zelfbouw "scooter"

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
DaafJOH
Nieuw lid
Nieuw lid

zelfbouw "scooter"

Ongelezen bericht door DaafJOH »

Ik ben al een tijd bezig met het bouwen van verschillende voertuigen (over het algemeen karts van verschillende maten) en ik zou nu graag met een van deze voertuigen op de openbare weg mogen rijden. er zit nu een motor en differentieel in van een oude scootmobiel (~500 watt) met 4 wielen en gaat niet harder dan 15 KM\H. ik had vernomen dat een snorfiets keuring hiervoor de beste was, maar ik kan hier bij de RDW niet veel nuttige informatie over vinden. ook niet over welke eisen er aan die keuren vast zitten. dus weet iemand wat mijn beste aanpak hier voor is?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: zelfbouw "scooter"

Ongelezen bericht door Hilde »

De RDW bellen, want zij gaan erover.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: zelfbouw "scooter"

Ongelezen bericht door Pim »

Kleine hint:

Omdat er scooter/motor/vrachtwagen(motor) onderdeel in zit betekent dat niet dat een herkeuring van jouw custombuild voertuig een scooter/motor/vrachtwagen is.

Verder eens met voorganger:
Naar de RDW. Ook als dat lastig is.

De politie controleert op straat op basis van kentekenpapieren en bepaalt zo het soort voertuig en welke wettelijke regels er dan voor gelden. Bij twijfel wordt er dan een wok opgelegd en dan....
mag je als kentekenhouder naar...de RDW.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten