Wietplantage wordt niet opgerold door politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Oplettende burger9
Infopolitie Gast

Wietplantage wordt niet opgerold door politie

Ongelezen bericht door Oplettende burger9 »

Hallo, onlangs heb ik een melding gedaan bij de politie over een beginnende wietplantage die sinds zeer kort draait in een appartement. Ik heb dit gedaan nadat ik 200% ervan overtuigd ben dat dit er zit en niet iemand die wiet rookt.

In het kort even de punten die ik opmerkte:
- Avondklok werd ingesteld en woning bleef vrij lang leeg wat voor sociale appartementen niet normaal is
- Op den duur kwamen mensen 's nachts klussen
- Degene(n) die er komen roken buiten in weer en wind zelfs toen het koud was.
- In het begin kwam er een sterke wietgeur uit openstaande raampjes aan de voor en achterkant. Inmiddels hebben ze de filters beter afgesteld al slaan de soms nog wel over. Ook onderdrukt men de geur met hele sterke geuren. Waslijnen zijn doorgeknipt zodat er maar 1 lijn over is om een reden te hebben altijd wel heel sterk geurende was neer te hangen. Ik ken geen wasmiddel/wasverwachter die zo sterk geurt als deze geur en ik heb toch heel veel verschillende middelen in de loop van de jaren gebruikt.
- In de avond als de omgevingsgeluiden wegvallen (Het is hier overdag nogal druk) hoor je ventilatoren blazen aan de voor en achterkant. Tevens hoor ik het gebrom in de slaapkamer 's avonds. Een irritante toon.
-Ramen van de ruimtes waar de plantage zit zijn 24/7 dicht. Alleen een kamer die ze als sluis gebruiken om op het balkon te roken is open. Balkonnen hier hebben 2 deuren, vanuit de woonkamer en vanuit 1 slaapkamer aan 1 kant.
Vooral in de avond wil er een sterke wietgeur uit de raampjes komen, en dan is er niemand thuis. Als de wind verkeerd staat ruik ik het op mijn balkon en in mijn woonkamer.
-Afvalzakken gaan in in de auto in plaats van de container die letterlijk voor de deur staat.
- In de nacht vinden er activiteiten plaats het is hier gehorig en als een appartement niet gemeubileerd is dan hoor je de geluiden goed. Komen vaak ook pas meer mensen zodra het donker is buiten.

Politie is wezen kijken, uiteraard op een moment dat het volop lawaaierig was en de wind verkeerd stond. En 1 persoon was er al van tevoren van overtuigd dat er werd gerookt, wat absoluut het geval niet in. Later hoorde ik dat er niets aan werd gedaan want de energiemeting liet nog niets zien (Als men op fora gaat kijken dan weet men dat telers tegenwoordig ook op led zijn overgestapt) en daarbij is het hier heel erg snel warm binnen in deze periode en staat de zon volop de ramen.

Welke opties heb ik nog om mijn gelijk te bewijzen? Moet ik nog meer bewijs gaan verzamelen? Men zou een heel achterliggend netwerk kunnen oprollen? Of moet ik de media opzoeken zoals undercover in Nederland?
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Wietplantage wordt niet opgerold door politie

Ongelezen bericht door Pim »

U heeft kennelijk veel ervaring met het opzetten en inrichten van wietkwekerijen? Zo gedetailleerd heb ik nog nooit een verklaring gehoord van een buurman die een vermoeden heeft.

Besef dat de politie zich aan regels moet houden en niet overal de deur in kan stampen om binnen te kijken.

Besef ook dat wanneer men is gaan kijken (buiten) en niet voldoende overtuigd is of voldoende FEITEN heeft om door te stappen (naar binnen) dat dit niet betekent dat de politie er niets mee doet.

En de politie zal over wat zij op de achtergrond wél doet of gaat doen niet praten. Simpel omdat de politie dat niet màg.

Wilt u perse om uw gelijk te halen naar de media stappen dan doorkruist u mogelijk het werk dat op de achtergrond wordt gedaan.
En naar de media stappen biedt allerminst zekerheid dat "het netwerk" waar u het over heeft wordt opgepakt. Als de media er al iets mee doet, wanneer de door de politie geconstateerde FEITEN niet voldoende waren om door te stappen. Dan is dat namelijk niet anders wanneer een journalist zich meldt bij de politie. Simpel de melding van een journalist ontvangen biedt voor de politie niet méér bevoegdheden om tot een andere beslissing te komen.
Gebruikersavatar
WilH_te_E
Infopolitie Gast

Re: Wietplantage wordt niet opgerold door politie

Ongelezen bericht door WilH_te_E »

Ik kan me de frustratie van TS wel voorstellen.
In onze straat hebben wij een vergelijkbare situatie gehad waarbij in een huis volop wiet werd verbouwd.
Alle signalen waren aanwezig, zelfs voor de leek. Dichtgeplakte ramen, penetrante geur als je aan het huis voorbij liep en een komen en gaan van allerlei volk.
Na diverse meldingen van meerdere buren zijn er een paar verkouden agenten komen kijken die echter niks aparts roken.
Toen echter de hoofdbewoners van het betreffende pand plotseling dikke patserbakken voor de deur zetten was de pret redelijk snel voorbij.
Na een paar maanden kwam er een inval en bleek er naast de wietplantage ook nog wat gedaan te worden met wat chemische stoffen.
Dus wie weet, heeft de politie al lang een vermoeden of zelfs kennis van wat er in die flat gebeurd, maar wachten ze gewoon nog even af om nog meer criminelen op te kunnen pakken.
En dat gaan ze uiteraard niet aan een burger vertellen.
Gesloten