Gestolen scooter teruggevonden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Mvdl31
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 26 okt 2021, 19:30
Roepnaam: Mvdl31
Contact:

Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Mvdl31 »

Ik heb mijn scooter teruggevonden in de buurt (met de goede frame/blok nummers) maar als ik politie bel en vertel dat ik mijn scooter terug heb gevonden, komen ze die scooter dan ophalen of kan ik hem gewoon mee naar huis nemen. En stel ze nemen hem mee. Hoe lang moet ik dan wachten voordat ik hem terugkrijg. Ik wil gewoon dus het hele proces weten.

Bedankt.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Pim »

Dat is moeilijk zo te zeggen.
Wanneer is de scooter gestolen?
Hoe lang geleden was dat dus.

Was de scooter verzekerd?
Heeft de verzekeraar uitgekeerd?
Loopt er nog een onderzoek bij de verzekeraar.

Op basis van de antwoorden op bovenstaande vragen zal een officier van justitie, of de hulpofficier met diens mandaat, beslissen of de scooter terug mag naar jou.

Vaak kan dat snel gaan.
Maar vanaf deze plek is er niets zinnigs op te zeggen.

Je zult je vondst moeten melden aan de politie want de signalering moet eraf zodat je niet op een scooter rijdt die als gestolen gemeld staat. Ook al was het toen nog jouw scooter.
Gebruikersavatar
Mvdl31
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 26 okt 2021, 19:30
Roepnaam: Mvdl31
Contact:

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Mvdl31 »

De scooter is nu 1,5 maand geleden gestolen, ik zie dat je ook typt over dat de OVJ bepaalt of ik wel of niet de scooter terugkrijg, het is toch mijn scooter dus krijg ik die gewoon terug? Er loopt geen onderzoek, alleen aangifte bij de politie op de dag dat hij gestolen was.
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 08 dec 2021, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9162
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Skipperje »

Je bent wat onduidelijk waar je hem hebt aangetroffen. In de buurt? Misschien staat hij wel in de schuur bij een koper, die hem volledig rechtmatig heeft gekocht.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Pim »

Mvdl31 schreef: 08 dec 2021, 21:46 De scooter is nu 1,5 maand geleden gestolen, ik zie dat je ook typt over dat de OVJ bepaalt of ik wel of niet de scooter terugkrijg, het is toch mijn scooter dus krijg ik die gewoon terug? Er loopt geen onderzoek, alleen aangifte bij de politie op de dag dat hij gestolen was.
Of er een onderzoek loopt weet je helemaal niet. Stel de politie ziet jouw scooter staan en besluit te gaan posten wie dat ding komt ophalen... dat gaan ze jou niet vertellen.

Als jouw scooter wordt aangetroffen, om het even door wie (door jou of door de politie), kan de politie wil eens interesse hebben om een onderzoek te doen naar dadersporen. Hoe heeft de dader deze scooter gangbaar gemaakt? Zitten er sporen op van een bekende crimineel?

Is de scooter gebruikt voor bijvoorbeeld een overval. Ligt er nog iets onder de buddy dat toebehoord aan de dader?

Na één maand gaat een verzekeraar doorgaans over tot uitbetaling. Als dat is gebeurd dan is de scooter niet meer van u maar van de verzekeraar.

Dus geef eerst eens antwoord op de wedervragen die ik eerder stelde:

1. Was de scooter verzekerd?
2. Heeft de verzekeraar uitgekeerd?
3. Loopt er nog een onderzoek bij de verzekeraar?
Gebruikersavatar
Mvdl31
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 26 okt 2021, 19:30
Roepnaam: Mvdl31
Contact:

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door Mvdl31 »

De scooter was verzekerd en de verzekeraar heeft niks uitgekeerd. Ook hebben ze geen onderzoek gestart. De scooter staat in de buurt dichtbij, ik heb hem vastgezet met een paar kettingen.
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 09 dec 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7449
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Gestolen scooter teruggevonden

Ongelezen bericht door SWAT »

Als het kenteken nog steeds op uw naam staat. U de aangifte en kentekenbewijs kunt tonen. U de collega's ter plaatse laat komen om een en ander te verifiëren dan acht ik de kans groot dat u de scooter weer gelijk mee kan nemen.
Stay safe out there.
Gesloten