Aangenomen met strafblad?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Loulou22
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 10 aug 2021, 21:07
Roepnaam: Loulou
Contact:

Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door Loulou22 »

Hallo allemaal,
Op mijn 18e heb ik een onnodige fout gemaakt, namelijk op een snorfiets gereden voordat ik m’n rijbewijs had. Hiervoor heb ik een boete gehad van €269.- Dit is ook het enige waarvoor ik in aanraking ben gekomen met justitie.
Mijn vraag is nu: kan ik nog een baan krijgen bij de politie, koninklijke marechaussee, piloot, overheid etc.

Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door Proost »

Er vanuit gaande dat je inmiddels 22 bent aan je gebruikersnaam te zien is het eenvoudige antwoord ja. Als het alleen daar vanaf zou hangen wel.
Kern is om hier heel open en eerlijk over te zijn. Bij de selectie kijken ze alleen wel naar heel wat meer als alleen evt verkeersboetes
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3704
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wees er open en eerlijk over. Ik maakte mij destijds ook heel druk over een verkeersboete die ik gekregen had. Bij mij in de klas zat iemand die het nog veel bonter dan mij, en u, had gemaakt qua boetes. Daar worden uiteraard wel vragen over gesteld maar een jeugdzonde mag best. Zolang u verder niet op een negatieve manier in de politiesystemen geregistreerd staat voorzie ik geen enkel probleem.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9145
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door Skipperje »

In 1978 solliciteerde ik terwijl mijn rijontzegging nog maar enkele jaren daarvoor was afgelopen. Precies wat anderen zeggen, gewoon eerlijk zijn. In mijn geval rijden op opgevoerde brommers. Werd niet moeilijk over gedaan, en met dieven vang je dieven. Ik ben heel lang politiemotorrijder geweest :wink:

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
KaaDee
Stamgast
Stamgast
Berichten: 1309
Lid sinds: 28 mar 2012, 23:19
Contact:

Re: Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door KaaDee »

In mijn klas zitten drie (!) mensen die eerder in hun jonge leven zijn aangehouden voor een... Nou ja, niet voor zweetvoeten.

Bijzonder, maar die zijn daar tijdens hun sollicitatie gewoon eerlijk over geweest...
Oost-Nederland | GLM
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8299
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Aangenomen met strafblad?

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik denk dat het antwoord daarmee wel duidelijk is
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten