beveiligingspas ingetrokken

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Dijkstra1!
Infopolitie Gast

beveiligingspas ingetrokken

Bericht door Dijkstra1! » 01 jul 2020, 11:11

Door de korpschef is mijn beveiligingspas ingetrokken nav een strafbaarfeit. Uiteindelijk heeft de OVJ het proces-verbaal geseponeerd. Tegen het intrekken van mijn pas ben ik toen niet in bezwaar gegaan. Kan ik nadat de bezwaartermijn is verlopen toch nog iets ondernemen om te zien of ik mijn pasje terug kan krijgen. In het sepoverzoek richting de OVJ heeft de advocaat ook enkele medische gegevens bijgevoegd, die ik in het traject met de politie niet heb benoemd.
Hoor graag

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: beveiligingspas ingetrokken

Bericht door Proost » 01 jul 2020, 11:51

Ik denk dat je nu het traject in mag gaan van een 'nieuwe' pas aanvragen. Je kunt hier ook even over informeren bij je lokale afdeling korpscheftaken. Zij kunnen je precies uitleggen hoe de vork in de steel steekt.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 01 jul 2020, 12:08

Het intrekken van de pas zal middels een beschikking zijn gedaan. Dat zal dan het bestuursrecht van toepassing maken. De bezwaar termijnen in het bestuursrecht zijn zeer strak. Bezwaar buiten termijn wordt niet meer inhoudelijk behandeld.
Betrof het een technisch of een beleidssepot?
Strafrechtelijke afhandeling staat overigens los van de bestuursrechtelijke afhandeling.
Een gunstige afloop in de een is geen garantie voor een gunstige afloop in de ander.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 01 jul 2020, 14:19

Je kunt de korpschef een brief sturen met het verzoek zijn oorspronkelijk besluit te heroverwegen op grond van nieuw gebleken omstandigheden: de seponering. De korspchef zal dan een nieuw besluit moeten nemen, al kan hij zeggen dat het sepot geen nieuw feit is. Maar ook dan is deze bevoegd een nieuw besluit te nemen.
Maar zoals SWAT aangeeft, de strafrechtelijke kant staat los van de bestuursrechtelijke kant. Het sepot wil niet automatisch zeggen dat er bestuursrechtelijk geen redenen zijn om de beveiligingspas in te trekken. Het "bewijs" daarvoor is in het bestuursrecht minder streng omdat het geen straf is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 01 jul 2020, 16:29

Geseponeerd op welke grond, welke sepotcode?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Dijkstra1!
Infopolitie Gast

Bericht door Dijkstra1! » 01 jul 2020, 20:19

Pim schreef:
01 jul 2020, 16:29
Geseponeerd op welke grond, welke sepotcode?
code 52
Moderatoropmerking van Frans
3 overige dubbele berichten verwijderd. Soms duurt het even voor we berichten hebben goedgekeurd. Ze zijn dan wel geplaatst, je ziet ze dan nog niet.

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 01 jul 2020, 21:08

Als ik het zo lees i.c.m. sepot 52 heb je zelf veel nadeel ondervonden van je strafbare feit. Het is niet ongewoon dat er dan een dergelijk sepot uitgesproken wordt. Dit wil dus niet zeggen dat de rechter niet overtuigd is van je onschuld, maar dat hij vindt dat je al zwaar genoeg gestraft bent. Dat is iets anders dan een sepot op basis van onvoldoende bewijs (of zoals sommigen een sepot interpreteren, vrijspraak).

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 01 jul 2020, 21:57

Mogelijk dat de ovj het feit dat de beveiligingspas is ingetrokken en/of enig eigen letsel al een voldoende " bestraffing" vond.
Het is een beleidssepot wat betekent dat er volgens de ovj voldoende bewijs was voor een succesvolle vervolging.
Dit sepot zal dus zeker geen reden kunnen zijn om de beslissing tot intrekken te herzien.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Dijkstra0
Infopolitie Gast

Bericht door Dijkstra0 » 01 jul 2020, 21:59

Is nu een jaar geleden ingetrokken. Heeft het volgens jullie zin om een nieuw verzoek te doen?

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 01 jul 2020, 22:36

Zoals SWAT al zei...
SWAT schreef:
01 jul 2020, 21:57
Dit sepot zal dus zeker geen reden kunnen zijn om de beslissing tot intrekken te herzien.

Denk dat je dat het beste zelf in kan schatten. Tenzij je ons verteld waar het over gaat, kunnen wij hier ook niets zinnigs over zeggen.

Dijkstra1!
Infopolitie Gast

Bericht door Dijkstra1! » 02 jul 2020, 11:20

Het ging om rijden onder invloed

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 02 jul 2020, 12:19

...en daarmee een verkeersongeval veroorzaakt? Of was er een andere reden om een medische gegevens bij te voegen?
En dan is er nog een verschil in rijden onder invloed tussen drugs en alcohol.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 02 jul 2020, 14:32

Ik zie geen redenen waarom de korpschef tot een andere beslissing zou komen. Je wordt blijkbaar niet vervolgd omdat je al genoeg gestraft bent door verlies van de beveiligingspas. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar de kans op succes is gering.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Dijkstra1!
Infopolitie Gast

Bericht door Dijkstra1! » 02 jul 2020, 14:34

Nee geen ongeval was thc nu bijna 1 1/2 jaar geleden. Even kort rijbewijs kwijtgeraakt maar naar keuring cbr weer terug gehad.

Plaats reactie