens weinig gevaarlijks aan het punt waar ik stond. Zoals ik al zei was het een doodlopende straat. Geen ander verkeer dus.
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7385
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door rai »

Maar dan mijn vraag die nog niet beantwoord.

Waarom zet je je gevarenlichten aan als je ergens parkeert waarvan de denkt dat je niet gevaarlijk staat en dat je er mag parkeren ?
JK.info
Lid
Lid
Berichten: 42
Lid sinds: 15 sep 2021, 16:41
Roepnaam: Joost
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door JK.info »

Ik dacht ik zal de locatie eens bekijken. Ik zie echter nergens een bord E1 danwel een woonerf of iets dergelijks.

Wat stond u precies?
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Parkeren met gevarenlichten

Ongelezen bericht door MotoRon »

Zoals ts al vermeldde in zijn vraag, het betrof een parkeerverbodszone. Je zult dus iets verder moeten kijken dan de straat alleen.

Opmerking van moderator MotoRon

Vraag lijkt me overigens beantwoord.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten