Zorgwekkende situatie met mijn zus.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Arkantos TS
Infopolitie Gast

Zorgwekkende situatie met mijn zus.

Ongelezen bericht door Arkantos »

Hallo,

Graag wil ik om wat advies of wat inzicht vragen.

Mijn zus. Die gaat morgen op vakantie naar Majorca. Niet vreemd opzich. Behalve dat ze alleen met haar kind gaat.
Daarbij bedenk ik me dat ze zins vorig jaar zomer. Wat meer geld tot haar bechikking heeft.
Ze heeft mij zelfs een een duur verjaardags cadeau gegeven. Daarvoor hadden we lange tijd geen contact.
Ze is verhuis naar een andere woonplaats buiten de stad. Omdat ze slechte vrienden had. Ook had ze redelijke hoge schulden.
Bij mensen. Ook bij familie. Maar het lijkt dus nu financieel beter te gaan. Uit het niets bijna. Nou werkts ze wel veel.
Ze werkt in de zorg. Maar dat deed ze all langer en ze had altijd problemen met geld. Die zijn dus opeens opgelost.
Mijn eerste gedachte is natuurlijk wat mooi. Ben blij voor haar dat het beter gaat.

Maar ik hoor nu vanavond dat ze dus morgen op vakantie gaat. Maar ik hoor ook dat haar cat ziek is. En dat die naar de dieren-arts moest.
Die word nu opgevangen door een familie lid. Maar die vind het wel vreemd bijvoorbeeld dat ze op vakantie gaat terwijl haar huisdier ziek is.
Dat zou ze normaal niet doen namelijk.

De combinatie van al deze feiten maakt het wel zo dat ik me zorgen begin te maken. Ik denk dan doem scenarios.
Bijvoorbeeld dat ze door haar oude vrienden gedwonged word om bijvoorbeeld een soort coerier te zijn.
Ze is een alleen staande moeder met ook psygologische problem(borderline). Dus dat is erg manipuleerbaar. Door de voor genoemde probleematiek.
Kan ik er niet echt met haar direct over praten. Ook zeggen andere familie leden dat het niks is. En dat ik een complot denker ben(mogelijk, Ik hoop dat dat het is).
Maar ik zie nou eenmaal een paar rode flaggen in een bepaald patroon. En heb eerder van zulke gevallen gehoord.

Graag wou ik dus van jullie weten. Is dit allemaal iets om mij zorgen over te maken. Zo ja. Wat moet ik hier mee dan doen.
Mensen hier hebben waarschijnlijk meer verstand van zulke dingen als ik. En kunnen makkelijker weten of hier iets and de hand is of niet.
Ik will gewoon niet dat mijn zus in de problemen komt met zulke figuren.

Alvast bedankt

p.s Ik heb het hier gepost in plaats van de andere website vraag het de politie. Omdat ik mogenlijk hier wat sneller antwoord krijg
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Zorgwekkende situatie met mijn zus.

Ongelezen bericht door Pim »

Je zus is duidelijk meerderjarig.
Dan mag ze zelf beslissingen nemen.

Als jij denkt dat het niet klopt moet je met haar gaan praten.

En blijft ze volharden te gaan dan is het haar keuze.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Zorgwekkende situatie met mijn zus.

Ongelezen bericht door maestro »

Ik zou me ook zorgen maken, maar vooralsnog zijn er geen strafbare feiten en is dit geen zaak voor de politie. Zoals Pim aangeeft, je zult het gesprek met haar aan moeten gaan, eventueel met een persoon waar zij een zeer goed contact mee heeft.
Vraag je ook af waarom andere familieleden er niets in zien. Hebben zij een verklaring voor het extra geld?
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gesloten