Geluidsoverlast, CAO actie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
JvMM
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door JvMM »

Beste,

In het kort is het verhaal.

Al ruim 6 weken staat er een auto met een aftermarket subwoofer op tijden variërend tussen 20:00 en 02:30 op de parkeerplaats tegenover zeer luid gedreun uit de speakers te pompen.
Mijn eerste geluidsoverlast melding via het 0900 nr dateert van 24 maart, 2 weken nadat deze overlast begon, ruim voor de start van de CAO actie.
Er is deze avond geen actie ondernomen.
Sindsdien is in de maand hierop volgend minstens 8 maal dezelfde melding gedaan waarbij ook het kenteken van het voertuig is doorgegeven.
Tot op heden is hier geen merkbare actie c.q. uitrijden voor ondernomen.

Deze auto staat hier gemiddeld 3 a 4 keer per week.

Het heeft er alle schijn van dat de inzittenden enkele straten verderop wonen er een ander leefpatroon op nahouden. Overdag slapen, 's avonds de orde elders verstoren.
In het voertuig wordt gebruik gemaakt van te verroken 'kalmerende middelen', waar vervolgens natuurlijk ook mee gereden wordt.
Los daarvan is dit gedrag buiten proportioneel en in de volksmond 'asociaal' te noemen.

Het probleem waar wij als bewoners van de straat tegenaan lopen is dat na hoeveel meldingen dan ook op het 0900 nr de politie geen zichtbare actie onderneemt.
Daar de personages in deze kwestie een niet al te sociale uitstraling hebben is zelf aanspreken na zonsondergang enigszins af te raden.

Gezien de caoactie een onbekende einddatum heeft betekent dit vermoedelijk voorlopige voortzetting van het probleem. Iets wat rode ogen op het werk en onderweg naar het werk in het verkeer tot gevolg heeft. Iets wat vooralsnog goed is gegaan, maar eigenlijk als gevaarlijk te bestempelen is.



Mijn vraag is dan ook. Wat kunnen wij als bewoners hier nog aan doen?
En is er hier geen sprake van een morale grens die doorbroken is waarbij de (Wijk)agent een verplichting heeft om hier in ieder geval even een blik op te werpen?

Gegroet.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door Proost »

De politie bellen en dit verhaal uitleggen. Je kunt aangeven dat je begrip hebt dat "sommige" collega's deze publieks(on)vriendelijke acties houden maar dat het na 9 meldingen echt wel een keer klaar is en verwacht wordt dat er gezien de aanhoudende situatie tegen opgetreden wordt.

Vooral met een auto met subwoofers is dat niet zo ingewikkeld als met een woning.
Gebruikersavatar
JvanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 25 apr 2022, 22:14
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door JvanM »

Bedankt voor je reactie!
Helaas heb ik dit verhaal inmiddels al 8 x uitgelegd.
In beschaafd Nederlands en op neutrale toon.

Een enkele medewerker aan de telefoon is er aardig over, maar met: 'Ik ga het doorzetten en ik hoop dat de collega's besluiten de kant op te gaan' houdt het helaas toch echt op. De ander probeert je eigenlijk al af te wimpelen wanneer je begint over dat het al weken speelt. En eindigt met :'het is aan de collega's om te bepalen of ze uitrijden, ik ga het doorzetten.' En beëindigt nog net niet het gesprek.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door Proost »

En daar zit geen woord Spaans bij.
De ene collega doet het wel, en de ander niet.

Dan nog maar 10 keer melden. Hopelijk tref je een keer een collega die er op uit gaat.
Je kunt het ook afzonderlijk nog naar de wijkagent mailen (met het hele verhaal). Hopelijk wordt het intern dan nog uitgezet.

Ik vind het echt heel vervelend voor je, meen ik serieus.

Ook wij zijn niet allemaal hetzelfde. De ene collega voert zo veel mogelijk actie en de ander rijdt op alles wat de meldkamer uit geeft.
Gebruikersavatar
JvanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 25 apr 2022, 22:14
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door JvanM »

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gister inderdaad de mogelijkheid gevonden om via de politie website de Wijkagent te benaderen.
In ieder geval een centraal punt waar er wordt bepaald of het doorgezet wordt naar de wijkagent.

Vanacht kreeg ik een mail terug van de GGP met het bericht dat ze om 2330 zijn wezen kijken en niemand aantroffen. En dat de kwestie doorgezet wordt naar de wijkagent.
Was een goede poging, de overlastgevers waren echter om 2315 vertrokken. Bijna zou ik zeggen 'helaas vertrokken'.

In ieder geval een positieve ontwikkeling. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal lopen.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1181
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En al eens geprobeerd via de Gemeente om Handhaving in te schakelen?
Gebruikersavatar
Koen85
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 17 dec 2020, 08:02
Roepnaam: Koen
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door Koen85 »

Hallo,

Om welke regio gaat het eigenlijk?
Gebruikersavatar
JvanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 25 apr 2022, 22:14
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door JvanM »

taxikemperman schreef: 26 apr 2022, 08:56 En al eens geprobeerd via de Gemeente om Handhaving in te schakelen?
Nee dat niet.
Ik wacht een reactie van de wijkagent af.
Komende twee dagen laat ik het even rusten, ik ga er vanuit dat de prio nu wel ergens anders zal liggen met miljoenen mensen op de been.

Koen85 schreef: 26 apr 2022, 18:48 Hallo,

Om welke regio gaat het eigenlijk?
Almere
Gebruikersavatar
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Berichten: 1865
Lid sinds: 22 feb 2018, 15:37
Roepnaam: Mario
Locatie: Thailand
Geslacht:
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door maestro »

Zeker ook handhaving bellen. En ik raad aan om te kijken of er meer buren overlast ervaren. Als er meerdere mensen bellen is dat een duidelijker signaal dan als er slechts 1 persoon belt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gebruikersavatar
Koen85
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 17 dec 2020, 08:02
Roepnaam: Koen
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door Koen85 »

Ondanks dat ze een niet zo sociale uitstraling hebben zou ik toch ook proberen het gesprek aan te gaan. Misschien hebben ze wel helemaal niet door voor hoeveel overlast ze zorgen.

Zelf ben ik niet werkzaam in Almere, maar woon er wel. Anders ben ik best bereid een keer langs te gaan.

Om welke locatie gaat het?
Gebruikersavatar
JvanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid sinds: 25 apr 2022, 22:14
Contact:

Re: Geluidsoverlast, CAO actie

Ongelezen bericht door JvanM »

Bedankt voor jullie reacties.

Recent heb ik ze aangesproken, omdat ik er wel echt goed klaar mee was.
Zaten wiet of iets vergelijkbaars te roken. Ik zei dat er overlast is en dat iedere avond.
Bestuurder zei: oh sorry ik zal het zachter zetten.

Nog geen 10 minuten later vertrokken ze met de muziek aanzienlijk harder en gister stonden ze er weer tot een uur of 23. Met het geluid weer op standje maximaal.

Lastige is dat ze nu ergens tussen 19 en 2130 aan komen zetten met twee autos en enkele keren tussendoor weg gaan en de tweede auto laten staan. De auto waar geen kabaal uit komt blijft staan.
Daarna komen ze ergens na deze tijd weer terug en blijven ze tot ergens tussen 23:00 en 01:00. In het weekend later.

Een melding kan ik dan in mijn ogen het beste maken na 2130, anders komt er dadelijk iemand voor niets.

Los van dat er gereden wordt na het nuttigen van vermoedelijk verdovende middelen is dit gedrag natuurlijk zeer onwenselijk.

Ik zal de overige twee tips meenemen.

Verder vind ik het opvallend dat na 10 x bellen er eigenlijk niets gebeurd, maar na via de website een melding te doen er eigenlijk dezelfde avond nog collega's zijn wezen kijken. Iets te laat, maar dat terzijde.
Ik krijg dan ook het idee dat ik beter via de website de melding kan doen dan via het 0900 nr.
Daar moet ik wel bij vermelden dat ik in het bericht een link naar google drive heb geplaatst met een video van de intensiteit. En het verzoek om het neer te leggen bij de wijkagent.

Verder gezien mij medegedeeld werd dat de kwestie naar de wijkagent wordt doorgespeeld. Hoop ik eigenlijk dat die of actief gaat optreden bij een vervolgmelding of een huisbezoek wilt doen. Als dat überhaupt mogelijk is in dit geval.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij de vierde melding een telefoontje kreeg van een agent van team poort. En die belde alleen om te zeggen: 'We rijden niet uit, niet dat je op ons zit te wachten of afvraagt waar we blijven.'
Een toelichting over de kwestie werd mij tijdens dit telefoongesprek ook niet echt mogelijk gemaakt.

Het gaat om de Parkeerplaats naast de Droomspiegel (basischool) aan de Adriaen Blockstraat 9, 1363LT, Almere
Gesloten