Buren hebben parkeerstreep verplaatst

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

Vincent123
Infopolitie Gast

Buren hebben parkeerstreep verplaatst

Bericht door Vincent123 » 26 jun 2020, 08:47

Dit topic gaat over mijn ouders. Zij wonen in een straat met een tekort aan parkeerplaatsen. Sinds een paar maanden hebben ze nieuwe buren.

Deze buren hebben een schilder ingehuurd om de streep die de grens van hun parkeerplaats aangeeft over te schilderen en op die manier te verplaatsen. Ik ken het wetboek niet uit mijn hoofd, maar het lijkt mij dat dit niet mag?
Gelukkig was mijn moeder toevallig ter plaatse en heeft ze een foto gemaakt toen dit gebeurde.

Nu heb ik twee vragen.

1. Heeft u tips over hoe mijn ouders escalatie kunnen voorkomen? Ik heb hele lieve maar oude ouders, ze willen geen burenruzie.
2. Wat is de beste weg om ervoor te zorgen dat dit ongedaan wordt gemaakt? Bij welke instantie kunnen ze het beste terecht? De politie, de gemeente, nog iets anders?

Hartelijk dank voor alle hulp alvast. :)

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Re: Buren hebben parkeerstreep verplaatst

Bericht door zijlvaart67 » 26 jun 2020, 09:18

Nou, eerst even een vraag:
U heeft het over 'de streep', mar wat moeten we ons daarbij voorstellen? Een vak dat bedoeld is als 'invalidenparkeerplaats' oid? Of gewoon 'strepen' die de breedte van alle parkeerplaatsen markeren?

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Re: Buren hebben parkeerstreep verplaatst

Bericht door taxikemperman » 26 jun 2020, 17:05

Even bellen met de Gemeente en vragen naar Handhaving. Zij zullen dan gaan kijken en eventueel de boel weer laten wijzigen.
Is het voor u mogelijk om een link naar Google Maps te plaatsen waar de oude streep op staat?

Plaats reactie