omheining tuin!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Hulpgezoct TS
Nieuw lid
Roepnaam: johanne
Geslacht:
Leeftijd: 79

Re: omheining tuin!

Ongelezen bericht door Hulpgezoct »

Nog even een nadere toelichting! Het betreft een omheining (geheel door mij betaald) vanaf Gemeentegrond naar mijn tuin. Men heeft ook opzettelijk planten vernield met een soort maaimachine dat was in een paar tellen gebeurd. Eerder ontving ik de glazenwasser via de voordeur en liet ze doorlopen naar de tuin. De slimme glazenwasser gebruikte 2 ladders om binnen te komen. Maar er komt steeds nieuw personeel en die hanteren hun eigen regels. Inderdaad ligt het gevoelig omdat het toch mijn bovenburen zijn en die hebben grof geld betaald voor de woning ..Maar volgens mij hebben ze geen recht op het betreden van mijn tuin.Nu kan iedereen mijn tuin betreden en er is al 2 keer ingebroken. Er is inderdaad ladderplicht maar dat is in overleg met de eigenaar.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Wat zeggen uw buren hiervan?

Hebben zij weet van de vernielingen?

Waarom knipt een glazenwasser en hek kapot? Dat is niet standaard gedrag dat je van een glazenwasser zou verwachten. Met een ladder kun je over bijna elk hek. En glazenwassers werken dagelijks met ladders dus dat had anders gekund dan knippen en snoeien.

Heeft u voordien woorden gehad met uw bovenburen, waardoor zij niet meer in overleg willen over het betreden van uw tuin door de glazenwasser?

Heeft u geweigerd de glazenwasser, na overleg, toe te laten waardoor hun 'werkwijze' is gewijzigd?
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Hulpgezoct schreef: 16 jan 2022, 07:29 Men heeft ook opzettelijk planten vernield met een soort maaimachine dat was in een paar tellen gebeurd.
De glazenwasser ???
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Nu uw tuin is voorzien van een omheining lijkt er sprake van erfvredebreuk. U kunt daar in het uiterste geval aangifte van doen.
U kunt uw boven buren als kennelijke opdrachtgever civiel rechtelijk aansprakelijk stellen voor de veroorzaakte schade.
Stay safe out there.
Hulpgezoct TS
Nieuw lid
Geslacht:

De moderne glazenwasser heeft een borstel met daaraan een lange slang naar een waterreservoir. Ik denk dat de glazenwasser een handje is geholpen door een tuinman of klusjesman. De bezitter van de te wassen ramen was die dag in elk geval aanwezig!
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

En een antwoord op de overige vragen...?
Hulpgezoct TS
Nieuw lid
Geslacht:

dank u allen voor uw reacties. Buren wilde graag dat met hun een babbeltje kwam maken over deze kwestie-2 tegen één. Ik doe alles schriftelijk tegenwoordig ;OOK met de buren! Natuurlijk moeten ze eerst toestemming vragen,was te lastig of de jongeren zijn erg gewend aan personeel!
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Pim schreef: 16 jan 2022, 09:41 Wat zeggen uw buren hiervan?

Hebben zij weet van de vernielingen?

Waarom knipt een glazenwasser en hek kapot? Dat is niet standaard gedrag dat je van een glazenwasser zou verwachten. Met een ladder kun je over bijna elk hek. En glazenwassers werken dagelijks met ladders dus dat had anders gekund dan knippen en snoeien.

Heeft u voordien woorden gehad met uw bovenburen, waardoor zij niet meer in overleg willen over het betreden van uw tuin door de glazenwasser?

Heeft u geweigerd de glazenwasser, na overleg, toe te laten waardoor hun 'werkwijze' is gewijzigd?
Jammer dat TS niet ingaat op bovenstaande vragen. Maar wel sneert naar de buren als 'jongeren' die waarschijnlijk personeel gewend zijn, hen verwijt dingen lastig te vinden maar zelf alleen wenst te communiceren per brief.

Als je zo met je buren omgaat dan haal je het 'beste' in elkaar wel naar boven.
Iets met zaaien en oogsten?
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

om te voorkomen dat we hier nu ook gaan zaaien, sluit ik het topic. De vraag is voldoende beantwoord.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten