Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Pvack60
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid sinds: 17 apr 2020, 22:27
Roepnaam: Pvack
Geslacht:
Contact:

Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door Pvack60 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, als je politieagent bent kan je dan alles nog gewoon doen in je vrije tijd? En dan heb ik het niet over strafbare feiten/overtredingen maar bijv lid bij supportersvereniging van een voetbalclub, naar een parenclub etc.. ik hoor dag agenten in een glazen huis leven maar vrije tijd is toch anders? En kan je baas je sommige activiteiten ontnemen?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door Pim »

Ja dat kan de baas.

Bepaalde (1%) motorclubs bijvoorbeeld.

In het algemeen geldt: alles wat je chantabel maakt is niet handig. Alles wat extreem links of rechts van het midden is ook. En dan bedoel ik niet (alleen) het politieke spectrum.

Of het wijs is om bijvoorbeeld naar een parenclub te gaan hangt ook af wat je functie is.
Je snapt zelf wel waarom.

Maar ik zeg al gauw: niet handig, niet doen. En zeker niet als agent in je eigen werkgebied.
Maar ver daarbuiten kun je net zo goed je 'buurman' tegenkomen die zelf liever ook niet in zijn eigen buurt naar de parenclub gaat om dezelfde reden.

Al zijn er heus agenten die wel naar een parenclub gaan. Er staat immers niet op je voorhoofd dat je van de politie bent.

En er is niks mis met lid zijn van een supportersvereniging. Maar als je tussen hooligans loopt... of erger: mee gaat doen met rellen of erger: exit.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door Pim »

Over vrije tijd:
Heeft MP Mark Rutte vrije tijd?
Heeft ZKH Willem Allexander vrije tijd?
Heeft de burgemeester vrije tijd?

Warmee ik wil zeggen:
Als je een publieke functie hebt maakt het voor het publiek niks uit of je in dienst bent of niet.

Er is (helaas) niks leukers tegenwoordig dan een scoop te hebben. Zeker met mobieltjes die allemaal een camera hebben een het binnen 1 seconde op internet staat of in vriendengroepen is gedeeld met soms 10(0)-tallen leden.

Als je je werkgever in diskrediet of verlegenheid brengt is het al snel niet goed.

Het gaat er soms ook niet in wat je werkgever er van denkt maar meer wat de rest van Nederland of de wereld er van denkt. Want met social media heeft de rest van Nederland een stem.
Gebruikersavatar
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 11052
Lid sinds: 18 apr 2006, 21:56
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 57
Contact:

Re: Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door Hilde »

Oftewel: een normaal, leuk, sociaal leven kan gewoon.

Excessen, wat Pim ook aangeeft, moet je mee uitkijken.

Wat doet Mark Rutte in zijn vrije tijd (pre-corona tijdperk)

"Wie Ruttes gangen nagaat, kan toch amper verrast zijn, countert men in de entourage van de premier. Hij heeft een consequent uitgaansverleden. Kijk de foto's na: Rutte op een boot vol hossende feestgangers tijdens Koninginnedag. Op het festivalterrein van Dance Valley. In de duinen, op vale Adidasgympies. Met ontbloot bovenlijf in een bootje."
(Bron: AD)
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1042
Lid sinds: 01 jan 2013, 13:03
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door vraagteken »

Soms heeft het ook met het aanzien, terecht of niet, van de politie te maken.

Als ik met mijn partner naar een parenclub zou gaan dan is dat waarschijnlijk geen probleem, tenzij ik daar niet open over zou zijn. Dan kan mij daar mee chanteren. Als onze korpschef dat doet, vinden mensen er wat van en haalt het 't achtuurjournaal.
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Gebruikersavatar
willem58
Stamgast
Stamgast
Agent
Berichten: 1439
Lid sinds: 09 dec 2005, 00:15
Roepnaam: Willem
Twitter: @Vrijwil_politie
Locatie: Westland
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Wat kan wel/niet als politieagent in vrije tijd?

Ongelezen bericht door willem58 »

Gewoon opletten wat je doet en je ligt hoe dan ook een beetje onder een vergrootglas.
Wat je zegt of doet, kun je dat volgens andere als politie wel maken.
Als de plaatselijke bakker de afgelopen maanden een bruiloftsfeest had gegeven en daarbij zijn schoonmoeder een knuffel had gegeven, had je er niemand over gehoord,
De minister doet dit en hij wordt gelijk gekielhaald en tot op de dag van vandaag, en de komende jaren, blijven ze daar maar op terugkomen.
Er gingen er vorig jaar, toen het weer even kon, genoeg naar Griekenland op vakantie en daar hoor je niemand over.
Iemand ziet op Virtual radar het Koninklijk vliegtuig naar Griekenland vliegen en gelijk is Nederland te klein en wordt de Koninklijke familie als een kleuterklas terecht gewezen dat ze naar Griekenland gingen.
Een diender en een kat worden beide niet nat.
Gesloten