Medische keuring politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
maz
Infopolitie Gast

Medische keuring politie

Ongelezen bericht door maz »

Hoi allemaal!

Ik heb binnenkort een medische keuring bij de politie. Alleen is het mij niet geheel duidelijk wat ik in dit onderdeel kan verwachten. Vooral niet op het gebied van ogen. Bestaat de oogtest uit de ouderwetse manier? Zo ja, werken zij dan met letters of met de C'tjes die ieder naar een andere kant wijzen? Wordt deze test afgelegd met of zonder bril/lenzen? En wat zijn de mogelijkheden met nachtlenzen? Tevens vroeg ik me af wat de kansen zijn dat je voor een herkeuring mag komen. Mijn opleiding start pas in November, is het dan mogelijk dat je tot November de tijd krijgt? Ook zou ik ook willen weten of ze kijken naar je BMI kijken en of je hier eventueel op afgewezen zou kunnen worden.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mir81
Toplid
Toplid
Berichten: 438
Lid sinds: 11 aug 2017, 16:10
Geslacht:
Leeftijd: 42
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door Mir81 »

Via de zoekfunctie is er al heel veel over de medische keuring te vinden, heb je dat al geprobeerd?
Gebruikersavatar
JohanK
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid sinds: 22 jun 2021, 13:29
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door JohanK »

Ik heb een paar maand geleden deze testen gedaan, bij mij waren het 'gewoon' de rondjes met een opening aan de boven, onder en zijkanten. Ik ben zelf part-time brildrager, bij mij werd zowel met als zonder bril getest. In beide gevallen viel ik ruim binnen de norm.

Herkeuren hangt echt af van wat er exact niet voldoende is. Ogen kun je laseren, je gehoor kun je vaak veel minder mee. Succes!
Smitty
Lid
Lid
Aspirant
Berichten: 98
Lid sinds: 13 mar 2018, 20:28
Geslacht:
Leeftijd: 29
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door Smitty »

Voordat ik naar de medische keuring ging ben ik langs mij eigen opticien gegaan. Ik heb daar de keuringseisen voorgelegd, daaruit bleek dat ik de keuring niet zou halen. Ik heb toen z.s.m. mijn ogen laten laseren, dit deed ik in overleg met W&S. Hierdoor kon mijn medische keuring i.o.m. W&S ingepland worden nadat ik volledig hersteld was!

Via Kom Bij de Politie is overigens ook veel informatie te vinden over de testen, https://kombijde.politie.nl/agent-worden/toelatingseisen/eisen-voor-ogen-oren-en-medicijngebruik

Succes!
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 516
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door Carolien »

Ook ik heb mijn ogen zsm laten laseren. Tijdens op de opleiding krijg je pepperspray in je gezicht en dan is het wel zo fijn als je ogen voldoende hersteld zijn. In mijn geval was dat ruim een halfjaar nadat ik gelaserd was.
JK.info
Lid
Lid
Berichten: 42
Lid sinds: 15 sep 2021, 16:41
Roepnaam: Joost
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door JK.info »

Carolien schreef: 23 apr 2022, 11:37 Ook ik heb mijn ogen zsm laten laseren. Tijdens op de opleiding krijg je pepperspray in je gezicht en dan is het wel zo fijn als je ogen voldoende hersteld zijn. In mijn geval was dat ruim een halfjaar nadat ik gelaserd was.
Off Topic
Pepperspray in het gezicht is absoluut niet verplicht voor je opleiding. Er is, afhankelijk van je leerteam, misschien groepsdruk.
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 516
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Medische keuring politie

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik heb nergens gezegd dat het verplicht is. Ik zou het toch iedereen wel aanraden om het te doen omdat je in de praktijk ook pepperspray in je gezicht kunt krijgen van je collega. Je weet dan hoe het is en weet ook hoe een verdachte zou kunnen reageren die veel pijn heeft. Ook speelt het mentale aspect een belangrijke rol. Kun je doorbijten als je veel pijn hebt of ga je meteen knielen en roepen om hulp? Je wordt uitgedaagd om nog handelingen te verrichten bijvoorbeeld. Het is meer dan alleen groepsdruk van je leerteam. Dit zul je met wel meer dingen gaan ervaren in de opleiding. Op straat moet je soms ook door fysieke pijn heen bijten. In mijn klas deed iedereen de pepperspray.
Gesloten