snorfiets

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

mike1986
Infopolitie Gast

snorfiets

Bericht door mike1986 » 30 jun 2020, 23:08

de volgende vraag:

ik lees dat een snorfiets boete boven de 15km per uur (incl correctie) 260 euro is. Hoe zit dit precies. Elke snelheid daarboven blijft die 260 euro?
dus stel je snorfiets gaat 60km per uur is het ook 260 euro?

Ik vraag dit met een reden. Ik heb hier een opgevoerde snorfiets staan. Ik ben helemaal geen daredevil en ga er niet hard op rijden. Maar ik wil graag weten wat de gevolgen zijn. Heb ook al geleden dat je rijbewijs niet afgepakt kan worden op de rollerbank. 260 euro is een hoop geld maar dat kan ik wel leiden. Kan de scooter ook even laten terugzetten natuurlijk. Ik zal zelf toch niet harder rijden dan 35.

En dat bij 3x rollerbank WOK status, je scooter in beslag genomen zal worden. Tevens ben ik op de hoogte van de verzekerings issues. Bedankt voor uw feedback.

Martijngamer
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Contacteer:

Re: snorfiets

Bericht door Martijngamer » 30 jun 2020, 23:34

Kan de scooter ook even laten terugzetten natuurlijk. Ik zal zelf toch niet harder rijden dan 35.
Wees je er wel van bewust dat je bij 35 alsnog een probleem hebt op de rollerbank.

mike1986
Infopolitie Gast

Bericht door mike1986 » 30 jun 2020, 23:46

Dat besef ik mij al te goed. 34 max op de rollerbank. Autorijbewijs kwijt bij meer dan 30km per uur gemeten op de weg. Maar daar maak ik mij niet zo druk om, want dat ga ik toch niet doen.

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 01 jul 2020, 07:40

De wok krijg je ook bij de eerste rollenbank overschrijding.

Bij de derde keer (onder het strafrecht vallende) overschrijding ben je de snorfiets kwijt.

Als jij dat het allemaal waard vind moet je lekker blijven rijden, ik hoop dat je hersenen snel verder ontwikkelen in ieder geval :like:

Mike1986
Infopolitie Gast

Bericht door Mike1986 » 01 jul 2020, 07:53

Hi Mitch,

bedankt voor je reactie, deze begrijp ik ook. Het gaat mij erom dat die scooter normaal loopt. Omdat het een 4takt is zal deze sowieso boven de Wok norm komen om normaal te rijden (zonder extreme herrie/ grasmaaier achtig)

Kan je aub aangeven hoe het zit mbt die boete van 260 euro?

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 01 jul 2020, 09:01

mike1986 schreef:
30 jun 2020, 23:08
ik lees dat een snorfiets boete boven de 15km per uur (incl correctie) 260 euro is. Hoe zit dit precies. Elke snelheid daarboven blijft die 260 euro?
dus stel je snorfiets gaat 60km per uur is het ook 260 euro?
Vanaf 40km/u na correctie is het een Officiersfeit (dat wil zeggen dat de OVJ de hoogte van de boete bepaald en die kijkt ook naar je verleden). Ook al rijd je 35 kan dit gemeten worden op de rollerbank of rijproef. Het gaat om wat de snorfiets kán, niet om hoe hard jij er mee gereden hebt.
Als je 60 km/uur rijdt op de weg kan je rijbewijs ingevorderd worden (al je rijbewijzen) en het voertuig evt in beslag genomen worden.

Over de boete zou ik me als ik jou was nog wel het minste zorgen maken. Meer even kijken of je woning voldoende aangepast kan worden als het ooit zo ver komt dat je ten val komt met dergelijke hoge snelheden zonder helm. Je zal het nodig hebben.

Mike1986
Infopolitie Gast

Bericht door Mike1986 » 01 jul 2020, 10:38

Ik ben het helemaal met je eens! ik ben 35 jaar en rijdt niet hard met dat ding... maar hij moet gewoon soepel lopen.
Fijn te weten dat het boven de 40km naar de officier gaat.

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 01 jul 2020, 11:27

...en voor de duidelijkheid. Als je snorfiets niet begrensd is haalt hij dat eigenlijk standaard wel dus of je nu 35 rijdt of niet, dan gaat hij sowieso door de OVJ beoordeeld worden.
Mijn advies, laat hem gewoon begrenzen op 25km/u zoals dat wettelijk als maximum is gesteld. Of laat hem onbegrensd en keur hem om naar bromfiets. Dan rijd je met helm wel zo veilig en loopt hij volgens jouw beleving "soepel".

Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Bericht door Jan » 01 jul 2020, 12:05

Alle adviezen over veiligheid ten spijt, ik rijdt ook snorfiets en rijden zonder helm is juist de reden dat mensen kiezen voor een snorfiets.... Als de snor iets harder loopt dan 25 km/u rijdt dat wel zo fijn. Dat gezegd hebbende, je mag maar 25km/u op dat ding, en ja, en een val komt ongenadig hard aan. Rij verstandig zou ik zeggen.

En laat sowieso de snorfiets begrenzen zodat ie net geen 35 km/u rijdt. De boete is niet het ergst, een WOK melding is veel erger.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 02 jul 2020, 16:29

En je zegt dat je het weet van de verzekering, maar heb je enig idee over wat voor bedragen je praat als jij betrokken raakt bij een aanrijding. Dat kan snel oplopen tot duizenden euro's.
Je bent gewoon niet verzekerd

Plaats reactie