Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Opadoet
Infopolitie Gast

Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

Ongelezen bericht door Opadoet »

Ik heb een Carver (elektrische) brommobiel, breedte minder dan 1.10 cm. Ze zijn ook als scootmobiel aan te schaffen. Kan ik die van mij om laten zetten naar een scootmobiel?
Gebruikersavatar
Dusty
Deskundige
Deskundige
Berichten: 2125
Lid sinds: 01 jul 2003, 11:15
Locatie: Achterhoek
Geslacht:
Contact:

Re: Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

Ongelezen bericht door Dusty »

Als je de Carver kunt kopen als een scootmobiel, dan hoef je hem toch ook niet om te zetten?? :roll:
Het is dan immers al een gehandicaptenvoertuig en voldoet hij al aan de eisen. 8)

Heb je trouwens al op deze pagina (klikken) gekeken, daar staan heel veel antwoorden die gaan over de Carver......
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

Ongelezen bericht door Skipperje »

Ik zie dat de carver limited op hun website als gehandicapten voertuig wordt omschreven. Ik verwacht dat dit voertuig daarom is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte. Alle andere modellen zullen dat niet zijn en hebben een kenteken. Die zul je dus aan moeten passen en vervolgens via de rdw het kenteken ongeldig laten maken in verband met ombouw tot en ander voertuig. Ik zou contact opnemen met de fabrikant en de rdw.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
alex52889
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Berichten: 264
Lid sinds: 01 dec 2021, 14:15
Roepnaam: Alex
Geslacht:
Leeftijd: 24
Contact:

Re: Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

Ongelezen bericht door alex52889 »

Is een Carver (of andere "brommobiel") , als hij minder breed is dan die 1,10 niet altijd een gehandicaptenvoertuig? Een brommobiel is namelijk breder dan 1,10.

Dan lijkt mij een Carver altijd een gehandicaptenvoertuig. Ik denk ook niet dat het een kenteken heeft, maar een verzekeringsplaatje.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Brommobiel laten omzetten naar scootmobiel.

Ongelezen bericht door Skipperje »

Op dit moment wordt alleen de Canta standaard gezien als een gehandicaptenvoertuig. En carver moet zijn ingericht voor het vervoer van een gehandicapte. Dat is overigens wel kromme wetgeving, want waarom de Canta wel en de carver niet, maar zo gaat het nu in de praktijk. Niet alleen de breedte bepaald de status van het voertuig.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten