promotie binnen de politie
Moderator: Moderatorteam
- Turksekaas TS
promotie binnen de politie
Dag mensen,
Ik ben bezig met het schrijven van een boek waarin ik mij onder anderen ook verdiep in de organisatie binnen de politie.
Vraag:
Worden promoties nog gegeven binnen de Nederlandse politie? Zo ja, kun je deze ook weigeren en je huidige positie behouden.
Als je gepromoveerd wordt, hangt hierbij ook een bijscholing?
Als laatst: hoelang duurt het gemiddeld voor dat je ene promotie krijgt?
Op het internet kon ik weinig vinden, hopelijk krijg ik hier antwoord.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met het schrijven van een boek waarin ik mij onder anderen ook verdiep in de organisatie binnen de politie.
Vraag:
Worden promoties nog gegeven binnen de Nederlandse politie? Zo ja, kun je deze ook weigeren en je huidige positie behouden.
Als je gepromoveerd wordt, hangt hierbij ook een bijscholing?
Als laatst: hoelang duurt het gemiddeld voor dat je ene promotie krijgt?
Op het internet kon ik weinig vinden, hopelijk krijg ik hier antwoord.
Alvast bedankt!
-
vraagteken
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
Re: promotie binnen de politie
Promotie worden in principe niet "gegeven". Je moet solliciteren op een nieuwe functie, selectie door en wellicht word je het dan. Het kan betekenen dat je hiervoor moet bijscholen, maar dat hangt er helemaal van af. Na hoeveel tijd je een promotie 'krijgt' valt dus ook weinig te zeggen, hangt van veel dingen af.
(Collega's; ik ben niet helemaal bekend met de 7 naar 8 promotie na x-aantal dienstjaren, zou dat nog relevant kunnen zijn?)
(Collega's; ik ben niet helemaal bekend met de 7 naar 8 promotie na x-aantal dienstjaren, zou dat nog relevant kunnen zijn?)
Ik heb niet het idee dat TS zich daadwerkelijk goed ingelezen heeft want zoals het omschreven wordt gebeurd alleen op TV.
Inderdaad alleen solliciteren, maar dat is niet hetzelfde als promotie.
Je hebt een schaal 6 naar 7 bevordering of 7 naar 8 maar hier zitten veel voorwaarden aan verbonden zoals eerder genoten opleiding, veel jaren bij de baas en nog een aantal CAO afspraken.
Dit is dus niet hetzelfde als op TV in de stijl van "je hebt 10 boeven gevangen dus je krijgt promotie".
Zoals het gaat is dus ook niet interessant voor "een boek".
Bij een goed boek schrijven hoort goed onderzoek.
Inderdaad alleen solliciteren, maar dat is niet hetzelfde als promotie.
Je hebt een schaal 6 naar 7 bevordering of 7 naar 8 maar hier zitten veel voorwaarden aan verbonden zoals eerder genoten opleiding, veel jaren bij de baas en nog een aantal CAO afspraken.
Dit is dus niet hetzelfde als op TV in de stijl van "je hebt 10 boeven gevangen dus je krijgt promotie".
Zoals het gaat is dus ook niet interessant voor "een boek".
Bij een goed boek schrijven hoort goed onderzoek.
- Turksekaas TS
Inderdaad, in Amerikaanse series zie je dit vaak. Van daar dat ik ernaar vraag! In ieder geval, bedankt voor het antwoorden!
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 09 feb 2022, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
- Turksekaas TS
Duidelijk, bedankt!vraagteken schreef: 09 feb 2022, 02:18 Promotie worden in principe niet "gegeven". Je moet solliciteren op een nieuwe functie, selectie door en wellicht word je het dan. Het kan betekenen dat je hiervoor moet bijscholen, maar dat hangt er helemaal van af. Na hoeveel tijd je een promotie 'krijgt' valt dus ook weinig te zeggen, hangt van veel dingen af.
Nog een kleine tip: de functie van rechercheur is in Nederland geen bevordering maar een functie voor een agent of hoofdagent. In veel landen om ons heen is het juist een promotie die je pas na hard werken kan verdienen. Omdat je dit vaak op TV ziet denken mensen dat het in NL ook zo werkt, maar dat is niet zo.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Dus die promotie van Eva in Flikken Maastricht van rechercheur naar districtschef was ook niet realistisch? 
Nog nooit een aflevering van gezien, maar ik schat zo even in dat ze na die promotie nog steeds in een leren jasje voor het AT uit met getrokken vuurwapen als eerste een pand betreed om een buslading verdachten aan te houden? Dan is het wel realistisch want dan doet districtchefs nu eenmaal.Frans schreef: 10 feb 2022, 09:52 Dus die promotie van Eva in Flikken Maastricht van rechercheur naar districtschef was ook niet realistisch?![]()
Ze lost 100% van haar zaken op, meestal binnen een uur, ze is een vrouw en ze is een paar keer neergeschoten. Deze is nog best plausibelFrans schreef: 10 feb 2022, 09:52 Dus die promotie van Eva in Flikken Maastricht van rechercheur naar districtschef was ook niet realistisch?![]()
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik hoor niks geks..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Niet alleen niks geks Koen, zelfs de leren jas van @Proost klopt...
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.